PDA

View Full Version : Fender American Telecaster



guiman
11 december 2005, 17:08
Bijna kerst, het geld brandt me in de zakken? Wat vinden jullie: is de Fender American Telecaster (1000 euro) een goede plank, een gitaar om oud mee te worden? Met goeie elementen, netjes afgewerkt enzo. Of kun je beter even doorsparen en voor 400 euro meer de American Deluxe Tele kopen, met nieuwe noiseless pickups en nieuwe wiring? Of is dat allemaal onzin, is het meer een kwestie van talent en goede oren? Ik ben benieuwd!

Walternativo
11 december 2005, 17:35
talent is belangrijker dan t verschil tussen een squier en een custom shop fender :P

Gerrit
11 december 2005, 19:08
talent is belangrijker dan t verschil tussen een squier en een custom shop fender :P

Wat een gezijk, een leuke gitaar is heel wat waard.:x


Talent is natuurlijk tof, maar dat heb je of hebt het niet,
als je het niet hebt en toch lol hebt in het spelen,
hoeft dat niet te zeggen dat je een leuke gitaar niet waard bent. Ik begrijp best dat er mensen zijn die het niet kunnen schelen op wat voor gitaar ze spelen, maar als je lol hebt in het spelen en je vind een bepaalde gitaar leuk, en je hebt geld, kopen die hap.

Dus gewoon lekker gaan testen, dan kom je vanzelf wel tot je conclusie.

Walternativo
11 december 2005, 19:15
Ik zeg ook niet dat ie m niet moet kopen maar je moet met me eens zijn dat voor je uiteindelijke geluid het toch het meeste uitmaakt wat je nou echt met dat ding DOET. Zonder dat je er iets mee doet maakt ie namelijk uberhaupt geen geluid, snappie?

Eko
12 december 2005, 11:31
De American Tele is een prima plank. Wordt al zo`n 50 jaar gemaakt dus ze zullen nu wel weten hoe het moet. Hij klinkt als een tele moet klinken.
Het verschil met de deluxe zit hem inderdaad voor het grootste deel in de p.u`s. Als je van de noiseless houdt is het een overweging. Ik vind de noiseless minder dan bv de Kinman`s. Ik zou de voorkeur geven aan een USA tele en de 400,- in de pocket houden om eventueel later een stel andere p.u. te laten zetten in de plank.
Kies als het budget het toelaat een sunburst. Een sunburst heeft het voordeel dat je de nerf in ieder geval kunt zien voor de koop. Liever iets meer betaald voor goede nerf met betere toon , dan een volle kleur met een driedelelige body met weinig of geen toon.
Greetz

provisus
12 december 2005, 11:34
hey ik ben ook aan het twijfelen tussen een american deluxe of een vintage 62
vintage 62 klinkt mooier, maar de deluxe heeft meer mogelijkheden of moet ik me niet blind kijken op die s-1 schakelaar?
waar voor zou ik gaan? de klank? of de mogelijkheden?