PDA

View Full Version : Zingende stratocaster ?



gekkegokker
2 oktober 2002, 15:31
Hoi,

Ik heb een Strat en Fender Blues Junior. Mijn favoriete muziek is blues en rock.

Kan iemand me vertellen hoe je tijdens een solo er kan voor zorgen dat de gitaar aan het "zingen, fluiten" gaat. (bv. in solo van "Still Got The Blues, Gary Moore).

Ik krijg steeds meer en meer het gevoel dat dit met Fender (single coil elementen )niet mogelijk is en enkel met Gibsons (humbucking elementen) kan.

Bedankt.

IJzerbroot
2 oktober 2002, 16:43
Ben geen deskundige maar ik weet wel dat een goeie versterker wonderen doet....op mijn aria k*t special is het alleen maar gejank, op de Fender van mijn maat huilt ie echt....da's een buizenamp. En ik heb een strat. Squier maar toch.

Ray
2 oktober 2002, 16:46
wat jij bedoelt daar heb je inderdaad humbuckers voor nodig, is combinatie van humbuckers & feedback

IJzerbroot
2 oktober 2002, 16:47
Hmmm...tgelijkertijd aannut tikkuh ray...hehe.

domie
2 oktober 2002, 17:48
ik heb lekker twee humbuckies! hehe

sash
2 oktober 2002, 17:50
en ik drie single coils :razz:

JV
2 oktober 2002, 17:55
en ik 2 hums én een single.

WOOOOOOOOOOOOOOOOOOW

Neals
2 oktober 2002, 17:59
ikke heb lekker ook 2 hummies en 1 single

nozem
2 oktober 2002, 18:02
Bedoel je niet gewoon Pinch-harmonics trouwens? Daar heb je echt geen humbuckers voor nodig hoor, gaat prima op een stratocaster

sash
2 oktober 2002, 18:08
Hij bedoelt feedback. Trouwens dat gaat ook goed op een strat. Hendrix nooit horen spelen?

Neals
2 oktober 2002, 18:16
hotrails willen ook wel helpen

Casey
2 oktober 2002, 19:12
Gary Gary Moore gebruikt helemaal nergens feedback in "Still Got The Blues" .
Hij bedoeld Artificial Harmonics .
Neem na het aanslaan van je plectrum direct het randje van je duim mee , niet je nagel en dan krijg je die hoge boventoon .

Scheelt je weer een nieuwe versterker of elementen :smile:

djgitarist
2 oktober 2002, 19:24
Ik denk dat je met een blues junior versterker je gitaar nooit extreem aan het gillen krijgt. als je een versterker hebt met meer overdrive/gain, of een effectpedaal/processor gebruikt, dat je je gitaar dan wel kunt laten "gillen", d.w.z. jankende tonen die lang aanhouden. daar heb je geen humbuckers voor nodig, maar dat geeft wel een beter effect.

michielv
3 oktober 2002, 08:20
Wat je zou kunnen proberen is een tubescreamer oid ertussen te gooien. Dus geen echte vette distortion maar een beetje extra volume om de buizen te laten oversturen (vandaar de naam "tubescreamer" :smile: )

Andere optie is je versterker op een tafel of kruk ofzo zetten dat je elementen meer ter hoogte van je speakers zitten. Dan piept en knarst de boel ook vrij snel :wink:

Ic3gl0vE
3 oktober 2002, 15:45
ik heb 2 humbuckers en 3 singlecoils! :razz:

MetalliCat
3 oktober 2002, 16:15
Hehe :smile:
Nou ehm..ik heb met mn eigen gieter, mn zusjes gieter en mn broertjes bas 2 humbuckers en 5 single coils :smile:

Ic3gl0vE
3 oktober 2002, 17:17
binnenkort 2 nieuwe humbuckers erbij als het goed is

jamar
6 oktober 2002, 23:03
Ik gebruik een Ibanez tubescreamer en een Ibanez compressor met mijn strat. Dat zingt wel!!:)

x.studio
7 oktober 2002, 01:13
Gary gebruikt een Marshall Gov'ner pedaaltje meen ik. (en een andere gitaar,amp en vingers), maar dat pedaaltje is nog te doen voor gewone stervelingen.

grt Pieter

Izegrim
7 oktober 2002, 14:56
Als je high-output pickups hebt, kun je ook door gewoon aan het begin van je hals te spelen artificials laten doorklinken.