PDA

View Full Version : Squier X 155



Expelioramus
11 december 2005, 16:56
toffe/goede gitaar of niet ?



http://namm.harmony-central.com/SNAMM03/Content/Fender/PR/Squier-24-X-155-lg.jpg

mdb
11 december 2005, 17:08
Ziet wer wel vet uit, maar als ik jou was zou ik hem gewoon uitproberen en kijken wat je er zelf van vind. Dit zegt bijna elke forum member hier tegen mensen die een gitaar willen kopen.

Jax
11 december 2005, 19:10
Ziet wer wel vet uit, maar als ik jou was zou ik hem gewoon uitproberen en kijken wat je er zelf van vind. Dit zegt bijna elke forum member hier tegen mensen die een gitaar willen kopen.

En terecht, het gaat er gewoon om wat jij er persoonlijk van vindt. Ik heb ook weleens iets over een gitaar hier gevraagd, kreeg veel positieve reacties, maar kwam er al snel achter toen ik de gitaar zelf probeerde dat ik het er niet mee eens was. Sommige mensen houden van rosewood fingerboard, andere van maple. Ieder zijn ding.

Trouwens, ik vind de gitaar er wel ok uitzien! 8-)

Expelioramus
11 december 2005, 20:54
ja , maar vind het wat raar , een Squier met een adviesprijs van +1000$

Kans zit erin dat ik ze binnenkort wel in mijn handen heb ,en zoek al een tijdje een rockabilly gitaar. Maar een squier als ( enige, het gaat over een ruil ) gitaar .

PRESS RELEASE
--------------------------------------------------------------------------------

Squier Gets White Hot with Series 24 X-155


(Click for a close-up)

July 18, 2003
The X-155 Limited White Heat offers an eye-cathing finish with Squier value. Designed in Scottsdale, Arizona, the new Series 24 X-155 White Heat is for players on a budget who wants to stand out in the crowd and have people take notice.

The new Squier Series 24 X-155 will begin shipping in July.


Advertisement







Features:

Maple body, Arched top, hollow construction
Set Neck
24.75 inch scale length
Set Neck design
Block Inlays
Medium Jumbo Frets
Two Duncan Designed humbucking pickups
Finish: Black with White Flames (550)
$1126.99 U.S. Suggested Retail





http://namm.harmony-central.com/SNAMM03/Content/Fender/PR/Squier-24-X-155-White-Heat.html

RS-Rik
11 december 2005, 21:01
Als je die bij de EMI (Eindhofuuuh!) hebt gekocht heb ik er wel eens op gespeeld..

best een lekker ding alleen de afstelling daar is zo RUK

Expelioramus
11 december 2005, 21:09
ik heb nog niets :wink: Zou wel afgesteld zijn door een Pro met een setje 0.10 snaren ( ik ben 0.09 gewoon )

episua
12 december 2005, 00:57
De 24 series van squier zijn modellen die over zijn genomen van Dearmond by Guild. Dit merk maakte op een gegeven moment die gitaren niet meer. Fender had Guild gekocht en dearmond vervangen door Squier. Maar deze Squiers maken ze nu geloof ik ook al niet meer.

Expelioramus
12 december 2005, 10:57
Dus de kwaliteit neigt aan de kant van dearmond/guild ?

Expelioramus
12 december 2005, 16:50
??

Expelioramus
12 december 2005, 16:50
??

Jax
12 december 2005, 17:51
Toch gaat het wel tegen mijn principes in om meer dan 1000 euro uit te geven aan Squier...

episua
12 december 2005, 20:53
Ja, de gitaren zijn exact hetzelfde als de toenmalige dearmonds uit het verre oosten. €1000 is wel erg veel hoor. In een lokale muziekshop in franeker zag ik 'm voor €550,- tot max €695,-. Één van die twee prijzen staat mij nog iets van bij.

Expelioramus
12 december 2005, 21:00
een gitaar word natuurlijk altijd aan een dure prijs gereleased. De brug vind ik zo geil, en het straalt gewoon rockabilly van zich af :wink:

Denk dat ik het mischien ga wagen

episua
12 december 2005, 21:05
De gitaar oogt wel rockabilly maar klinkt absoluut niet zo.
Ik heb er op gespeelt, de meeste goede rockabilly gitaren hebben enkelspoels elementen ipv dubbelspoels. Juist de hoeveelheid hoog is bij rockabilly belangrijk. Kijk anders naar de Gretsch Electromatic,qua sound vind ik die mooier. Qua afwerking e.d. wint de Squier het wel.

Expelioramus
13 december 2005, 16:05
je bedoelt dat deze gitaar "heavyer " is ?

Lenweë Míriel
13 december 2005, 20:14
hij ziet er wel mooi uit.
en als gibson nou ook een die tuners gaat gebruiken ipv. de groene.
dan zouden ze nog mooier worden.

Expelioramus
14 december 2005, 18:54
knoop doorhakken , doen of niet ?

JorienR
14 december 2005, 19:11
Hallo, ik ben nieuw op dit forum! De reden is dat ik er serieus over denk een elektrische gitaar te kopen. Ik heb geen ervaring op gitaar (ook niet akoestisch) of andere instrumenten. Ik kan niet eens noten lezen! Toch wil ik erg graag beginnen met een elektrische gitaar. Heeft iemand tips over het leren van gitaar spelen of het kopen van een elektrische gitaar (in Overijssel)??
Ik zit nogal in een dilemma, dus alvast heel erg bedankt!!

(het lukte niet om een nieuw onderwerp te starten, dus dan maar op deze manier)

episua
15 december 2005, 20:26
Doen! Dan heb je een gitaar die niemand op dit forum heeft!