PDA

View Full Version : Waarde van een 70' Fender Mustang



Ries Peters
10 december 2005, 14:13
Heej mensen, mijn vader speelt basgitaar en hij heeft een Fender Mustang Bass een groene met linksonder op de body 2 andere kleur groene strepen, nu heb ik even het serial nummer nagekeken: 307939 en volgens een site is hij dan gemaakt in 1970.. Is het bij basgitaren ook dat een Fender uit de jaren 70 meer geld opbrengt dan een uit de jaren 90 ofzo?

schwalbe
10 december 2005, 14:43
Ja, 'vintage' heeft meerwaarde. Alleen jammer dat in het geval van een mustang dat minder opgaat omdat deze een korte mensuur heeft en dus niet zo gewild is in het algemeen.

olaf reijnders
10 december 2005, 19:35
Als je een Jazz of Precision Bass hebt zit je al snel op zo'n 2500 Euro, afhankelijk van de staat. Een Mustang moet je al gauw de helft eraf halen, qua waarde dan. Maar pin mij er niet op vast.

schwalbe
10 december 2005, 20:29
Ik zou zeggen: 750-1000 euro afhankelijk van de staat en de markt op dat moment.

Chaney
11 december 2005, 12:20
Persoonlijk denk ik dat hij dichter bij de 750 zit dan 1000.

BassAgent
11 december 2005, 14:17
Ik denk ook zo rond die prijs. Ze zijn niet heel erg superdeluxe zeldzaam, er zijn verzamelaars die tonnen voor die bassen geven, maar reken op zo'n 800 euro.

psychonaut
12 december 2005, 22:14
€800 klopt, maar. Bij dit specifiek geval ligt dat toch even wat anders. Ries' vader heeft een Mustang met racing stripes, ofwel een 'Competition Mustang'. Die doen meer dan de '64 - '67 Mustangs. Heeft ie een matching headstock?

Toen ik een kleine 2 jaar terug zelf voor een Mustang aan het shoppen was op de amerikaanse eBay (ik kocht een gestripte '67 voor nog geen €600 door de absurd lage dollar), en zag een '70 met racing stripes gaan voor $1900 (minder dan €1700 op dat moment). Persoonlijk denk ik dat dat te veel is voor die bas, en dat er gewoon twee of drie idioten tegen elkaar op aan het bieden waren, maar rond de $1500 mag je toch wel rekening mee houden. That is, indien het inderdaad een competition met matching headstock is, in goede staat en nog volledig origineel.

Verder zou ik er graag een foto van zien. Er zijn namelijk geen groene competition mustangs gemaakt, die waren alleen in rood, oranje en blauw! Echter, sommige blauwe mustangs zijn verkleurd naar een heel aparte kleur groen. Als het er zo eentje is mag je er nog gerust een paar honderd dollar bij doen. Verder vraag ik me af: 2 strepen? De racing stripe Mustangs hadden 3 strepen, 1 brede en 2 smallere er omheen.

Anyway voordat ik het ding daadwerkelijk zie kan ik er niet heel veel echt nuttigs over zeggen omdat er wat rare dingen zijn (groen, 2 strepen).