PDA

View Full Version : humbuckergeluid uit een Strat



joey-t
12 december 2005, 03:12
Nu ik mn Strat weer eens heb opgepakt, vroeg ik me af of iemand hier van die humbuckers-in-singlecoil-formaat gebruikt.... waarmee je in theorie dus ook bijv. metal uit je Strat kan krijgen zonder te hoeven fresen in je body om een echte humbucker te plaatsen. Gebruikt hier iemand deze en hoe zijn de ervaringen?

Helter Skelter
12 december 2005, 06:16
Ik heb een Rio Grande Tallboy en een Seymour Duncan Hotrail laten inbouwen in 2 van mijn stratjes, de Tallboy is een normale HB en de Hotrail is een HB in singlecoillformaat. Vooral over de populaire hotrail zijn al veel onderwerpen geweest, maar even zoeken dus :)

Nicci
12 december 2005, 10:06
ik heb een JB junior in mijn strat. klinkt prima. ik heb hem nooit naast een 'echte' humbucker beluisterd, want die heb ik niet, dus vergelijken kan ik niet echt, maar voor die paar rocknummers die wij spelen is het voldoende.
als je echt de metal-kant op wil zou je ook een andere gitaar kunnen overwegen.

Scali
12 december 2005, 10:19
Mijn ervaring is dat die mini-humbuckers in een Strat toch niet helemaal overtuigend zijn. Ze klinken inderdaad een stuk vetter en meer 'humbuckerig' dan gewone single coils, maar bij een echte humbucker halen ze het niet... Zeker niet de wat zwaardere jongens, die hebben toch echt een vollere tone en meer output.
Je kunt er metal mee spelen, als je wilt, maar je zult het geweld van een X2N of Super Distortion niet echt benaderen, ben ik bang.

Dick Wolkendeck
12 december 2005, 11:19
Ik heb ook eens zo'n ministrathumbucker gehad in een Squier, een Bill Lawrence. Met 2 van die bladen ipv pooltjes.

Werkte erg goed, hard, warm, sustain, klonk als een strat. Verwacht IMHO geen Les Paul sound, maar meer iets zoals Iron maiden. Is Maiden voor jou metal genoeg? Zal toch wel.

En om je helemaal te overtuigen: Check de nieuwe CD van Dead Head. Telecaster met een Hotrail. 8-)

Negative K3 fan
12 december 2005, 11:39
nog een andere tip, als je zon humbucker in SC formaat wil gaan kopen moet je eens op ebay.de kijken, daar komen heel veel elementen langs.

Negative K3 fan
12 december 2005, 11:39
nog een andere tip, als je zon humbucker in SC formaat wil gaan kopen moet je eens op ebay.de kijken, daar komen heel veel elementen langs.

Negative K3 fan
12 december 2005, 11:42
bijvoorbeeld http://cgi.ebay.de/Seymour-Duncan-JB-Jr-for-Strat-Humbucker_W0QQitemZ7373234677QQcategoryZ46681QQtcZ photoQQrdZ1QQcmdZViewItem

hoofd
12 december 2005, 11:50
Ik heb 2 Hotrails, een voor een tele, een voor een strat, allebij te koop :wink:

Ik heb zelf ook metal ermee gespeeld, metal met een tele, het staat wel erg leip :lol:
Het geluid was wel erg goed.

joey-t
12 december 2005, 14:35
Ik heb 2 Hotrails, een voor een tele, een voor een strat, allebij te koop :wink:

Ik heb zelf ook metal ermee gespeeld, metal met een tele, het staat wel erg leip :lol:
Het geluid was wel erg goed.


Wat wil je hebben voor die ene voor de Strat?

Voor mij is 'Maiden' idd metal genoeg, ook al speel ik af en toe stukjes Pantera of Metallica. Het hoeft niet perfect te klinken maar uit die single coil klinkt het gewoon NIET en dat vind ik vervelend. Heb nu even geen geld voor een goeie metalgitaar en die Strat speelt verder puik (zodra ik hem weer afgesteld krijg, zie andere topic), en ik hoef er ook niet zuinig op te zijn.