PDA

View Full Version : Isoleren



RS-Rik
12 december 2005, 00:02
De zoekfunctie gaf geen resultaat.
Dit zeg ik maar bij voorbaat.


Hoe kan ik het beste een kamertjew van 3 bij 3 een beetje geluidsdicht maken? een beetje... de amp gaat niet vol open hoor!

Wat te doen bij de deur?

hoofd
12 december 2005, 00:19
de deur sluiten natuurlijk!

vester86
12 december 2005, 01:49
tsja, wat voor kamer is het?? een slaapkamer van 3x3 kun je wel fatsoenlijk isoleren, het word er alleen niet leefbaarder op, dan lijk je ECHT een holbewoner... je kunt isolatiemateriaal (van dat nopjesspul) bij de gamma kopen... kost voor jouw kamer een eurotje of 100, en de vraag is of het echt veel scheelt

je kunt ook een dubbele deur maken, een extra vloer (zwevend) neerleggen en meer van dat soort gein, t kost alleen een hoop...

waarom wil je eigenlijk een kamer isoleren??

RS-Rik
12 december 2005, 11:29
Nou het hoeft niet 100% geisoleert te zijn, alleen een beetje geluidswerend

Maar als ik nou eens een raamwerk van houtjes maak tegen de wand, en daartussen een of ander isolatiespul en daarvoor (op het raamwerk) een stof span?

Zou dat niet enigzins helpen?

Kim Wilson
12 december 2005, 11:52
Dat denk ik niet, want dan hou je nog steeds contactgeluid. Het zal altijd wel iets helpen, maar niet 100%. Als je de versterker op een zwevende plaat zet, of op schuimrubber, ben je het contactgeluid met de vloerplaten al kwijt. In het kozijn van de deur zou je tochtstrip kunnen plakken, en noppenschuim op de deur zelf.

Harry
12 december 2005, 13:21
en absorberen, dik kleed op de vloer, en een dik gordijn voor de deur helpt ook al iets.

waayer
12 december 2005, 14:12
De zoekfunctie gaf geen resultaat.
Dit zeg ik maar bij voorbaat.


Hoe kan ik het beste een kamertjew van 3 bij 3 een beetje geluidsdicht maken? een beetje... de amp gaat niet vol open hoor!

Wat te doen bij de deur?

De goedkoopste oplossing is gewoon je versterker zachter zetten,tuurlijk is er niks zo leuk als op redelijk volume spelen maar als je hem zachter zet dan ga je heus niet beter of slechter spelen of koop een goede koptelefoon dan kun je tot in de late uurtjes jezelf helemaal laten gaan.

Swan
12 december 2005, 14:22
ooit van buizen gehoord?

waayer
12 december 2005, 14:43
ooit van buizen gehoord?

ja dus?

Is dat hier vermeld dan?

Hoe moet ik weten of hij een buizenversterker heeft of niet of moet ik voordat ik een antwoord geef een complete research doen en de aivd inschakelen om na te gaan wat iemand op zijn zolder heeft staan
of wat hij in al zijn voorgaande berichten heeft geschreven of dat hij ooit misschien een keer een vraag heeft gesteld betreffende het vervangen van buizen ofzo.

Ganjaman
12 december 2005, 20:05
je kan wel je muren gaan isoleren, maar als je de vloer en evt (weet niet of je in een flat ofzo woont) het plafond, dan helpt het nog niet veel denk ik

hoofd
12 december 2005, 21:08
je kan wel je muren gaan isoleren, maar als je de vloer en evt (weet niet of je in een flat ofzo woont) het plafond, dan helpt het nog niet veel denk ik

Zeker waar. En dan nog, als het gewoon je slaapkamertje is, zie ik het nut er nog niet van in. Als je nou een dedicated muziekkamer hebt...

Maarreh, kan dit niet beter onder diversen of studio ofzo?

Wormaap
12 december 2005, 21:47
Wel even 1 tipje: Ga niet denken dat eierdozen of tepelschuim (noppenschuim) gaan helpen. Dat helpt wat in het verbeteren van de akoestiek van je kamer, maar voor soundproofing totaal ongeschikt ;)

bert k
12 december 2005, 23:16
Tietenschuim is aardig voor de akoestiek, eierdozen zijn alleen goed om eieren in te vervoeren. Maar als het voor weinig moet krijg je aardig resultaat door je versterker los te maken van de vloer. Ophangen aan elastiek? op een grote binnenband plaatsten? Van dat soort dingen.

[mod-mode]Verder verplaats ik hem naar Recording. Daar is de vraag al vaker langsgekomen, daar weten ze meer.[/mod-mode]

frekie
13 december 2005, 16:47
Als het een buizenbak is kan een power soak uitkomst bieden. Tussen je amp en je speaker aansluiten. 'Vroegah' had je de Tom Scholz (Boston) powersoak, tegenwoordig Koch, Marshall powerbreak enz. Of je eindbuizen vervangen door eehh.. THD(?), van die buisvoetjes met daarop een EL84 buis ipv je EL34 of 6L6. Gaat je power ook omlaag.
Offf... een loadbox bouwen, de gitaar speaker dus helemaal inbouwen in een dempende kast die helemaal dicht is met een microfoon ervoor. Die microfoon in je mengpaneel pluggen voor opnames en afluisteren.
Offf... een preampje kopen met luidspreker simulatie en dat op je stereootje zetten of op een koptelefoon, Line6, Behringer enz.
Je hebt wel kant en klare geluid dichte cabines voor drummers enzo maar die zijn schrikbarend duur en passen denk ik niet in je kamertje.

RS-Rik
14 december 2005, 10:36
Bedankt voor de tips.

Ik pleur wel een kleedje tegen de wand en op de vloer.

Han S
14 december 2005, 12:51
http://www.akoestikon.nl/images/avwa_200.jpg

http://www.akoestikon.nl/

Wil je meer weten over geluidsisolatie?

harrie-beton
17 december 2005, 10:42
misschien is isoleren van de gitaarversterker voldoende?