PDA

View Full Version : native instruments ( guitar rig)



gitaarhaantje
12 december 2005, 18:54
Ik heb een beetje problemen met dit programma. Het is namelijk zo dat als met de gitaar speel dan komt het geluid wat langzamer en het klinkt ook vaag ( met veel echo en delay).
Volgens mij heeft dit met de latency te maken, maar hoe is dit op te lossen. Je kunt namelijk de IN en OUTput latency wel aanpassen maar op wat voor tijden moet ik dit zetten?
Heeft er iemand ervaring met dit programma???

Laurens

Epic
13 december 2005, 11:12
Welke geluidskaart heb je ? dat maakt nogal wat uit. Hoe lagere latency hoe beter, maar sommige geluidskaarten kunnen nou eenmaal niet lager.

taylor
13 december 2005, 11:53
kan aan de geluidskaart liggen idd of weinig geheugen in je pc over of je hebt een pc met minimale specs dus dan moet je een betere pc hebben.

gitaarhaantje
13 december 2005, 19:21
Oeps heb het verkeerd beschreven :oops:
Het probleem is dat je als je gitaar speelt een beetje een tremolo effect hoort. Alleen bij een tremolo effect valt het geluid niet helemaal weg en hier wel. :-(
Heeft dit ook te maken met een te slechte geluidskaart of niet.......

hoofd
13 december 2005, 19:43
grappig, ik heb net een paar uur geleden voor de grap de guitar rig demo geïnstalleerd, en heb precies hetzelfde probleem. Dat plus dat ik denk dat ik iets van een DI-box oid nodig heb, ik prik me gitaar nu direct in de kaart, en das niet top.

Hoe je 't op kan lossen weet ik ook niet, maar je bent niet alleen :wink:

bert k
14 december 2005, 10:49
Geen idee wat het probleem is, maar een DI gaat je niet helpen, vrees ik.

taylor
14 december 2005, 11:46
wat voor een geluidskaart gebruik je dan?

gitaarhaantje
14 december 2005, 17:17
de geluidskaart die ik gebruik is een creative SB live :oops:
ik weet het is niet echt wat maar het is ook gewoon voor de fun om even te proberen hoe guitar rig werkt....

hoofd
14 december 2005, 19:57
Geen idee wat het probleem is, maar een DI gaat je niet helpen, vrees ik.

't gaat de zware latency niet helpen idd, moet je gewoon een betere soundkaart voor inprikken, maar met een DI lijkt me wel dat het binnenkomende gitaargeluid een stuk beter word, niet?

Epic
15 december 2005, 14:18
de geluidskaart die ik gebruik is een creative SB live :oops:
ik weet het is niet echt wat maar het is ook gewoon voor de fun om even te proberen hoe guitar rig werkt....
Probeer eens de driver van http://kxproject.lugosoft.com/index.php?skip=1, deze is veel beter (= lagere latency) dan die van Creative zelf.

werkte goed bij mij.

En ik heb altijd mijn Boss blues driver er tussen zonder dat ie aan als een soort buffer (je kan een pedaaltje ook gebruiken als clean boost om je signaal wat op te krikken).

bert k
15 december 2005, 14:27
Geen idee wat het probleem is, maar een DI gaat je niet helpen, vrees ik.

't gaat de zware latency niet helpen idd, moet je gewoon een betere soundkaart voor inprikken, maar met een DI lijkt me wel dat het binnenkomende gitaargeluid een stuk beter word, niet?
Nee, dat is niet wat een DI doet. Hij balanceert je signaal, waar je niks aan hebt omdat de ingang op de PC ongebalanceerd is, en hij maakt je signaal laagohmig, waardoor de aanpassing van de ingang beter is, oke, dat zou iets kunnen schelen, maar niet in de zing dat het veel verschil maakt.
Ik prop mijn basgitaar altijd zo de mengtafel in, zonder DI, en dat klinkt prima. (Een gitaar niet natuurlijk, daar moet nog een amp tussen.)

Wormaap
15 december 2005, 18:56
Een basgitaar klinkt over het algemeen toch 'n stukkie beter met'n DI hoor. Vanwege de impendantie-mismatch die je anders krijgt (tenzij je mixer natuurlijk'n High-Z input heeft, dan heb ik niets gezegd ;) )

bert k
15 december 2005, 23:48
Ben ik met je eens, maar dat klinkt toch heel anders dan het geluid wat de topicstarter omschrijft.

Ic3gl0vE
16 december 2005, 00:41
de geluidskaart die ik gebruik is een creative SB live :oops:
ik weet het is niet echt wat maar het is ook gewoon voor de fun om even te proberen hoe guitar rig werkt....
Probeer eens de driver van http://kxproject.lugosoft.com/index.php?skip=1, deze is veel beter (= lagere latency) dan die van Creative zelf.

werkte goed bij mij.

En ik heb altijd mijn Boss blues driver er tussen zonder dat ie aan als een soort buffer (je kan een pedaaltje ook gebruiken als clean boost om je signaal wat op te krikken).

toen ik nog een sblive had zorgde KX ervoor dat mijn hele midi gebeuren niet meer werkte! Voor mij echt een rotdriver dus

gitaarhaantje
19 december 2005, 15:25
dus dan wordt het toch eens kijken naar een andere geluidskaart denk ik... :o :-?

hoofd
19 december 2005, 15:47
Ik heb die KX geprobeerd, en de latency was idd weg (en ik heb ook een SB live). Maar ik moet sowieso een nieuwe geluidskaart kopen, ik ben niet erg tevreden over het geluid, plus dat er nog een beeldschermbrom is. Maar Guitar Rig is zeker leuk om mee te spelen!