PDA

View Full Version : zou dit gaan ??



Tennek
10 december 2005, 11:23
wel ik heb een vox versterker.
http://www.voxamps.co.uk/products/valvetronix/ad15vtad30vt.htm
en ik zou graag achter dat ijzer een klein neon lichtje plaatsen :razz:
maarjah hoe zou ik dit het best doen ?
en is het wel mogelijk ?

piezo
10 december 2005, 11:58
TL-/Neonlicht en geluids electronica gaan volgens mij niet zo goed samen. BRRRRRRRRRRRRROOOOOOOOOOOOOOOOOMMMMMMMMMMMM.

Tennek
10 december 2005, 12:05
oke thx 8-)

bert k
10 december 2005, 13:45
Beetje onzin. Hij vraagt om een neonlampje, en niet om TL. En waarom zou dat brommen? Ieder amp heeft lampjes aan boord, en heel vaak neon.

Geronimo
11 december 2005, 02:41
Beetje onzin. Hij vraagt om een neonlampje, en niet om TL. En waarom zou dat brommen? Ieder amp heeft lampjes aan boord, en heel vaak neon.

TL is een soort neonlamp. Er zit dan wel geen neon in maar een ander gas, maar het werkt volgens hetzelfde principe.
Je hebt een voorschakelapparaat nodig wat hoogspanning opwekt en dat bromt wel degelijk. Die kleine neonpilotlampies werken op de netspanning, maar grotere hebben zo'n ding nodig.
Ik zou voor een rits leds gaan

Random_hero
11 december 2005, 12:09
Gebruik een zgn CCFL, dat zijn kleine dunne 'buisjes' die worden gebruikt door zgn. casemodders, mensen die hun pc opleuken met lampjes enzo.

birt
11 december 2005, 12:55
het probleem met neon (TL) is voornamelijk dat dit licht 50 maal per seconde aan en uit gaat (50Hz van de netspanning inderdaad) en dit behoorlijk wat storing geeft aangezien de stroompulsen door het gas in die buisjes van de ene naar de andere pool "gebombardeerd" wordt.

de hoogspanning van de starter is enkel bij het opstarten, je kan gerust bij een opgelichte TL de starter verwijderen.

dano
11 december 2005, 14:35
http://www.atro.nl/ bij ccfl's ff kijken, werken op 12 v geloofik

JER00N
11 december 2005, 14:55
Die dingen zelf werken niet op 12 volt maar hebben ook een invertor nodig, die die twaalf volt omzet naar iets van 800 volt... en juist, dat geeft ook weer brom. Gasontladingslampen (TL, CCFL, neon etc) is dus een no go.

Ledjes zijn dan een betere oplossing. Je hebt erg felle ledjes waarmee je best een leuk effect kan krijgen, denk ik.

JER00N
11 december 2005, 14:56
Die dingen zelf werken niet op 12 volt maar hebben ook een invertor nodig, die die twaalf volt omzet naar iets van 800 volt... en juist, dat geeft ook weer brom. Gasontladingslampen (TL, CCFL, neon etc) is dus een no go.

Ledjes zijn dan een betere oplossing. Je hebt erg felle ledjes waarmee je best een leuk effect kan krijgen, denk ik.

JER00N
11 december 2005, 14:57
Die dingen zelf werken niet op 12 volt maar hebben ook een invertor nodig, die die twaalf volt omzet naar iets van 800 volt... en juist, dat geeft ook weer brom. Gasontladingslampen (TL, CCFL, neon etc) is dus een no go.

Ledjes zijn dan een betere oplossing. Je hebt erg felle ledjes waarmee je best een leuk effect kan krijgen, denk ik.

Ejeej
8 juli 2007, 19:37
hmm
beetje oud topic hierzo
maargoed ik heb dus neon in mn randall g3 300 gebouwd...
en totaal geen problemen met brom :)
toen ik mn amp zacht had staan en even dichtbij ging luisteren dacht ik even dat als ik de schakelaar voor de neonbuisjes aanzetten er wat extra brom bijkwam.... maar na goed luisteren bleek het de extra voeding voor de neon te zijn die een beetje zoemde :P

ik weet niet of de starter van dit topic nog steeds neon in wil bouwen.. maar het kan dus
check voor fotos het topic "randall g3 300 gepimpt"