PDA

View Full Version : nieuwe gitaar erbij....



Orpheo
11 december 2005, 18:18
Afgelopen vrijdag heb ik in een onverklaaaaarbare bui geboden op een gibson WRC strat. en verdomme, nog gewonnen ook.

wat is een WRC strat? die R weet ik niet meer, maar W.C staat in dit geval voor Wayne Charvel. Toen die gozert bij jackson wegging, kwam hij onder de vleugels van gibson terecht, begin jaren 80, ik dacht dat ie net de wisseling van norlin versus huidig bestuur heeft meegemaakt, en is ie daar een superstrat gaan ontwikkelen naar eigen inzicht. deze gitaar dus. hij had van origine een kahlertrem (heb ik ook) en kent lawrence elementen. hum/sing/sing, met per pup aan/uit, en tone en mastervolume. deze dus ook, maar of t KL pups of emg's zijn, weet ik niet. hij moet nl nog opgestuurd worden (verkoper had 99.6%; imo redelijk veilig dus).

foto's post ik zo. hier is WEL de link alvast:

hij is niet meer 100% origineel, tremcavity-cover en trussrod cover missen, maar ik " mis" ze geen van beiden, van de tremcav.cover haal ik er altijd af, en de trussrodcover maakt m heel lelijk.

deze gitaar was EIGENLIJK niet geplanned, maar zo'n soort gitaar als dit wel. dus ach, waarom m skippen....

d'oh
11 december 2005, 18:27
er is geen link??,
maar in elk geval gefeliciteerd, ik neem aan dat we een reviewtje kunnen verwachten als hij binnen is?

wietse
11 december 2005, 18:28
leuk zo'n aparte gibson, maar waar is de link????

Jax
11 december 2005, 19:02
Arghh, ben nu wel heel benieuwd naar de link. In ieder geval gefeliciteerd!

BassAgent
11 december 2005, 19:02
Ter indicatie:
http://www.chrisguitars.com/gib88wrc-bk.jpg
Apart! Een gibson superstrat :)

Utreg
11 december 2005, 19:07
Dat is 1 van de mooite headstocks die ik ooit heb gezien :o

Jax
11 december 2005, 19:07
Ziet er vet uit :)

Anders Destium
11 december 2005, 19:10
Gefeliciteerd, zeker geen alledaagse gitaar :)

Orpheo
11 december 2005, 19:46
idd, dat is m. ik vraag me alleen af wat die knop vlak boven de volumeknop is... soort coilsplit ofzo? nja, ik zie wel.

Jax
11 december 2005, 20:41
Zijn die schakelaartjes fase-schakelaars? Wel een unieke gitaar, man!

wietse
11 december 2005, 21:11
Zijn die schakelaartjes fase-schakelaars? Wel een unieke gitaar, man!
nee elementkeuze schakelaars net zoals op m'n japanse squier neem ik aan want ik zie namelijk geen 5weg schakelaar.
dat extra schakelaartje zal wel fase of coilsplit voor de hum zijn.

Orpheo
11 december 2005, 21:17
kheb t even opgezocht; die ene andere knop, zorgt ervoor dat de brughum te allen tijde aan gaat. onder de vol. knop zit een coilsplit.

Herman
11 december 2005, 21:52
Gefeliciteerd...mooi ding... :o