PDA

View Full Version : RMC Wah Wah



Heintje
11 december 2005, 23:28
Gisteren een RMC gekocht, nou wat een schijtschelkutpedaal!

Weer 200 euro door de plee gespoeld.

Heeft iemand suggesties, andere merken of modificaties??

Nielsje
11 december 2005, 23:34
niet ff getest voordat je hem kocht?

Heintje
11 december 2005, 23:36
Nee niet getest, was 2e hands via internet. Ik had zoveel goeds gehoord over dit pedaal, dus ik dacht dat kan ik wel blind kopen, mooi niet!

robzilla
11 december 2005, 23:41
welke is t?

Heintje
11 december 2005, 23:43
welke is t?

RMC2

Te weinig Wah, dunne sound en schel. Een kwelling voor m'n oren!

Thijssie
11 december 2005, 23:50
RMC2

Te weinig Wah, dunne sound en schel. Een kwelling voor m'n oren!

Vreemd?

Ik heb hem ook, het enige kleine minpuntje vind ik dat hij misschien een beetje "te smooth" is.
Maar ik vind eigenlijk alles te smooth, ha ha :D

Maar dun en schel? Nee, hij laat enorm goed je orginele gitaarsound overeind en de meer dan voldoende "sweep".

Weet je zeker dat dat ding wel goed is?

Heintje
12 december 2005, 00:06
Hij is 2e hands, maar werd aangeboden als zgan.

Als ik 'm uitzet, dan is de sound oke. Dat True Bypass verhaal gaat wel op. De wah wah sound is echter bagger.

Ik denk dat ik 'm wegdoe en gewoon een dunlop haal of zoiets. Duur hoeft niet altijd goed te zijn blijkt wel weer.

bluegate
12 december 2005, 09:01
Heb zelf onlangs de RMC1 gekocht en ben daar heel tevreden over.

Maar vertel eens hoe en waarmee de RMC is aangesloten?
(Gitaar? Elementen? Kabels? Versterker?)

Dirk_Hendrik
12 december 2005, 09:54
Ik denk dat ik 'm wegdoe en gewoon een dunlop haal of zoiets. Duur hoeft niet altijd goed te zijn blijkt wel weer.

Duizenden enthousiaste gebruikers en dan dit??? Ik vermoed serieus dat er iets mis is met die wah.

Nielsje
12 december 2005, 10:04
Hij is 2e hands, maar werd aangeboden als zgan.

Als ik 'm uitzet, dan is de sound oke. Dat True Bypass verhaal gaat wel op. De wah wah sound is echter bagger.

Ik denk dat ik 'm wegdoe en gewoon een dunlop haal of zoiets. Duur hoeft niet altijd goed te zijn blijkt wel weer.

euh, ik heb nog wel een dunlop in de ruil hoor :wink:

L-L
12 december 2005, 22:17
Ik denk dat ik 'm wegdoe en gewoon een dunlop haal of zoiets. Duur hoeft niet altijd goed te zijn blijkt wel weer.

Duizenden enthousiaste gebruikers en dan dit??? Ik vermoed serieus dat er iets mis is met die wah.

Nee, de mijne is ook een beetje vreemd, zie ook mijn probleem met dit pedaal hier op het forum.

jero
12 december 2005, 22:23
heb je hem al geprobeerd met andere instellingen van de Q, volume en standenschakelaar? Mijn RMC3 klinkt super, maar ik kan hem zonder problemen ook zo instellen dat ie volslagen k*t klinkt. Misschien wat factory settings proberen?

Vampire
12 december 2005, 22:23
Waarom koop je hem dan ook voor 200 euro? :o Als je zoveel geld over hebt voor een wah, waarom leg je dan niet 35 euro erbij en koop je een nieuwe, inclusief 5 jaar garantie en kun je hem gewoon omruilen als hij niet bevalt? :-? Misschien een tip voor de volgende keer :)

Robbert
13 december 2005, 13:35
Waarom koop je hem dan ook voor 200 euro? :o Als je zoveel geld over hebt voor een wah, waarom leg je dan niet 35 euro erbij en koop je een nieuwe, inclusief 5 jaar garantie en kun je hem gewoon omruilen als hij niet bevalt? :-? Misschien een tip voor de volgende keer :)

Zeg dat Vamp!

Antal
13 december 2005, 14:11
Ik denk dat ik 'm wegdoe en gewoon een dunlop haal of zoiets. Duur hoeft niet altijd goed te zijn blijkt wel weer.

Duizenden enthousiaste gebruikers en dan dit??? Ik vermoed serieus dat er iets mis is met die wah.

Ja, lijkt mij ook. Maar uit ervaring weet ik dat Geoffrey Teese je erg goed help met problemen. Probeer hem eens te mailen.

En als hij echt niet goed is kun je de verkoper toch aanspreken. Teese wah's hoor je echt nooit iets slecht over :???:

Rutger
13 december 2005, 14:41
Waar heb je hem in je keten staan?

dml
13 december 2005, 16:47
Dat je nooit wat slechts hoort over een Teese zegt m.i. weinig.
Zoals Heintje schreef heeft hij het pedaal ongetest en naar aanleiding van goede berichten gekocht. Dat is inderdaad niet slim want ook al zijn de berichten alleen maar lovend, het wil nog niet zeggen dat 'ie volgens de smaak van Heintje klinkt, waarvan acte.
Persoonlijk vind ik de RMC2 vrij laf (of safe) klinken, hij klinkt zeker wel goed maar voor mij mag het wat extremer.

Bluesbreaker
13 december 2005, 18:20
Gisteren een RMC gekocht, nou wat een schijtschelkutpedaal!

Weer 200 euro door de plee gespoeld.

Heeft iemand suggesties, andere merken of modificaties??

Ik heb de RMC2 nieuw voor 215 gekocht, dus 200 was nou niet bepaald een superprijs....

Maar probeer hem eens als enige pedaal, misschien werkt ie gewoon niet samen met eventuele andere effecten van je...

Vampire
13 december 2005, 19:54
Gisteren een RMC gekocht, nou wat een schijtschelkutpedaal!

Weer 200 euro door de plee gespoeld.

Heeft iemand suggesties, andere merken of modificaties??

Ik heb de RMC2 nieuw voor 215 gekocht, dus 200 was nou niet bepaald een superprijs....

Maar probeer hem eens als enige pedaal, misschien werkt ie gewoon niet samen met eventuele andere effecten van je...

Even offtopic, maar Blues, bij van de Haar? want op de site staat hij voor 235,- geloof ik. Ik wil een nieuwe wah en zit ernstig te twijfelen of ik voor een Teese moet gaan of toch net ff wat minder geld er aan wil uitgeven... :(

Heintje
13 december 2005, 23:12
Na nog een beetje uitproberen, en het lezen van een aantal recensies, heb ik besloten het pedaal te verkopen. Ik heb eventueel een koper, hij wil er 150 Euro voor betalen., dus de schade is dan nog beperkt.

Iedereen bedankt voor zijn/haar medeleven.

Mithrandir
13 december 2005, 23:25
Zo, dat is kapitaal vernietiging...ik zou iig proberen hem voor hetzelfde bedrag te verkopen als dat nog lukt.

Vampire
13 december 2005, 23:26
Zo, dat is kapitaal vernietiging...ik zou iig proberen hem voor hetzelfde bedrag te verkopen als dat nog lukt.

En als je netjes bent hem dus laten testen, hoewel je dan dik kans hebt nog meer kapitaal te vernietigen... :-(

Nicci
14 december 2005, 11:26
Na nog een beetje uitproberen, en het lezen van een aantal recensies, heb ik besloten het pedaal te verkopen. Ik heb eventueel een koper, hij wil er 150 Euro voor betalen., dus de schade is dan nog beperkt.

Iedereen bedankt voor zijn/haar medeleven.

welk medeleven. was gewoon niet zo'n slimme zet van je. . . .
je had op zijn minst eens kunnen informeren wat die dingen nieuw kosten.

Antal
14 december 2005, 19:48
Na nog een beetje uitproberen, en het lezen van een aantal recensies, heb ik besloten het pedaal te verkopen. Ik heb eventueel een koper, hij wil er 150 Euro voor betalen., dus de schade is dan nog beperkt.

Dus je verkoopt een pedaal wat mogelijk niet goed is voor 150 euro? Dat is een hoop geld voor een pedaal wat niet goed is! :???:

Thom TK
14 december 2005, 19:51
Je kan hem ook laten nakijken he...ik kan me niet voorstellen dat een RMC (2) uit zichzelf niet goed klinkt.
Ik heb een RMC 1 getest en die klokt ZEKER niet zoals jij de RMC 2 beschreef...en de RMC 2 schijnt net zo ingesteld te kunnen worden als de RMC 1...

Nicci
14 december 2005, 21:58
ik denk niet dat er wat mis is met het pedaal, maar met de koper. je moet geen pedaal van €200 kopen puur op zijn reputatie. en mocht je dat wel doen, dan loop je kans teleurgesteld te worden, want voor €200 verwacht je natuurlijk een ge-wel-dig geluid.

Quink
15 december 2005, 00:27
Gisteren een RMC gekocht, nou wat een schijtschelkutpedaal!

Weer 200 euro door de plee gespoeld.

Heeft iemand suggesties,

Na intrappen het pedaal heen en weer bewegen, niet alleen maar in de onderste stand laten staan?? :???:


:razz:

dml
17 december 2005, 01:20
Heen en weer bewegen met een wah heeft weinig resultaat, of heb jij een hele bijzondere wah, of staan je voeten krom en ligt je wah op z'n kant?