PDA

View Full Version : Hoe moet ik boosten?



Heintje
12 december 2005, 00:09
Ik heb twee overdrive pedalen.

Hoe kan ik daarmee boosten?

Gewoon alles op 10?

Helter Skelter
12 december 2005, 00:34
wat voor pedalen?
wat voor amp?
wat wil je boosten? gain? volume?

Heintje
12 december 2005, 00:38
wat voor pedalen?
wat voor amp?
wat wil je boosten? gain? volume?

2 x red snapper
fender hot rod deluxe
ik wil stevige solo's, dus gain

Speeddemon
12 december 2005, 02:50
ofwel de drive uit je Red Snapper halen (Tone 5, Drive 10, Level 5) ofwel je versterker al licht laten oversturen van zichzelf en de Red Snapper hem een schop onder z'n kont laten geven (Tone 7, Drive 2, Level 10).

Voor een goeie strakke sound, helpt het als je boost iets feller dan donker klinkt (vandaar Tone 7), ga maar na dat de eerste boosts TREBLE boosts waren (ook voornamelijk omdat de Britse amps toen donkerder klonken). Verder als je treble boost, zorg je voor meer harmonische oversturing, terwijl je de boel juist zompig/modderig zou maken met Bass boost.

Heintje
12 december 2005, 15:03
ofwel de drive uit je Red Snapper halen (Tone 5, Drive 10, Level 5) ofwel je versterker al licht laten oversturen van zichzelf en de Red Snapper hem een schop onder z'n kont laten geven (Tone 7, Drive 2, Level 10).

Voor een goeie strakke sound, helpt het als je boost iets feller dan donker klinkt (vandaar Tone 7), ga maar na dat de eerste boosts TREBLE boosts waren (ook voornamelijk omdat de Britse amps toen donkerder klonken). Verder als je treble boost, zorg je voor meer harmonische oversturing, terwijl je de boel juist zompig/modderig zou maken met Bass boost.

Bedankt, dit zijn goede adviezen, ik zal eens kijken of dit is wat ik zoek.

Heintje
12 december 2005, 15:04
ofwel de drive uit je Red Snapper halen (Tone 5, Drive 10, Level 5) ofwel je versterker al licht laten oversturen van zichzelf en de Red Snapper hem een schop onder z'n kont laten geven (Tone 7, Drive 2, Level 10).

Voor een goeie strakke sound, helpt het als je boost iets feller dan donker klinkt (vandaar Tone 7), ga maar na dat de eerste boosts TREBLE boosts waren (ook voornamelijk omdat de Britse amps toen donkerder klonken). Verder als je treble boost, zorg je voor meer harmonische oversturing, terwijl je de boel juist zompig/modderig zou maken met Bass boost.

Bedankt, dit zijn goede adviezen, ik zal eens kijken of dit is wat ik zoek.

jero
12 december 2005, 22:27
ik zou je adviseren 1 van de 2 snappers te vervangen door een stevigere overdrive. Dat wordt je rhythm sound, red snapper er voor die je intrapt bij solo's. Gain en tone van de snapper naar smaak, volume boven unity gain.

Mijn ervaring is dat als je succesvol wilt stacken je je pedaaltjes niet te extreem moet instellen, dus niet volume op 10 of gain op 10 of allebei.

(Snapper met gain op 10 klinkt sowieso niet)

Heintje
12 december 2005, 22:57
ik zou je adviseren 1 van de 2 snappers te vervangen door een stevigere overdrive. Dat wordt je rhythm sound, red snapper er voor die je intrapt bij solo's. Gain en tone van de snapper naar smaak, volume boven unity gain.

Mijn ervaring is dat als je succesvol wilt stacken je je pedaaltjes niet te extreem moet instellen, dus niet volume op 10 of gain op 10 of allebei.

(Snapper met gain op 10 klinkt sowieso niet)

Mag het pedaal waarmee ik ga boosten ook de laatste in de rij zijn, dus na het rhythm pedaal? Als ik hem ervoor zet heb ik veel bijgeluiden, ruis enzo.

jero
13 december 2005, 07:17
ja kan, alleen krijg je dan minder gain boost en meer volume boost

Aca Ilic
22 december 2005, 21:20
ik zou je adviseren 1 van de 2 snappers te vervangen door een stevigere overdrive. Dat wordt je rhythm sound, red snapper er voor die je intrapt bij solo's. Gain en tone van de snapper naar smaak, volume boven unity gain.

Mijn ervaring is dat als je succesvol wilt stacken je je pedaaltjes niet te extreem moet instellen, dus niet volume op 10 of gain op 10 of allebei.

(Snapper met gain op 10 klinkt sowieso niet)

Ben ik mee eens jero. Ik zou een snapper lozen en een Barber LTD inzetten. Snappers zijn ( naar mijn mening) net iets te schel, Barber klinkt lekker transparant en daarmee kun je alle kanten uit.
groetjes
Alex