PDA

View Full Version : epiphone g400



davidof
10 december 2005, 21:02
yoo all :)
ik ga binnenkort een epiphone g400 ik speel nu 6 maand gitaar zouden jullie wat is dat een goede keuze ? want die is heel wat goedkoper dan de gibson g400

EpiCenturiesAWAy
10 december 2005, 21:06
Wat is een gibson G-400 ?
Gibson Sg special bedoel je misschien ?

davidof
10 december 2005, 21:34
ik weet ni juist hoe ze in gibson noemt maar ik denk sg custom

Orpheo
10 december 2005, 21:44
ik weet ni juist hoe ze in gibson noemt maar ik denk sg custom

tip: voordat je NOG meer onzin gaat uitkramen, kijk even op de gibsonsite zelf....

www.gibson.com

de sg custom is nu alleen via de customshop te koop, en die kost echt veel. ik weet niet eens hoeveel.

de g400 van epi is de sg standard bij gibson als t goed is, iig soortgelijk.
pin je niet vast op gibson. er zijn andere merken, bv esp en ltd, die ook sg's maken die zeker zo goed zijn als een gibson.

screamindemon
10 december 2005, 22:00
ik weet ni juist hoe ze in gibson noemt maar ik denk sg custom

tip: voordat je NOG meer onzin gaat uitkramen,

een warm welkom op gitaarnet forum! Maar pas wel op hoor, onzin uitkramen is hier echt uit den boze :roll:

Prima gitaar voor 't geld die G400.

Squier4ever
10 december 2005, 22:34
was idd beetje rude van Orpheo



































maar hij had wel gelijk :razz: :razz:

Orpheo
10 december 2005, 23:17
:oops:


voor het geld is de g400 sg van epiphone een heel leuk gitaartje hoor, daar niet van. maar we hebben een searchfunctie, en er is een faq voor gitaren van bepaalde budgetten, van klein tot HUGE, en daar wordt dit exemplaar OOK vast genoemd, en ik, en ik denk andere forumleden met me, worden hier soms een beetje kriegel van.

edit: idd, nog welkom op t forum! :cool: :-D

Walternativo
11 december 2005, 01:00
jezus mensen 'onzin uitkramen' is niet aanstootgevend.

Bins
11 december 2005, 01:00
I.m.o zijn epiphones een beetje overpriced. Met een ltd/ibanez sz/olp/dean krijg je wat mij betreft veel meer waar voor je geld. Tuurlijk is het cool dat ze op een echte gibson lijken, maar probeer ook eens wat anders voordat je hem koopt.

Bobbel
11 december 2005, 01:03
ja vind ik ook... ik vind epiphone duurder in verhouding dan Gibson... terwijl ik dan niet heb met Fender en Squier :roll:


of je koopt een SG van het merk Custom (Ibanez)... kun je in ieder geval zeggen dat je een Custom SG hebt... :lol:

Jax
11 december 2005, 08:40
De G-400 is zeker een goede plank, misschien enigszins overprices, maar imo valt dat nog wel mee voor wat je krijgt. Verwacht geen wereldgitaar, maar zeker wel een plank waarmee je best wel een tijd vooruit kan.

davidof
11 december 2005, 12:21
ik dacht dat g400 dezelfde is als gibson sg custom omdat het allebij strepen heben op de nek :p en special heeft bollekes :) mja zoveel ken ik daar ni van ze :???:

Jax
11 december 2005, 15:03
ik dacht dat g400 dezelfde is als gibson sg custom omdat het allebij strepen heben op de nek :p en special heeft bollekes :) mja zoveel ken ik daar ni van ze :???:

En waarom zou een standaard SG van Gibson geen "strepen hebben op de nek"?

davidof
11 december 2005, 18:29
omda da zo is zeker :wink: http://www.gibson.com/Files/images/sgsc_wc.jpg

Bobbel
11 december 2005, 18:52
maar dit is geen standaard...

Jax
11 december 2005, 19:00
maar dit is geen standaard...

My point exactly :wink:

davidof
11 december 2005, 19:33
ik dacht dat g400 dezelfde is als gibson sg custom omdat het allebij strepen heben op de nek :p en special heeft bollekes :) mja zoveel ken ik daar ni van ze :???:

En waarom zou een standaard SG van Gibson geen "strepen hebben op de nek"?nuja ik hhad het over een special

MusicManMaestro
11 december 2005, 19:52
tip: voordat je NOG meer onzin gaat uitkramen, kijk even op de gibsonsite zelf....




ik ben niet zo bekend met strats, maar op t headstock staat toch echt made in USA.... is ie dan toch een jap...?



:razz:

prowler
17 december 2005, 16:06
Epiphone G400 is zeker een goede gitaar voor z'n prijs als je hem goed afstelt en de juiste snaren er op legt.. nadelen aan deze gitaar zijn
- hij is kopzwaar en dat is best wel even wennen als je gewoon bent om op een strat-achtig model te spelen (als je zit maakt het niet veel uit maar als je bv optreed kan je je gitar niet zomaar laten hangen zonder dat ie naar de grond zakt) dat heb je dan weer niet met bv. een LTD viper
- het neck schroefje voor je strap aan te hangen is in het midden van de gitaar daarom dat je soms de neiging krijgt alsof je gitaar naar voren gaat vallen maar dat merk je na een tijd niet meer
en over het geluid valt te discusieren maar ga anyway die gitaar testen in de winkel voor je hem koopt want het is een apart geluid en gevoel waar je voor bent of niet.

ACSlater
20 december 2005, 10:32
M'n eerste "echte" gitaar, als ik de rommelmarkt plankjes niet meetel, was een Epi Les Paul. Een erg goeie gitaar vond ik destijds en misschien nu nog wel. Ik heb 'm al een tijdje niet meer :D De G400 moet je wel voor 299,- kunnen vinden, wat ik een redelijke prijs vind.

Wat ik je wel aanraad is om de elementen te vervangen. Die dingen van Epi zijn imo echt crap. Misschien een paar goedkope Dimarzio's of SD's?

Bobstra
7 juni 2009, 13:12
ja vind ik ook... ik vind epiphone duurder in verhouding dan Gibson... terwijl ik dan niet heb met Fender en Squier :roll:


of je koopt een SG van het merk Custom (Ibanez)... kun je in ieder geval zeggen dat je een Custom SG hebt... :lol:

Wat een bullcrap, een Gibson is juist duurder dan een Epiphone qua prijs/kwaliteitsverhouding

Frisods
7 juni 2009, 13:18
lekkere bump

geert1976
7 juni 2009, 14:08
gevoelig topic op het forum, ik zoek alvast mijn valhelm op en trek een biertje open:soinnocent::soinnocent:

wat ik wel even wil zeggen, zojuist Almost cut my hair van CSNY gespeeld op mijn Gibson en beter als op een Epiphone

Ik heb hier nog wel een Epi SG 310 (1995 Korea) staan, standaard zijn deze goed, maar meer ook niet.

Er zit nu een Dimarzio PA150 in de brugpositie en coilsplit er op aangesloten en dan klinkt die al behoorlijk lekker, nieuwe goede Gotoh brug opgezet en ik moet zeggen dat hij nu niet meer zo modderig klinkt als mijn SG 400, ja zelfs beter:soinnocent:

voorts moet je de strap monteren op de voet van de hals zelf, duikt die ook minder, voordeel van de 310 is ook dat die een stuk lichter is

DeadHerring
8 juni 2009, 18:44
Wees wat voorzichtig met het aanraden van zus en zo merk, LTD en zo hebben heus geen betere prijs/kwaliteit dan Epi hoor. Daarbij komt dat iets als de Viper helemaal niet deftig klinkt voor eender wat behalve metal/punkrock, tenzij je pups gaat uitwisselen, en dan nog. Ik heb alle LTDs al horen bespelen in de lokale Key, ze waren duurder dan Epi, en ze klonken allemaal net hetzelfde. Clean was het helemaal niks hoor. Alleen met heavy distortion schijnen die gitaren. Je mag denken wat je wil, maar voor een beginnend gitarist is dat misschien niet de weg om op te gaan?

Het hangt volledig af van wat de OP wil, maar de OP is niet noodzakelijk een fan van zus of zo sound. Dus pas op met die "raad".

aan de OP: een Epiphone G400 is een goeie gitaar, maar het is best als je alle kanten zowat uitkijkt en kiest wat je best ligt, welke muziek je wil spelen, welke sound je graag hoort, en, als je het belangrijk vindt, hoe je wil dat je gitaar eruit ziet.

sebastiaan88
8 juni 2009, 19:08
Hee partypeople...

Ik heb niet alles gelezen uit dit topic maar had daar niet zo'n zin in dus blame me als ik onzin lul.

Ik wil niets negatiefs uitbrengen over de harde rock/metal muziek voor de leden onder ons maar wil wel even de gitarist op een feitje wijzen. Heel veel beginnende gitaristen zijn aan het begin heel erg rock/metal georienteerd. Dit waarschijnlijk omdat het contrast dan lekker groot en duidelijk is tussen akoestisch en elektrisch. En lekker raggen op een gitaar is natuurlijk ook leuk... MAAARRR vaak zie je dat naarmate je langer speelt je wat rustigere gitaar muziek gaat waarderen. Daarom zou ik je willen adviseren een allround gitaar te zoeken bijvoorbeeld een Stratocaster met 2 singlecoil elementen en 1 humbucker (single coil zijn de smalle elementen humbucker de brede) Dit is voor veel metalwerk wel goed te gebruiken. Of koop idd iets als een epiphone lespaul of G400.. Ik zou niet voor zo'n bc rich of LTD of ander typisch door metal-gitaristen endorsed merk gaan. Wanneer je metal wilt spelen is dat met de 2 typen die ik noem goed te doen, en wanneer je een andere kant op wil gaan komen deze gitaren ook zeer goed tot hun recht..

En nog iets zodra je eenmaal weet welke kant je op gaat dan koop je toch weer een betere/nieuwe... dat is juist iets motiverends(niet slecht) aan gitaar spelen

Hierbij mijn bijdrage;)

Grtz Sebas

arcane
8 juni 2009, 19:47
Hee partypeople...

Ik heb niet alles gelezen uit dit topic maar had daar niet zo'n zin in dus blame me als ik onzin lul.

Ik wil niets negatiefs uitbrengen over de harde rock/metal muziek voor de leden onder ons maar wil wel even de gitarist op een feitje wijzen. Heel veel beginnende gitaristen zijn aan het begin heel erg rock/metal georienteerd. Dit waarschijnlijk omdat het contrast dan lekker groot en duidelijk is tussen akoestisch en elektrisch. En lekker raggen op een gitaar is natuurlijk ook leuk... MAAARRR vaak zie je dat naarmate je langer speelt je wat rustigere gitaar muziek gaat waarderen. Daarom zou ik je willen adviseren een allround gitaar te zoeken bijvoorbeeld een Stratocaster met 2 singlecoil elementen en 1 humbucker (single coil zijn de smalle elementen humbucker de brede) Dit is voor veel metalwerk wel goed te gebruiken. Of koop idd iets als een epiphone lespaul of G400.. Ik zou niet voor zo'n bc rich of LTD of ander typisch door metal-gitaristen endorsed merk gaan. Wanneer je metal wilt spelen is dat met de 2 typen die ik noem goed te doen, en wanneer je een andere kant op wil gaan komen deze gitaren ook zeer goed tot hun recht..

En nog iets zodra je eenmaal weet welke kant je op gaat dan koop je toch weer een betere/nieuwe... dat is juist iets motiverends(niet slecht) aan gitaar spelen

Hierbij mijn bijdrage;)

Grtz Sebas


Hier sluit ik me helemaal bij aan.

geert1976
8 juni 2009, 19:52
ik ook:ok:

macwilliams
8 juni 2009, 19:53
ik niet !


...

RobertoL
8 juni 2009, 19:54
Ik heb hier nog wel een Epi SG 310 (1995 Korea) staan, standaard zijn deze goed, maar meer ook niet.

Er zit nu een Dimarzio PA150 in de brugpositie en coilsplit er op aangesloten en dan klinkt die al behoorlijk lekker, nieuwe goede Gotoh brug opgezet en ik moet zeggen dat hij nu niet meer zo modderig klinkt als mijn SG 400, ja zelfs beter:soinnocent:

Spam?:soinnocent:

Ziet er wel goed uit. In de link staat dat ie van '99 is, jij zegt '95. Hoe kan dat?
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/251787884-te-koop-startset-met-epiphone-g-310-sg-1999-korea-versterker.html%3Fxref%3D1

Neals
8 juni 2009, 21:44
Ik leg de vraag bij TS neer.

Wil de TS een leuke rock/punkgitaar met een bite. Dan heeft ie aan de G400 een goede.
Wil de TS brute death/black metal, dan is het een idee om verder te kijken.

Kortom. Wat voor muziek wil je gaan maken? En wat verwacht je van de gitaar?

buster
8 juni 2009, 22:05
Ik leg de vraag bij TS neer.

Wil de TS een leuke rock/punkgitaar met een bite. Dan heeft ie aan de G400 een goede.
Wil de TS brute death/black metal, dan is het een idee om verder te kijken.

Kortom. Wat voor muziek wil je gaan maken? En wat verwacht je van de gitaar?

Ik vond het al vreemd dat deze vraag nog niet gesteld was ;)
En over het al dan niet gebruik van de zoekfunctie en de aankooptopics, vele junior forumleden weten hier niets van af. Om ze dan direct af te kraken...