PDA

View Full Version : Jackson Ex Rhoads Pro



Nova
12 december 2005, 10:29
Zoals sommigen hier misschien al weten ben ik de laatste tijd op zoek naar een mooie rhoads. Nou ben ik op gitaarmarkt deze http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=51971
mooie jackson tegen. Ik vroeg me af of dit een beetje fatsoenlijke gitaar is. Hij is al behoorlijk oud (naar mijn mening in ieder geval). Ik vind het wel erg goedkoop als je kijkt dat volgens hem de koffer al 275 is. Verder iemand enig idee van de specs? Gewicht bijvoorbeeld vind ik belangrijk.

Als ik hier niet voor ga, ga ik waarschijnlijk voor de Jackosn RR3 of RX10D. Die haal ik dan uit Duitsland (thomann.de). Is dit misschien verstandiger?

bvd,
:-D

Outrage
12 december 2005, 14:47
die ex Rhoads ken ik niet, dat is een behoorlijk oude gitaar. Ik ben zelf een hele tijd op zoek geweest naar een jackson (eindelijk heb ik hem :-D), en heb dus wel wat gehoord over jackson (/charvel). Ik geloof dat die ex-gitaren enigszins afgeraden werden (ben dat wel niet helemaal zeker).

Die Rx10 heeft iemand die ik ken, hij speelt daar wel graag op, maar het is niet echt de gitaar der gitaren. Hij heeft ook een DK2, en die speelt heel goed (zegt hij en ik kan dat bevestigen).

Ik weet niet hoe die RR3 speelt, want zowel mijn gitaar als die Dk2 zijn van voor de overname van fender. En blijkbaar zouden er verschillen zijn tussen de gitaren van voor en van na fender (Ik geloof dat fender jackson in februari 2002 heeft overgenomen) - let wel, ik zeg niet dat dit onvoorwaardelijk waar is, ik heb het ook maar vernomen. Ik heb nog niet op een jackson gespeeld die gemaakt is onder de auspiciën van fender.

FruscianteFan
12 december 2005, 14:59
Ik heb voor mijn Jackson Stealth EX Professional €190 betaald, volgens mij is dat een vergelijkbare gitaar (Japan, +/- 1995 ofzo), daar zat overigens geen koffer bij.

Nova
12 december 2005, 17:56
Niet doen dus?

Dan blijven de RR3 en RX10D over... meningen?

Vampire
12 december 2005, 22:43
Hij heeft ook maar 22 frets als ik het niet verkeerd zie. Een beetje Rhoads heeft er 24 (of 22 met een tremolo dan).

Ik zou het niet doen nee.

Over de andere 2 gitaren weet ik weinig. www.harmonycentral.com al geprobeerd? Alles met een korreltje zout nemen, maar je kunt wel een beetje onderling vergelijken met elkaar.

Swan
12 december 2005, 22:53
ehm alle RRs hebben 22 frets naar ontwerp van mister RR zelf.

425 is IMHO nogal duur voor die gitaar, oude prof. serie met dots...
kan je beter naar n recentere RR3 kijken bijv.

Nova
12 december 2005, 23:16
ok bedankt. Denk dat ik dat maar doe dan :)

Rubenios
13 december 2005, 10:11
veel te duur iig. ding heeft absoluut GEEN 2200 gekost.

Nova
13 december 2005, 12:55
best handig zo'n forum. bespaart me weer een blunder :-D

Vampire
13 december 2005, 14:56
ehm alle RRs hebben 22 frets naar ontwerp van mister RR zelf.


http://www.fender.com/new_repository/jackson/images/JS30RR_Rhoads_md.jpg

Deze heeft er toch echt 24...

Outrage
13 december 2005, 15:56
tja, kan gebeuren maar vele RR's hebben er 22, kijk bv naar de USA, of de pro

Rubenios
13 december 2005, 19:35
dat is een rr30. 1 van de meest cheap ass nieuwe RR gitaren...

Vampire
13 december 2005, 20:05
dat is een rr30. 1 van de meest cheap ass nieuwe RR gitaren...

Op de Jackson site staan geen prijzen en ik heb nog geen RR getest eigenlijk, maar je hebt gelijk, de prijzen zijn behoorlijk laag op andere sites, a la een cheapass Ibanez RG...

Ik dacht alleen dat er meer 24 frets RR waren eigenlijk, maar dat zal wel niet dan.

ben???
13 december 2005, 20:42
randy's ontwerp was een 22fret met vaste brug.
die proffesionals zijn niet echt super hoor, zou idd gewoon een rr3 zoeken.

Izegrim
14 december 2005, 00:55
Die 24 frets rhoads is omdat hij dezelfde hals deelt met andere gitaren uit die serie. Een RR is gewoonlijk een 22 frets gitaar. Professionals zijn prima gitaren verder. Performers zijn wat minder.