PDA

View Full Version : Schaller Hot Stuff of niet?



E-J
10 december 2005, 12:53
Ik ben al een tijdje op zoek naar een tweedehands Schaller Hot Stuff, krijg ik een mailtje binnen dat iemand zo'n eentje heeft liggen, maar hij weet niet zeker of het wel precies een Schaller Hot Stuff is. Ik weet dat de Hot Stuff en de Dimarzio X2N op elkaar lijken, dus schreef ik terug 'is het geen Dimarzio X2N', krijg ik weer een mailtje terug met dit erin:

'Volgens mij is het wel degelijk een Schaller. Want: de Dimarzio heeft bovenop de humbucker twee kleine gaatjes aan de zijkant, heeft enkelvoudige schroefgaten (voor bevestiging), en de magneten zijn zwart. De metalen basisplaat is altijd onderaan ingestempeld als 'Dimarzio'. En dat terwijl de Schaller enkel een papieren etiketje heeft onderaan, géén gaatjes bovenop, en telkens drievoudige schroefgaten. De magneten zijn ook verchroomd, niet zwart.'

Maar later zegt hij dit nog:

'Heb het even nagemeten met de folder van Schaller bij de hand: de afmetingen van de magneten en spoelen kloppen, maar de bevestigingsgaatjes zijn nog anders dan meestal bij Schaller en bij Dimarzio'

Tsja, ik heb op wat sites nagekeken, en die Schaller heeft dus inderdaad verchroomde magneten, maar wel drie-voudige schroefgaten en de verkoper zegt dat zijn 'Schaller' aan de ene kant van de humbucker een enkelvoudig schroefgat heeft en aan de andere kant een drievoudige.

De verkoper is wel eerlijk, maar wat is het nou? Een Schaller Hot Stuff of niet?