PDA

View Full Version : Staring Eyes - ff de Line 6 Toneport uitgeprobeerd



Schilliebillie Rules!
11 december 2005, 21:17
Heb net de Toneport UX2 gekocht en móest 'm meteen ff testen. Lekker ding; werkt en klinkt erg goed.
Het gevolg is een (eigen) liedje dat ik in ruim één dag heb opgenomen. Dat is snel voor mijn doen...

Staring Eyes (http://www.webkeutels.com/download/Muziek/Staring%20Eyes%20-%20Pim.mp3) kun je hier downloaden. (MP3)

Oh ja, de tekst is niet autobiografisch... :razz:

ijzerbroot1
12 december 2005, 09:24
Goed gedaan, klinkt echt wel goed. Alleen clippen die drums nogal, maar dat had je zelf ook wel gehoord denk ik.

spanky_franky
12 december 2005, 11:18
Wat een goede sound!! Tof liedje, goed gespeeld en vooral GOED gezongen man! 8-)

Schilliebillie Rules!
12 december 2005, 21:37
Alleen clippen die drums nogal, maar dat had je zelf ook wel gehoord denk ik.

Ik heb het niet gehoord en na zorgvuldig terugluisteren hoor ik het nog steeds niet. Maar ik ben al een ouwe vent van 44 dus mijn tophoog-gehoor heeft de eighties niet overleeft... :D

Man
13 december 2005, 14:48
ik heb em nu ook een week, ben constant bezig.. cool dingetje

Fumi SG
13 december 2005, 16:33
Ik heb ook een Toneport, zeker een mooi ding!! Ik gebruik hem nou ook gewoon om mee te jammen, lekker spelen. Ik heb al een paar weken m'n amp niet meer aangeraakt! :cool:

Hoe heb je de drums opgenomen als ik vragen mag? Ik hoor het clippen ook niet! :(

Fumi SG
13 december 2005, 16:37
Owjah, met welke software heb je alles opgenomen?? De bijgeleverde Ableton??

Schilliebillie Rules!
14 december 2005, 00:53
De drums zijn afkomstig van Bob Clearmountain. Het is een zgn Refill CD ROM voor Reason. Deze CD ROM was voor mij de reden om Reason aan te schaffen. Reason is via 'Rewire' naar Cubase 'aangesloten'.

De recording heb ik met Cubase gemaakt. Als plug ins heb ik alleen de Karlette echo gebruikt en de standaard compressor van Cubase. Ik gebruik bijna geen galm in deze opname.

De bijgeleverde Ableton heb ik niet geďnstalleerd. Ik werk al sinds het Atari tijdperk met Cubase, dus die software is een tweede natuur voor me. (alhoewel SX behoorlijk anders is - moet nog wel wennen)

Gert-Jan
14 december 2005, 07:33
Zo de knetters :o :o :o

Jij kan schrijven zeg. Een regelrechte kaskraker!!!

Ik heb niet eens naar de gitaarsound geluisterd :-D Ik vind het geheel echt super (van clippen geen last trouwens).

Respect 8-) 8-)

JvD.
14 december 2005, 12:21
erg, erg vet gezongen!
verder niet mijn ding, drums clippen niet toch?

bluegate
14 december 2005, 17:38
Lekker! 8-)

Humor, catchy en klinkt prima.

license to kill
14 december 2005, 19:08
wow!!!! echt wel zalig gast, heb je nog geen platencontract of is het echt zo moeilijk om er aan een aan te geraken, want je verdient er een!!!! :-D

timlawson
15 december 2005, 15:25
goeie stem!!!! leuk liedjeeee 8-)

Bart_
15 december 2005, 15:47
Wat een heerlijk geluidje, je hebt er een fan bij. ;)