PDA

View Full Version : M'n versterker wil niet aan :(



Mauser
12 december 2005, 18:44
Godverdomme, ik wou even gitaar gaan spelen.. Wil m'n versterker maar niet aan! M'n effecten krijgen wel gewoon een signaal, want ik kan met de tuner van m'n multi FX gewoon m'n gitaar stemmen, maar m'n versterker wil maar niet aan. Nou is het zo dat ik wel eens (niet vaak, gewoon heel soms) als ik haast heb, ik vergeet de versterker uit te zetten voor ik de stekker eruit ruk, kan dit een oorzaak zijn? :oops:

skabouter
12 december 2005, 18:55
tuurlijk wil hij niet aan! hoe lijkt t jou om steeds maar versterker te zijn, je hebt zelf niets in te brengen, beetje naar pijpen dansen van degene die je input geeft, en dat dan beetje na lopen apen versterken...............ik zou het ook gehad hebben, geef hem groot gelijk! :-D























maar nee, beetje kutprobleem............met deze info weet ik ook nie zo wat er aan de hand kan zijn. mss zoiets simpels als slecht netsnoer...............of de aan/knop die stuk is en geen contact maakt.

up-guitarman
12 december 2005, 19:01
Powerknop die niet meer functioneert, kapot netsnoer, ... kan vanalles zijn natuurlijk ...

Wat voor amp is het?

Negative K3 fan
12 december 2005, 19:41
check de zekeringen eerst eens.

el loco
12 december 2005, 19:51
zit de stekker in het stopcontact?

waayer
12 december 2005, 20:05
Probeer eens of je versterker het doet wanneer je rechtstreeks inplugt zonder effecten

chennie
12 december 2005, 20:23
check de zekeringen eerst eens.

deedee
12 december 2005, 20:58
zit de stekker in het stopcontact?

kut, je was me voor :razz:

AART
12 december 2005, 21:06
klinkt als iets met de voeding.

Mauser
13 december 2005, 08:53
Het ligt niet aan m'n effecten, het is echt de versterker zelf die niet aan gaat, want de lampjes branden ook niet en zo.

Het is trouwens een Fender FM 212R. Zelf dacht ik ook het eerst aan een kapotte powerknop of netsnoer, alleen de tweede optie lijkt me erg onwaarschijnlijk..

En over die zekeringen.. Hoe controleer ik die? :P

pimmetje
13 december 2005, 09:40
Waarschijnlijk zit achterop je versterker, niet te ver van de netsnoer-ingang, een rondje met de markering "fuse" erop of erbij. Dit rondje kan je met een muntje als schroevendraaier openenen om de zekering eruit te halen.

Je kan dan gaan kijken of de zekering verrot is... of je gaat ermee naar de plaatselijke electro-winkel. Daar koop je een of twee zekeringen met dezelfde waarden (kosten geen fuck). Ff proberen... doet 't niets, dan is 't niet de zekering zelf en heb je alvast een reserve :D.

Die netsnoeren zijn 'tzelfde als die van (standaard) pc's. Dus als je niet via mac of laptop werkt, kan je dat ook snel zelf testen. (of hebben die FM212's een vast netsnoer?).

almarvk
13 december 2005, 09:49
nope, los netsnoer.

ieme
13 december 2005, 10:10
a. zit de stekker er in?
b. zit je speakercab aangesloten?
c. zijn de kabels goed?
d. iets anders?


Ik zou persoonlijk voor keuze D gaan

waayer
13 december 2005, 10:20
:-D ik ook

dejohan
14 december 2005, 11:20
Waarschijnlijk zit achterop je versterker, niet te ver van de netsnoer-ingang, een rondje met de markering "fuse" erop of erbij. Dit rondje kan je met een muntje als schroevendraaier openenen om de zekering eruit te halen.

Je kan dan gaan kijken of de zekering verrot is... of je gaat ermee naar de plaatselijke electro-winkel. Daar koop je een of twee zekeringen met dezelfde waarden (kosten geen fuck). Ff proberen... doet 't niets, dan is 't niet de zekering zelf en heb je alvast een reserve :D.

Die netsnoeren zijn 'tzelfde als die van (standaard) pc's. Dus als je niet via mac of laptop werkt, kan je dat ook snel zelf testen. (of hebben die FM212's een vast netsnoer?).


Nog iets heel belangrijks toevoegen: als je de zekering vervangt, en die brandt nog eens door, steek er dan niet opnieuw een in, maar ga met je versterker naar een technieker om hem te laten nakijken. Als je zekering namelijk een tweede keer springt is dit een teken dat je versterker vanbinnen ergens een kortsluiting maakt. Als je dan verschillende keren de verzekering vervangt is de kans groot dat je hem grote schade toebrengt.