PDA

View Full Version : 'Metal' gitaar



Guitar Martijn
11 december 2005, 14:06
Test

Guitar Martijn
11 december 2005, 14:06
Hoi :)

Ik heb nu een Squier Stratocaster Deluxe, Aria 25 watt versterker en een Zoom GFX 5. (Ik speel meestal op een LAB series 100 watt versterker van mijn oom)

Met veel zware distortion klinkt dat natuurlijk niet mooi (met die single coils) Daarom wil ik een nieuwe gitaar!

Ik wil er ongeveer 600 tot 800 (mischien wel 900 euro) aan uitgeven.

Waar zou ik dan naar kunnen kijken, een Ibanez RG lijkt me wel heel gaaf, maar er zijn er zo veel!

Alvast bedankt ;)

Fvddungen
11 december 2005, 14:15
RG1570 ofzo. Topgitaar voor jouw budget.

vester86
11 december 2005, 14:17
mee eens, een rg2570 zou ik NIET doen, zelfde als de RG1570, alleen andere elementen, die NIET de moeite waard zijn m.i. (heb er zelf 8 maanden op gespeeld...)

sir_oinksalot
11 december 2005, 14:20
als metal gitaar raad ik persoonlijk(als jackson fanboy) de jackson dxmg aan voor dat budget, speelt imo vlotter dan die ibanez rg's, maar dat is eigen smaak natuurlijk

Guitar Martijn
11 december 2005, 14:21
En een RGT42, is dat iets?

http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/100018325/sid/!18121995/quelle/listen

De tremolo is wat minder, of niet? (Dat dacht/zei Scali)

Klinkt dat linde hout van die RG1570 niet wat 'minder' mooi?

Gitaro
11 december 2005, 14:26
Gezien je budget zou ik gaan voor een mooie dure LTD (esp) met die lekkere EMGs :D. Wel moeilijk verkrijgbaar in NL geloof ik (thomann.de 8)).

Guitar Martijn
11 december 2005, 14:30
Nou ja, ik heb het geld nog niet!

Een LTD lijkt me ook wel gaaf ja, maar ik zou écht niet weten naar welke ESP's ik dan moet kijken...

wietse
11 december 2005, 14:54
zeg guitarmartijn verwijder even al die overtollige topics die je aan hebt gemaakt nu er nog niet op gereageerd is.
1 is namelijk genoeg.

Outrage
11 december 2005, 18:08
of de jackson DKMG ('t verschil met de DXMG zit hem in het feit dat de DKMG actieve pickups heeft), die vind je tweedehands zeker voor die prijs.
of een jackson DK2

casper innosence
11 december 2005, 18:48
Een LTD lijkt me ook wel gaaf ja, maar ik zou écht niet weten naar welke ESP's ik dan moet kijken...

ik denk de 400 series. evt de 1000deluxe series (hangt van je uiteindelijke budget af)

en voor de rg modellen moet je naar de "M 400" de "H 400" , de "MH 400" of de "MH 400" of dus de deluxe (=1000) uitvoering,

Utreg
11 december 2005, 19:02
Het is dat ik het geld er niet voor heb :-(

http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstrumenten_gitaren_elektrisch/13410472.html?return=eJwlissOgjAUBf%2BFBJatfaktIQZ 3fkZVkjYtcENvImL8d1vczZwz1jDz8ebQJsOkNlUa7PJwrUMEQ 2mYYZjIaJeAEK3FRKZI%2FwkBB5c1dqx5pi68atHf7nYatlpcc c7GMkTMsHkouJZNaC3Pxd7ZpFJCHYvltj%2Fx%2FeAF92ZOPjN voGNV%2B%2F0BqIsxvg%3D%3D&df=1

glacius
11 december 2005, 19:03
als ik een ibanez RG1570 zou kopen zou ik er gelijk pickup raampjes op zetten, vind het zo lelijk zo zonder raampjes ...

mooie chrome raapjes eromheen ;)

verder een zeer geschikte gitaar !!

Guitar Martijn
11 december 2005, 19:27
Okee, in de Kerstvakantie (over 2 weken) ga ik als het goed is naar Musik Produktiv in Duitsland. :D

Daar wil ik dan in ieder geval de volgende gitaren testen!

Ibanez RGT42
Ibanez RG 1570
LTD MH400
Jackson DKMG

en mischien een Epiphone Les Paul model (gewoon om te kijken hoe dat speelt)

8-)

Heeft iemand mischien nog een tip of een gitaar die ik echt moet testen?

Vampire
11 december 2005, 20:47
Een BC Rich uit de betere series? NJ of NY ben het even kwijt.

Lord Abortion
11 december 2005, 21:02
Ik heb 2 BC Riches uit de NJ series, DiMarzio X2N aan de brug, SuperII aan de hals. Dan heb je je metalgitaar wel! Je moet wel van de vorm houden natuurlijk.

AART
11 december 2005, 21:23
Ibanez Rg1570 raad ik je aan.

Ik heb veel RG's gehad en het zijn hele fijne gitaren.

Guitar Martijn
11 december 2005, 22:06
Ik hoef iig geen BC rich! Vind ik niet echt mooi...

minas
12 december 2005, 00:25
Of kijk voor een tweede hands Charvel. Model 5, model 6, 750xl.....
Heb zelf de 750xl, super gitaar snelle hals en zeer goed geluid, zeer geschikt voor metal.
Je hebt veel gitaar voor het geld.

Wormaap
12 december 2005, 00:47
Of kijk voor een tweede hands Charvel. Model 5, model 6, 750xl.....
Heb zelf de 750xl, super gitaar snelle hals en zeer goed geluid, zeer geschikt voor metal.
Je hebt veel gitaar voor het geld.
Klopt! Mijn Model 6 is ook een waanzinnige gitaar, en al helemaal gezien het feit dat de 650 inclusief case die ik ervoor heb neergelegd al aan de hoge kant was :razz:

Gitaro
12 december 2005, 01:18
Dude, vergeet de LTD EX400 niet (als je niet vies bent van wat meer exotische vormen) :) . Tja, als je er toch bent. hehe

joey-t
12 december 2005, 02:35
Wat vinden jullie van de Jackson JS 1 Dinky? Gare tremolo of niet?
Hoe zijn de elementen?

http://www.kellyindustries.com/guitars/images/jackson_dinky_js1.jpg

Izegrim
12 december 2005, 07:45
Gare tremolo en gare elementen... :-D
Wat mij betreft kun je beter kijken naar de JS30 of de DX10D (òf DXMG, DKMG, DKMGT).

Maiden Michiel
12 december 2005, 08:47
Hey maar een LTD M1000 dan?

Maiden Michiel
12 december 2005, 08:48
http://fr.audiofanzine.com/img/produits/normal/1/7/17226.jpg

SBloke
12 december 2005, 09:21
Jackson SLSMG:

http://www.kellyindustries.com/guitars/images/jackson_slsmg_flametop_soloist.jpg

Ook een leuk metalgitaartje geloof ik, zeker als je geen tremmelo wilt.

Kim Wilson
12 december 2005, 10:49
Ik heb een Epiphone Les Paul te koop, eventueel met Seymour Duncan elementen... PM voor info.

Guitar Martijn
12 december 2005, 13:00
Misschien dat ik later een Les Paul wil, maar eerst een echt metal gitaartje :)

En SBloke, ik wil wel een tremolo!

MoserCustomShopDotCom
12 december 2005, 13:19
Misschien dat ik later een Les Paul wil, maar eerst een echt metal gitaartje :)

En SBloke, ik wil wel een tremolo!

http://www.epiphone.com/press/PR_ZakkWylde2.jpg

8-)

MoserCustomShopDotCom
12 december 2005, 13:19
Misschien dat ik later een Les Paul wil, maar eerst een echt metal gitaartje :)

En SBloke, ik wil wel een tremolo!

http://www.epiphone.com/press/PR_ZakkWylde2.jpg

8-)

Orpheo
12 december 2005, 13:55
Misschien dat ik later een Les Paul wil, maar eerst een echt metal gitaartje :)

En SBloke, ik wil wel een tremolo!

http://www.epiphone.com/press/PR_ZakkWylde2.jpg

8-)

+1 luister naar zakk's muziek, en dan snap je dat een trem niet eens NODIG is in veel gevallen.

Orpheo
12 december 2005, 13:55
Misschien dat ik later een Les Paul wil, maar eerst een echt metal gitaartje :)

En SBloke, ik wil wel een tremolo!

http://www.epiphone.com/press/PR_ZakkWylde2.jpg

8-)

+1 luister naar zakk's muziek, en dan snap je dat een trem niet eens NODIG is in veel gevallen.

liq
12 december 2005, 14:30
Ik heb nu zelf een esp ec-400 met emg's:)

Ik had een jackson dxmg die heb ik nu te koop!

Outrage
12 december 2005, 14:30
wat die jackson Js betreft, dat zijn eigenlijk de mindere gitaren van jackson, en let er op, die tremolo op die gitaar die je toont is geen floyd met locking nuts.

Die charvels zijn ook heel goed, Model 6 en 750 xl zijn eigenlijk oude gitaren die niet meer geproduceerd worden, maar heel goed van kwaliteit zijn. Ze benaderen samen met de vroegere japanese pro- Jacksons de kwaliteit van de USA jacksons (die heel wat duurder zijn), zodat ze dat ook uit de productie zijn genomen.

Kijk bv eens op marktplaats ofzo.

joey-t
12 december 2005, 14:32
Ik heb nu zelf een esp ec-400 met emg's:)

Ik had een jackson dxmg die heb ik nu te koop!


Heb je een foto? Wat is de nieuwprijs voor die dingen en wat wil je ervoor hebben?

liq
12 december 2005, 14:51
Ik heb nu zelf een esp ec-400 met emg's:)

Ik had een jackson dxmg die heb ik nu te koop!


Heb je een foto? Wat is de nieuwprijs voor die dingen en wat wil je ervoor hebben?

http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstrumenten_gitaren_elektrisch/13263921.html

En geloof me hij speelt lekker :)

liq
12 december 2005, 14:51
Ik heb nu zelf een esp ec-400 met emg's:)

Ik had een jackson dxmg die heb ik nu te koop!


Heb je een foto? Wat is de nieuwprijs voor die dingen en wat wil je ervoor hebben?

http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstrumenten_gitaren_elektrisch/13263921.html

En geloof me hij speelt lekker :)

Guitar Martijn
14 december 2005, 22:22
Okee, in de Kerstvakantie (over 2 weken) ga ik als het goed is naar Musik Produktiv in Duitsland. :D

Daar wil ik dan in ieder geval de volgende gitaren testen!

Ibanez RGT42
Ibanez RG 1570
LTD MH400
Jackson DKMG

en mischien een Epiphone Les Paul model (gewoon om te kijken hoe dat speelt)

8-)

Heeft iemand mischien nog een tip of een gitaar die ik echt moet testen?

Weet niemand nog een vergelijkbare gitaar (ongeveer zelfde prijsklasse etc) die ik dan zeker moet proberen?

Ben echt benieuwt hoe ze spelen! Zal wel even wennen zijn, denk dat de nek wat dunner is als die van mijn squier, of valt dat wel mee?

Ik weet ook nog niet echt hoe een tremolo werkt (ja, wel een beetje, maar niet hoe ik ermee moet omgaan) dus ik denk dat ik daar, in de winkel, maar vanaf blijf!

Guitar Martijn
22 december 2005, 20:52
Okee, in de Kerstvakantie (over 2 weken) ga ik als het goed is naar Musik Produktiv in Duitsland. :D

Daar wil ik dan in ieder geval de volgende gitaren testen!

Ibanez RGT42
Ibanez RG 1570
LTD MH400
Jackson DKMG

en mischien een Epiphone Les Paul model (gewoon om te kijken hoe dat speelt)

8-)

Heeft iemand mischien nog een tip of een gitaar die ik echt moet testen?

Weet niemand nog een vergelijkbare gitaar (ongeveer zelfde prijsklasse etc) die ik dan zeker moet proberen?

Ben echt benieuwt hoe ze spelen! Zal wel even wennen zijn, denk dat de nek wat dunner is als die van mijn squier, of valt dat wel mee?

Ik weet ook nog niet echt hoe een tremolo werkt (ja, wel een beetje, maar niet hoe ik ermee moet omgaan) dus ik denk dat ik daar, in de winkel, maar vanaf blijf!

Hmm.. niemand? :roll:

crrrN
22 december 2005, 21:05
Hals zal wel wat dunner zijn dan die van een squier.

Een tremolo kan veel hebben (als het goed is) dus je hoeft er niet bang voor te zijn, maar als je totaal niet weet hoe het werkt moet je ff naar de muziekzaak gaan en vragen hoe ie nou precies werkt.

sir_oinksalot
22 december 2005, 21:39
Ik heb nu zelf een esp ec-400 met emg's:)

Ik had een jackson dxmg die heb ik nu te koop!


Heb je een foto? Wat is de nieuwprijs voor die dingen en wat wil je ervoor hebben?

http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstrumenten_gitaren_elektrisch/13263921.html

En geloof me hij speelt lekker :)
dat kan ik alleen maar beamen
is mijn main axe

Ralph Nuis
22 december 2005, 22:51
Hoe is die tremelo van die DXMG eigenlijk ? Op Harmony Central lees ik er een hoop slechte dingen over (zoveer dat allemaal betrouwbaar is), ben er wel benieuwd naar.

Izegrim
22 december 2005, 23:30
Het is een prima tremolo voor een kopie. Beter dan de meest licensed FR types, maar minder dan de Edges van Ibanez, Schaller of Gotoh. Je kunt er alles mee uithalen, maar ze gaan niet voor eeuwig mee.

Outrage
24 december 2005, 10:38
maar volgens mij heb je genoeg plaats om die eventueel later door een Original floyd te laten vervangen.

Trouwens, als je goed rondzoekt vindt je wel wat. Ik heb een USA soloist gevonden voor €1000, hij had even goed in de winkel kunnen hangen, hij ziet er zo goed als nieuw uit.

een gitaar die blijkbaar goedkoop is en van heel goede kwaliteit is deze yamaha RGX 520 DZ:

http://us.f361.mail.yahoo.com/ym/us/ShowLetter?box=Inbox&MsgId=317_669362_11531_1880_18274_0_28393_32347_32 31974369&bodyPart=2&YY=95465&order=down&sort=date&pos=1&view=a&head=b&Idx=44

en ik geloof dat je in Duitsland voor de beste prijs een yamaha kunt kopen.

Guitar Martijn
24 december 2005, 10:53
Het tremolo systeem van een RGT42 (Klik! (http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/100018325/sid/!18121995/quelle/listen)) is ook wat minder toch?

Zou ik die dan eventueel later kunnen vervangen door een betere?

gerrekat
24 december 2005, 11:12
Dean 79 series met een setjes DiMarzio's of Seymour Duncans moet ook binnen je budget vallen....

een black gold Z??

http://carlinoguitars.com/images/Picture_4858.jpg

Guitar Martijn
24 december 2005, 23:48
Het tremolo systeem van een RGT42 (Klik! (http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/100018325/sid/!18121995/quelle/listen)) is ook wat minder toch?

Zou ik die dan eventueel later kunnen vervangen door een betere?

Dat lijkt me wel een leuke gitaar! Dan hoef ik niet zo lang te sparen/houd ik wat geld over :)

AART
25 december 2005, 01:15
heeft geen zin, tremolo vervangen is duur.

Ik zou de rg 321 nemen. Vaste brug, mahonie(dikker/voller geluid) en verder prima afgewerkt gitaartje.

Guitar Martijn
25 december 2005, 01:36
Maar een tremolo lijkt me juist wel gaaf! En ik weet niet of een RG321 nou een super vooruitgang is hoor...

Kevin-D
25 december 2005, 11:12
Dean 79 series met een setjes DiMarzio's of Seymour Duncans moet ook binnen je budget vallen....

een black gold Z??

http://carlinoguitars.com/images/Picture_4858.jpg

*offtopic @ gerrekat* WTF? Wat moet zo'n ding kosten :???: 8-)
Kheb ze net op de site opgezocht, en ik moet zeggen... Zien er SUPER uit! En aangezien ik de 79' serie zoiezo al DIK in orde vond... misschien heh misschien :wink: Enig ID wat gitaren uit de Black Gold serie kosten?

*ontopic* Hmm.. je wilt dus per sé een tremolo? Weet waar je aan begint... het zou wel eens een stuk lastiger uit kunnen pakken dan je denkt! En of je het nou echt gaat gebruiken én wel zo gemakkelijk vind bij palm-muten etc (vergt aanpassing van techniek) betwijfel ik.
Maar natuurlijk zijn de dingen die je ermee kunt uithalen wel leuk, en het overwegen waard.
Als je per sé een tremolo wilt die erg goed is: Ibanez Prestige Serie (1570 enz).
Heel misschien dat je met goed rondzoeken op een LTD M-1000 kan komen binnen je budget... maar misschien niet in nederland. Deze gitaar is hier al gepost met een plaatje en heeft o.a. actieve EMG's, en een Official Floyd Rose.
Je zal wel iets in die richting moeten gaan zoeken denk ik zo. Bekijk idd ook de Jackson alternatieven. Scroll ff rond op de sites. De MEESTE Jackson Pro series kan je wel vinden voor <900 als je rondzoekt.

Greetz
Kevin

gerrekat
25 december 2005, 11:17
Ze zijn volgens mij iets van € 100-150 duurder dan een standaard 79...in de US kost een standaard 79 volgens mij € 499 en een black gold ongeveer $ 650 maar je zou het eens bij feedback moeten vragen.

eng elfjuh
25 december 2005, 11:17
mannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn wat een BLINGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG GGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG :o

Kevin-D
25 december 2005, 14:38
Ok dan. Ik zal even bij Feedback informeren.
Maar ik moet eerlijk zeggen: Ze zien er wel sjiek uit :wink: B'tje bling, maar toch stoer.

Guitar Martijn
25 december 2005, 23:08
Die dean ziet er inderdaad super strak uit :)

Ghehe, net van m'n oma 500 euro gekregen, dus ik denk dat ik zeker voor een gitaar van rond de 800-900 euro ga!

Maar een gitaar met een Floyd Rose tremolo, speelt dat echt zo heel anders bij palm-muten? En is een snaar vervangen heel moeilijk?

Soulcollector
25 december 2005, 23:49
Aardige oma heb jij ! :o

Kevin-D
26 december 2005, 11:59
Kijk, ik zal eerlijk zijn. Ik heb weinig ervaring zelf met tremolo's. Ik heb met een lo-pro edge gespeeld op een 7 snarige ibanez, en ik palm mute normaal op een TOM Bridge (Tune O Matic, Les Paul stijl). Daar op kan je zo hard duwen (als je op de brug leunt) als je wilt, er gebeurd niets, alleen de hoeveelheid effect op de mute veranderd. Probeerd dit bij een floyd, en de noot/akkoord gaat uit stemming omdat je de tremolo beweegt door er op de duwen. Het is lastig voor mij om me 'in te houden'. :lol:

minas
26 december 2005, 12:38
Maar je kunt er wel een trem lock(weet niet zeker of dit de goede benaming is inzetten) en dan heb je daar geen last van. Ik kan er redelijk hard op leunen voor er iets gebeurt.

En de floyed is nog steeds prima te gebruiken.

Outrage
26 december 2005, 15:11
ik speel met floyd, en ik heb geen problemen met palmmuten. Dit hangt waarschijnlijk ook af van je eigen speelstijl. Ik speel wel met 0.10 snaren, misschien dat dat een verschil geeft?

Guitar Martijn
26 december 2005, 16:06
Nou ja, ergens deze week wil ik in ieder geval wat gitaren gaan proberen!

Ik denk bij die Musicstore in keulen of bij Musik Produktiv.. Dat is alleen wel erg ver rijden! Dat zijn toch hele grote winkels, met testcabines enzo?

Of misschien naar Feedback in Rotterdam (is dat de grootste muziek/gitaar winkel van nederland?)

Of is er ergens een grotere winkel, met testruimtes en veeeeel gitaren die je mag testen?

Guitar Martijn
27 december 2005, 00:42
Weet niemand de antwoorden op mijn vragen...? :roll:

Nog een vraagje, zo'n RGT42 (http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/100018325/sid/!18121995/quelle/listen) lijkt me toch wel heel leuk. Niet zo duur...

Maar is die Tremolo echt zo slecht? Als je hem gewoon gebruikt (niet te heftig) gaat er toch niks kapot/ontstemt ie toch niet?

Hoe duur is het dan om zo'n tremolo eventueel te vervangen voor een echte Floyd? (of heeft dat geen zin?)

Wormaap
27 december 2005, 03:46
Palmmuten op'n Floyd is inderdaad geen enkel probleem. Je moet alleen even doorkrijgen dat je de sound van je mute moet aanpassen door je hand te verplaatsen in plaats van harder/minder hard te duwen bij zo'n ding :) Als ik m'n hand verder de brug op plaats, klinken m'n mutes dikker en klinken ze iets langer door. Als ik m'n hand ietsjes (millimeters hebben we't dan over) naar de hals beweeg krijg ik lekker droge, strakke mutes :)

crrrN
27 december 2005, 11:46
Als je zo'n nieuwe RGT42 koopt is die burg prima in orde. Als je hem niet gebruikt dan blijft hij ook prima. Het beste is dan om hem vast te zetten met 2 blokjes hout, dan blijft ie echt wel jaaren lang goed. Je kunt hem wel vervangen maar ik heb gehoord dat de bruggen bij ibanez los nogal prijzig zijn.

Guitar Martijn
27 december 2005, 13:16
Okee, dus dan kan hem altijd nog vast zetten als ik het echt niks vind! Nou nog proberen, als ik hem goed vind klinken en hij speelt lekker, word dat mijn nieuwe gitaar 8-)

Nickname
27 december 2005, 16:48
Als je zo'n nieuwe RGT42 koopt is die burg prima in orde. Als je hem niet gebruikt dan blijft hij ook prima. Het beste is dan om hem vast te zetten met 2 blokjes hout, dan blijft ie echt wel jaaren lang goed. Je kunt hem wel vervangen maar ik heb gehoord dat de bruggen bij ibanez los nogal prijzig zijn.

De edge pro is niet ui stemming te krijgen naar mijn mening.. dus als je er mee kan en wil omgaan zie ik geen reden om em vast te zetten :)

crrrN
27 december 2005, 18:57
Op de RGT42 zit de Edge Pro II, die gaat naar van loop van tijd wel moeilijk doen.

Guitar Martijn
1 januari 2006, 13:09
(Mede) door het weer ben ik nog niet naar een grote muziek winkel geweest... :( Woensdag gaan we naar Feedback (in Rotterdam denk ik, die is toch het grootst?) of misschien naar Music Productiv)

Nou zit ik een beetje te twijfelen tussen een Ibanez RGT42, RG1570 en een jackson DKMG (deze (http://www.fender.com/new_repository/jackson/images/DKMG_Dinky_xl.jpg) (klik!) vond ik wel heel strak!)

Wat zijn nou precies de verschillen. Welke is volgens jullie 'beter' (ja, dat is persoonlijk, maar ik ben gewoon benieuwt naar jullie 'mening')

Die jackson vind ik in ieder geval het mooiste! (Stuk mooier dan die Ibanezzen.. maarja.. :roll: )

el loco
1 januari 2006, 13:45
Ik heb zelf de DXMG van Jackson en je krijgt m.i. erg veel gitaar voor het geld dat ie kost. En de looks zijn natuurlijk geweldig. Overigens heb ik deze week het brugelement geupgrade naar EMG 81, maar de EMG HZ die er standaard inzitten vallen absoluut niet tegen.

Wat mij betreft is deze gitaar echt een aanrader!

sir_oinksalot
1 januari 2006, 14:00
Ik heb zelf de DXMG van Jackson en je krijgt m.i. erg veel gitaar voor het geld dat ie kost. En de looks zijn natuurlijk geweldig. Overigens heb ik deze week het brugelement geupgrade naar EMG 81, maar de EMG HZ die er standaard inzitten vallen absoluut niet tegen.

Wat mij betreft is deze gitaar echt een aanrader!
kan ik enkel beamen, heb 2 dxmg's, imo zeker de beste prijs/kwaliteit gitaar

sir_oinksalot
1 januari 2006, 14:01
Ik heb zelf de DXMG van Jackson en je krijgt m.i. erg veel gitaar voor het geld dat ie kost. En de looks zijn natuurlijk geweldig. Overigens heb ik deze week het brugelement geupgrade naar EMG 81, maar de EMG HZ die er standaard inzitten vallen absoluut niet tegen.

Wat mij betreft is deze gitaar echt een aanrader!
kan ik enkel beamen, heb 2 dxmg's, imo zeker de beste prijs/kwaliteit gitaar

Outrage
1 januari 2006, 18:39
ik heb ook al op zo'n DKMG gespeeld, en had ik geen tweedehands usa jackson gevonden, had misschien wel die aangeschaft.

Klinkt echt enorm goed vind ik.

Guitar Martijn
2 januari 2006, 23:03
Bij welke winkel hebben ze veel Ibanez en Jackson gitaren?

Nickname
2 januari 2006, 23:38
Ik zou voor de RG1570 gaan.. die speelt in mijn mening echt geweldig en zou em voor geen goud willen missen. (ja ik heb em ook) Om nou niet bevooroordeeld over te komen. Je andere opties zijn ook zeker oké, alleen de edge pro II van de RGT is wel minder.. voor de rest wel een ok gitaartje ook en met jackson kan je volgens mij ook niet veel mis kopen. :)

Nickname
2 januari 2006, 23:39
Ik zou voor de RG1570 gaan.. die speelt in mijn mening echt geweldig en zou em voor geen goud willen missen. (ja ik heb em ook) Om nou niet bevooroordeeld over te komen. Je andere opties zijn ook zeker oké, alleen de edge pro II van de RGT is wel minder.. voor de rest wel een ok gitaartje ook en met jackson kan je volgens mij ook niet veel mis kopen. :)

Guitar Martijn
3 januari 2006, 00:54
Hmmm, dan word het een van deze gitaren:

Jackson DKMG
Ibanez RGT42
Ibanez RG1570
Ibanez RGA121
ESP LTD Deluxe M1000FM

Waar kan ik die allemaal proberen?

Nickname
3 januari 2006, 01:11
Hmmm, dan word het een van deze gitaren:

Jackson DKMG
Ibanez RGT42
Ibanez RG1570
Ibanez RGA121
ESP LTD Deluxe M1000FM

Waar kan ik die allemaal proberen?

Jackson en RG1570 volgens mij bij EMI in eindhoven.. maar dat was al een tijdje geleden..weet niet of ze die nog hebben, moet je ze ff bellen :)

Nickname
3 januari 2006, 01:12
Hmmm, dan word het een van deze gitaren:

Jackson DKMG
Ibanez RGT42
Ibanez RG1570
Ibanez RGA121
ESP LTD Deluxe M1000FM

Waar kan ik die allemaal proberen?

Jackson en RG1570 volgens mij bij EMI in eindhoven.. maar dat was al een tijdje geleden..weet niet of ze die nog hebben, moet je ze ff bellen :)

Guitar Martijn
3 januari 2006, 22:02
Ik ga morgen dan naar Musik Produktiv, hoop alleen wel dat we het kunnen vinden!

Welke gitaar naast deze, zou ik nog meer kunnen testen?

Jackson DKMG
Ibanez RGT42
Ibanez RG1570
Ibanez RGA121
ESP LTD Deluxe M1000FM

Soulflyhigh
3 januari 2006, 22:06
Ik ga morgen dan naar Musik Produktiv, hoop alleen wel dat we het kunnen vinden!

Welke gitaar naast deze, zou ik nog meer kunnen testen?

Jackson DKMG
Ibanez RGT42
Ibanez RG1570
Ibanez RGA121
ESP LTD Deluxe M1000FM
die ESP Ltd M-1000 valt wel een beetje buiten de boot. zowel qua kwaliteit en qua prijs :???:

Nickname
3 januari 2006, 22:24
Misschien een ibanez S serie.. die kunnen tegenwoordig ook wel wat :-D zie bijvoorbeeld deze: http://www.ibanez.com/guitars/guitar.asp?model=S520EX :-D

Soulcollector
3 januari 2006, 22:37
http://www.musik-produktiv.de/bilder2/10/00/02/100002809xl.jpg

Dat niet wat ?
575 euro.

Guitar Martijn
5 januari 2006, 12:27
Een RG3120F leek mij wel wat, 1199 euro bij Feedback, gisteren op gespeeld, speelde lekker (ghehhee :D)

Denk dat ik daarvoor ga! :)

el loco
5 januari 2006, 14:50
De Jackson DXMG is echt een aanrader! Speelt goed, ziet er goed uit en klinkt goed. De EMG HZ die erin zitten zijn op zich prima, heb er helemaal geen problemen mee. Maar: ik heb vorige week een EMG 81 bij de brug gemonteerd en gister voor het eerst in de oefenruimte geprobeerd (dual rectifier ) en goddamn, die gitaar is nu echt een beest!!! Dat is echt z`n geld waard...

el loco
5 januari 2006, 14:50
De Jackson DXMG is echt een aanrader! Speelt goed, ziet er goed uit en klinkt goed. De EMG HZ die erin zitten zijn op zich prima, heb er helemaal geen problemen mee. Maar: ik heb vorige week een EMG 81 bij de brug gemonteerd en gister voor het eerst in de oefenruimte geprobeerd (dual rectifier ) en goddamn, die gitaar is nu echt een beest!!! Dat is echt z`n geld waard...

Nickname
5 januari 2006, 16:36
Een RG3120F leek mij wel wat, 1199 euro bij Feedback, gisteren op gespeeld, speelde lekker (ghehhee :D)

Denk dat ik daarvoor ga! :)

Beter! :-D

Guitar Martijn
7 januari 2006, 00:41
Maar is zo'n Ibanez RG3120F het geld dattie kost waard?