PDA

View Full Version : ruis,gekraak op versterker



lucas111
11 december 2005, 16:45
Cort 800 en Roland cybe 30, krakend geluid als ik snaren lichtjes aanraak al, andere kabel, andere gitaar........altjd hetzelfde, maar als ik met andere hand 1 van de stekkers vastpak (ofwel van gitaar ofwel van die in versterker steekt) is het gekraak weg..............raar eh!! wie weet raad??N

Vonk
11 december 2005, 16:56
Dit is al vaker besproken.

Ik heb ook een cube30 en heb ruis, en als ik een pickup of kabel vastpak is het weg. Het ding is wel geaard, aarde gaat rechtstreeks naar de aarde in de elektriciteitskast.
Ik denk dat het misschien kan komen door de zendmast waar ik op uitkijk vanuit mijn raam... ik heb echter nog geen radio ontvangen via mijn gitaar...

AART
11 december 2005, 21:18
aarding zit ergens fout, ook in het geval van de tweede poster, in gitaar, stopcontact, ergens is het fout.

SimonS
11 december 2005, 22:47
idd...aarding van gitaar, versterker, stopcontact.

rhcp_schipper
11 december 2005, 23:00
een beetje geruis hou je toch altijd wel bij single coils?

armageddon
12 december 2005, 00:05
Dit is al vaker besproken.

Ik heb ook een cube30 en heb ruis, en als ik een pickup of kabel vastpak is het weg. Het ding is wel geaard, aarde gaat rechtstreeks naar de aarde in de elektriciteitskast.
Ik denk dat het misschien kan komen door de zendmast waar ik op uitkijk vanuit mijn raam... ik heb echter nog geen radio ontvangen via mijn gitaar...

Woon je ook bij IJsselstein dan?

ajverbeek
12 december 2005, 12:53
Kan zijn dat het aardedraadje in de gitaar naar dat-gat-waar-de-kabel-ingaat (hoe heet dat eigenlijk?) los is. Komt nogal eens voor als de schroef op dat gat een beetje loszit waardoor 'ie gaat draaien. Kwestie van vastsolderen. Heb dit nooit zelf gedaan trouwens maar gehoord in een gitaarzaak.

Andere mogelijkheid is de aanwezigheid van TL-lampen, dimmers, PC-monitoren etc.