PDA

View Full Version : mensen die er veel van weten?



Tronky
12 december 2005, 12:14
test

Tronky
12 december 2005, 12:15
Ik speel nu al een drietal maanden gewone akkoestische gitaar & vind het echt wel leuk. Speel ook altijd als ik thuis ben, maar wil nu toch een elektrische gitaar kopen.
Omdat ik toch wel bijna zeker weet dat ik het verder ga doen, wil ik meteen een redelijk goeie kopen.
Na wat rond te vragen blijkt dat er echt enorm veel keuze is tussen al die gitaren...

Graag had ik dus jullie mening gehad:)
Ik weet dat het een kwestie van smaak is, maar ik heb eigenlijk niet een bepaalde voorkeur voor een genre. Ik zal bv niet alleen punk spelen.

Wat is nu eigenlijk het verschil tussen een strat, een les paul, een telecaster?

Ik had gehoord dat een strat meer voor rock is & een les paul iets veelzijdiger?

Voorlopig heb mijn oog laten vallen op deze:
http://www.musicstorekoeln.de/nl/global/0_0_G_0_GIT0000803-001/0/0/0/detail/musicstore.html

Is deze goed? Prijs/kwaliteit?


Of is deze dan weer veel beter: http://www.musicstore.de/en/global/3_42_GEGIT_0_GIT0002383-003/0/0/0/detail/musicstore.html

?

Een beetje veel vragen, ik weet het, maar ik weet ook dat er wel iemand is die me wel iets wijzer kan maken, want momenteel zie ik het bos niet meer door de bomen...


(samengevat: ik zoek een elektrische gitaar die veel verschillende genres aankan voor een prijs van max 400€)


En nog een laatste dingetje: kent iemand die hoge solo uit 'beat it' van michael jackson? Wss heel moeilijk, maar hoe speel je dat???Met een effect-pedaal of gewoon? En met welke gitaar dan, of gaat dat zowel met een les paul of als met een strat? Weet er echt niet zoveel van...(vind ook geen goeie site waar alle verschillen zijn uitgelegd)

Zo, hiermee rond ik af & ik kijk al uit naar alle reacties:)

Vriendelijke groeten & alvast bedankt!

wytz
12 december 2005, 12:20
voordat je de solo van evh in beat it kan spelen ben je wel wat jaartjes verder....