PDA

View Full Version : en weer een gitaar erbij



wietse
11 december 2005, 14:51
of eigenlijk 2 de ene is een EKO manta zoeen heb ik al maar deze is in bijna mint conditie, dus dan gaat de andere er uit.
de andere is een jacksonV kopie van vermoedelijk Hohner gezien de elementen die zijn namelijk identiek aan die op mij Hohner flying V.
er zit een special paint op waardoor er geen merk meer leesbaar is, de body is erg dik en het hielblok is enorm, duidelijk multiplex dus.
speelt goed alleen de intonatie daar heb ik nog even werk aan (lees is niet geintoneerd alle zadels staan op 1 lijn) en dat er een floyd achtige trem opzit verhoogt bij mij ook niet echt de feestvreugde.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/hohnereko.jpg

maar goed mag niet klagen 175 euro voor beide is geen raar geld alleen de EKO is in deze conditie dat al waard.
effe een ritje boijl loonde dus weer die man is bijna mijn hofleverancier :-D en is altijd erg scherp van prijs, komt natuurlijk ook omdat ik wel eens een oude banjo voor hem vind op een rommelmarkt en die verzamelt hij dus.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/hohnerVbodypaint.jpg

Roy K.
11 december 2005, 15:15
De V vind ik nog wel wat hebben :cool: , de ontwerper van de andere gitaar zou vervolgd moeten worden uit naam van de esthetica!! :D

BassAgent
11 december 2005, 17:50
Das geen V, das een rhoads :wink: Maar allebei zijn ze niet zo mooi, maar de Eko is toch wel beter dan die Rhoads...

wietse
11 december 2005, 18:24
ah bedankt ik was de naam kwijt :oops:
heb hem nu geintoneerd en gestemd wat een hel is dat met zo'n kut zwevende tremelo :evil: maar hij is nu goed, speelt erg licht en weegt ook bijna niks maar een gewone V speelt zittend lekkerder.
klank valt me niet tegen, heeft in ieder geval ballen genoeg en je kan er erg hard op raggen zonder dat de snaren verschuiven er zitten namelijk een soort van oogjes achter waar de snaar doorheen gaat, vreemd maar werkt erg goed.
dat kan je niet van de EKO zeggen de slechtste brug allertijden volgens mij die heeft echt zo'n 60er jaren spagetti western geluid.

Jax
11 december 2005, 19:05
Wietse, wordt jij niet na een tijdje gek van het gebrek aan kwaliteit in al de gitaren die je hebt? Ik bedoel dit niet lelijk ofzo, maar ik zou het zo frustrerend vinden om zoveel gitaren te hebben, die geen van alleen kwalitatief nou echt super zijn. Misschien spreek ik te vroeg, en heb je wel enkele oude japanse modellen ofzo van goede kwaliteit, maar neem nou deze eko en rhoads. Ik zou me er echt aan ergeren dat het gewoon allemaal net niet is.

Nogmaals, ik bedoel dit niet lelijk, vraag het enkel uit interesse :)

Utreg
11 december 2005, 19:05
Das geen V, das een rhoads :wink: Maar allebei zijn ze niet zo mooi, maar de Eko is toch wel beter dan die Rhoads...

Rhoads model niet mooi?! Ga je mond spoelen :razz:

Anders Destium
11 december 2005, 19:08
Gefeliciteerd, het is wel een beetje maffe combi zo samen op de foto :)

wietse
11 december 2005, 19:22
Misschien spreek ik te vroeg, en heb je wel enkele oude japanse modellen ofzo van goede kwaliteit

ja je spreekt te vroeg, ik heb namelijk ook wel een stel echt goede gitaren een kasuga SG (tokai), een hondoII en een vantage VS600 beide uit de beroemde matsumoku fabriek, een hagstrom een klira een HSG (gherson)
en een 80er jaren japanse squier.
maar ik heb nu eenmaal een voorkeur voor cheapo's die zijn zoals de naam zegt betaalbaar zijn en leuk om te verzamelen.
maar je moet eerst een gitaar beet hebben gehad om er een oordeel over te vellen vind ik, de meesten hier zijn veel te merkgeil om voorbij die grote namen te zien.
arirang is zo'n obscure naam iedereen die 1 beetpakt wordt er verliefd op vooral als ze nogal grote handen hebben.(die van mij is een wachtlijst voor mocht ik hem ooit verkopen :-D )

renier
11 december 2005, 19:36
dude, voor al het geld dat jij uitgeeft aan obscure brol-gitaartjes had je al 5 goeie gitaren, een paar dikke versterkers en een heel zwikje boutique pedaaltjes kunnen kopen..

ik bedoel; het ziet er allemaal wel grappig uit enzo, maar kom op, kwalitatief kan dit niet op tegen een nieuwe richwood. laat staan tegen een ECHTE gitaar.

maar goed, ieder zijn ding, en het is altijd leuk om te weten dat je voor vragen over bizarre gitaartjes bij jou terecht kan ;)

Wormaap
11 december 2005, 19:53
Lezen ;)
Zoals'ie dus al zei heeft'ie ook een stuk of wat gitaren die wél erg goed zijn :)

wietse
11 december 2005, 20:01
dude, voor al het geld dat jij uitgeeft aan obscure brol-gitaartjes had je al 5 goeie gitaren, een paar dikke versterkers en een heel zwikje boutique pedaaltjes kunnen kopen..


wat moet ik daar mee?
goed spelen kan ik niet dus dat vind ik weer zonde geld, en houd het maar op 4 goede gitaren en 1 versterker, thats all.(geen strats hou ik niet van)
mijn collectie heeft me tot nu toe ongeveer 4300 euro gekost over al die jaren.
zou ik de boel verkopen dan verdubbelt dat met gemak .
en wat is de lol om naar de winkel te gaan en een gitaar van een gerenomeerd merk te kopen dit is veel leuker voor weinig geld iets leuks vinden dat anders is en daar gaat het mij om.

Tennek
11 december 2005, 20:55
man ik ben echt jaloers op jouw enorme collectie !!!
tis ook wel chic dat je ze soms zelf hersteld 8-)

RS-Rik
11 december 2005, 20:59
Jij hebt in de loop der jaren een collectie brandhout gespaard ter waarde van 1 PRS..

'Tis natuurlijk wel leuk zoveel gitaren :razz:

renier
11 december 2005, 21:28
dude, voor al het geld dat jij uitgeeft aan obscure brol-gitaartjes had je al 5 goeie gitaren, een paar dikke versterkers en een heel zwikje boutique pedaaltjes kunnen kopen..


wat moet ik daar mee?
goed spelen kan ik niet dus dat vind ik weer zonde geld, en houd het maar op 4 goede gitaren en 1 versterker, thats all.(geen strats hou ik niet van)
mijn collectie heeft me tot nu toe ongeveer 4300 euro gekost over al die jaren.
zou ik de boel verkopen dan verdubbelt dat met gemak .
en wat is de lol om naar de winkel te gaan en een gitaar van een gerenomeerd merk te kopen dit is veel leuker voor weinig geld iets leuks vinden dat anders is en daar gaat het mij om.

zo zie je maar: het is maar net wat je er uit wilt halen. jij bent meer een verzamelaar die op zoek is naar interressante objecten, ik ben een speler die probeert door veel research voor niet te veel geld goed gereedschap bij elkaar te sprokkelen. en dat allemaal op 1 forum!

leuk toch eigenlijk!

frekie
11 december 2005, 21:29
Kom op mensen ieder zijn lol nietwaar. En we kunnen helaas niet allemaal een echte Richwood Lp scoren voor 99 euri 8-)
http://members.home.nl/fmunniksma/RW/RWLP.htm
Die vage jaren 60 gitaartjes hebben wel wat als verzamel object, vergeet niet dat in die tijd echte Fenders en Gibsons onbetaalbaar of zelfs niet te krijgen waren. Als je die tijd in een Beat-Band :-D speelde ging dat op Hofner en Dynacord enzo. Ik heb ooit een Eko 12 snaar akoestische gehad die het best deed, had ik nooit moeten verkopen.
Die "Rhoads" is mijn smaak ook niet zo, nou ja. Het valt me op dat de klem achter de topkam zit, zag je wel vaker bij goedkopere merken die geen license betaalden aan meneer Floyd Rose.

Neals
11 december 2005, 21:32
Misschien spreek ik te vroeg, en heb je wel enkele oude japanse modellen ofzo van goede kwaliteit

ja je spreekt te vroeg, ik heb namelijk ook wel een stel echt goede gitaren een kasuga SG (tokai), een hondoII en een vantage VS600 beide uit de beroemde matsumoku fabriek, een hagstrom een klira een HSG (gherson)
en een 80er jaren japanse squier.
maar ik heb nu eenmaal een voorkeur voor cheapo's die zijn zoals de naam zegt betaalbaar zijn en leuk om te verzamelen.
maar je moet eerst een gitaar beet hebben gehad om er een oordeel over te vellen vind ik, de meesten hier zijn veel te merkgeil om voorbij die grote namen te zien.
arirang is zo'n obscure naam iedereen die 1 beetpakt wordt er verliefd op vooral als ze nogal grote handen hebben.(die van mij is een wachtlijst voor mocht ik hem ooit verkopen :-D )

Me zusje (ik dus :D) heeft een arirang basje, en das toch een redelijk lekkere bas. Ding moet alleen es een goede afstelbeurt hebben, evt. door een pro.

mrweird
13 december 2005, 08:25
Een van mijn eerste elektrische gitaren was een Jackson Rhoads imitiatie van het merk Marlin. Wat weer een soort van merknaam van Hohner was. Ik heb 'm helaas allang niet meer (toen had ik nog geen geld dus als ik een betere wilde hebben verkocht ik de ouwe..) maar hij lijkt d'r behoorlijk op! Exact de zelfde tremolo (fijnstemmers waar je bijna een schroevendraaier voor nodig hebt zo zwaar gaan ze) alleen de kop was bij dat exemplaar helemaal 100% jackson imitatie.

Wabbie
13 december 2005, 09:26
die Rhoads is erug geil!!! Ik moet zeggen dat ik de el cheapo gitaartjes wel wat vind hebben , helemaal de oude. :cool: