PDA

View Full Version : Boss Metal zone



Ibanez
26 oktober 2001, 18:03
Kwou is ff wat informatie over dit ding. Is het nou echt alleen een supervette distortion, of kan je ook andere geluiden eruit halen? Zijn er mensen die dit ding hebben? Ervaringen? Waar kan je hem goedkoop krijgen? Is hij het geld waard? alvast bedankt. :smile: greetz Ibanez

maestro_nl
27 oktober 2001, 12:48
Waarom geen nieuwe Marshall Jackhammer.
Of Rocktron heeft ook een heftig pedaal.

motordevil1970
28 oktober 2001, 00:04
Ik heb er onlangs één gekocht bij feedback in utrecht voor F 210,-
Het is een lekker vet pedaaltje en kan wel het één en ander mee doen hoor.
Ik heb hem eerst uitgeprobeerd bij feedback gewoon ff lekker een half uurtje met de mt2 in een hokje en rammen maar.

Ibanez
28 oktober 2001, 21:59
Maar is hij alleen bruikbaar voor metal of kan je ook gewoon ook (gemiddelde) rock er mee spelen.

poeyerke
28 oktober 2001, 22:00
Ik heb er een, en wil er vanaf. Ik speel geen Metal, en heb dit pedaaltje gekocht voor een stevige distortion.
Hij klinkt erg goed, voor Metal en Hardrock.

Mijn (nieuwe) versterker heeft een goed overdrive kanaal, en de Metal Zone gebruik ik dus niet meer.

Als je interesse hebt, met je me maar mailen.

gangsta
28 oktober 2001, 22:09
Op 2001-10-28 21:00, schreef poeyerke:
Mijn (nieuwe) versterker heeft een goed overdrive kanaal, en de Metal Zone gebruik ik dus niet meer.

wat is je nieuwe versterker?

poeyerke
28 oktober 2001, 22:16
Ik heb een Engl Screamer 50 Combo gekocht. Die beviel me wat betreft geluid, prijs en uiterlijk erg goed.
Een stevige stalen grill om de speaker te beschermen.

Ik ben er erg blij mee, en ik denk niet dat ik er snel op uitgekeken zal raken.

gangsta
28 oktober 2001, 22:45
Op 2001-10-28 21:16, schreef poeyerke:
Ik heb een Engl Screamer 50 Combo gekocht. Die beviel me wat betreft geluid, prijs en uiterlijk erg goed.
Een stevige stalen grill om de speaker te beschermen.

Ik ben er erg blij mee, en ik denk niet dat ik er snel op uitgekeken zal raken.

mooi ding (ben ff op de website van engl gaan kijken :smile: )
heb je 4 kanalen???

poeyerke
28 oktober 2001, 23:34
Hij is zeker tof, echt een aanrader, om eens uit te proberen, als je op zoek bent naar een nieuwe amp!!

Het zijn inderdaad 4 kanalen, maar de opbouw van Engl versterkers is redelijk simpel. Je hebt een Clean kanaal, en daarop heb je de keuze Hi of Low gain, dat zijn volgens Engl 2 kanalen. Dan heb je nog een Crunch en een Lead kanaal, het Lead kanaal is eigenlijk hetzelfde als de Cruch alleen met veel meer Gain.

gangsta
29 oktober 2001, 00:05
hm interessant, interessant...
alhoewel ik met mn rivera ook wel tevreden ben :smile:

poeyerke
29 oktober 2001, 00:18
Rivera is natuurlijk ook een heel mooie Amp, hij klinkt anders, ik denk dat de Rivera wat beter geschikt is voor Metal geluiden dan de Engl, maar zo goed ken ik de Rivera niet.

Tis natuurlijk altijd een kwestie van persoonlijke smaak. Ik was niet op zoek naar het geluid van 'beroemde' gitaristen, maar naar een goede 'basis'-sound. Die heb ik in de Engl gevonden.
Overigens heeft Engl een heel mooi pedaal, om die kanalen te besturen, ze zijn alleen wel prijzig geloof ik.

B_FORCE
29 oktober 2001, 22:08
met die metalzone kan je zeker meer als metal spelen, nirvana, foo fighters gaat er ook perfect op of andere grunge harde rock achtige bandjes, ik vind het een super pedaal.....lekker gore/ranzig vette overdrive tot heerlijke metal en alles wat er tussen zit (misschien kan normale rock ookwel nog niet geprobeerd

Stratopeek
30 oktober 2001, 11:13
ik had ook een metalzone, weggedaan! Gebruik nu een valvestate, echt een natuurlijke sound, maar voor metel is de mt-2 wel geschikt. Ik speel dat niet!

Ibanez
31 oktober 2001, 16:30
Op 2001-10-28 21:00, schreef poeyerke:
Ik heb er een, en wil er vanaf. Ik speel geen Metal, en heb dit pedaaltje gekocht voor een stevige distortion.
Hij klinkt erg goed, voor Metal en Hardrock.

Mijn (nieuwe) versterker heeft een goed overdrive kanaal, en de Metal Zone gebruik ik dus niet meer.

Als je interesse hebt, met je me maar mailen.

Ik weet helemaal niet of ik hem wel wil kopen, maar hoeveel vraag je ervoor?

poeyerke
31 oktober 2001, 16:44
Nieuw istie 210 piek, hij is z.g.a.n. dus vind ik hem nog wel fl 125,- waard.

Ibanez
3 november 2001, 18:24
Nou dat is niet zoveel, wel aantrekkelijk, kmoet alleen ook een nieuwe versterker hebben, dus ik heb geen geld om een effectenpedaal te kopen.

poeyerke
4 november 2001, 00:24
Ach, ik heb geen haast om hem te verkopen, en adverteer ook niet aktief (meer) om hem te verkopen.
Als je ooit interesse hebt moet je maar gewoon mailen, wie weet heb ik hem nog. :grin:

Ibanez
4 november 2001, 12:35
okeej is goed. :grin:

Ic3gl0vE
4 november 2001, 20:04
misschien wil ik 'm wel hebbuh.... ik weet het nog niet

Ic3gl0vE
4 november 2001, 20:11
zijn er trouwens ook andere heavymetal pedalen dan de MT2?

Outshine
7 november 2001, 15:04
Volgens mij is er niet echt veel buiten de MT2. Ik weet wel dat zoom nog een triMetal of zoiets heeft. Ik weet niet of die DS-1 van Ibanez wat voorsteld?

Maar ik gebruik de MT2 nu op mn valvestate en dat is gewoon uitstekend. De MT2 is idd niet zo geschikt voor de wat softere rock.

poeyerke
7 november 2001, 16:09
Toch kun je met een Metal Zone wel de wat softere rock spelen. Nummer van de nu populaire rockacts die je veel op tv ziet kunnen prima met een Metal Zone gespeeld worden.
Maar voor het echte 'hi gain' werk gaat er wat pedalen betreft niet veel boven de Metal Zone van Boss, bijna ieder merk dat pedalen maakt heeft overigens wel een soort gelijk pedaal, alleen de Boss Metal Zone is wel de populairste.

Outshine
23 november 2001, 12:55
EEj poeyerke, je hebt toch wel gelijk.
Heb nog es zitten klooien met de knoppen en heb er nu een 3 doors down geluid uit gekregen. Kewl!!

Voordeel van die MT2 is gewoon dat je 4 knoppen heb om een zeer divers geluid te krijgen: Low, mid, high, mid freq.