PDA

View Full Version : Ouders



rickert
9 december 2005, 13:09
Hallo medeforummers,

Morgen komt er eindelijk een meneer voor mijn RG320FM die ik nog niet zo lang heb, de gitaar ligt mij toch niet echt en dus verkoop ik hem. Dit ter ergenis van mijn ouders, omdat zij hiervoor vanuit Zoetermeer helemaal naar Oosterhout zijn gereden, dus opzich is het wel logisch. maar elke keer als ik iets koop of verkoop zeuren ze, terwijl ik deze gitaar niet gebruik en dat vind ik dus vet zonde. maarja, hebben jullie soortgelijke ervaringen met zeurende ouders omdat je weer eens iets koopt of verkoopt?

Rick

JvD.
9 december 2005, 13:18
eigenlijk alleen geklaag over aankoopen, of ik niet moet sparen[voor wat dan?] en dat het huis te klein is voor al die gitaren. binnen kort een basversterker, JeeeJ!

rickert
9 december 2005, 13:24
ja sparen staat ook hoog in hun zeurtop 10, niet dat ze niet lief zijn hoor :-D alleen soms mogen ze wel wat minder meedenken over mn gitarspul :wink:

Stitch
9 december 2005, 13:26
Tja ik denk dat je ouders een beetje bang zijn dat het allemaal iets is waar je snel op uit gekeken bent. Als je gewoon laat zien dat gitaarspelen wel een hobby is waar je helemaal voor gaat zullen ze het op den duur wel goedkeuren. Tenzij je natuurlijk flink in de rode cijfers komt door alleen maar onverstandige aankopen te doen.

rickert
9 december 2005, 13:29
nja een versterker van 800 euro vonden ze niet erg, dus ze zin wel dat t niet iets tijdelijks is, en ik heb ondertussen 3 elektrische gitaren waarvan ik er 1 weg doe die ik nog niet zo lang heb... ik denk dat dat hun probleem een beetje is :)

Bigfoot414
9 december 2005, 13:42
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn moeder me een beetje bang aankeek toen ik zei dat er binnenkort een speakerkast(Framus 2x12 V30!!) uit Duitsland binnenkomt.

Maar voor de rest vind ze het allemaal wel best geloof ik.

guvnor
9 december 2005, 14:23
Wacht maar tot je jouw eerste gouden plaat binnenhaalt...
Dan zijn ze dit soort dingen meteen vergeten.





Nee, ik spreek niet uit ervaring, maar ik haalde die smoes vroegah altijd al aan. :D

Wabbie
9 december 2005, 14:24
Mijn ouders hebben er nooit problemen van gemaakt. Ze hebben zelfs een paar dingen gefinacieerd ( fender MIM strat, marshall vs100). Guess I'm lucky. Maargoed, ik woon dat ook ondertussen zelfstandig, dus mijn moeder zit niet meer opgescheept mijn grote basversterker en mijn buizenamp. Voordeel is ook dat mijn moeder ook gitaar speelt natuurlijk :cool:

Rock&Roll
9 december 2005, 14:29
Ouders, vriendinnen, ooms of tantes,... ze begrijpen nooit waarom je steeds koopt en verkoopt. Zeg het eenmaal tegen een medegitarist en die snapt het onmiddellijk. Zo zal het altijd zijn...

:cool:

Kim Wilson
9 december 2005, 14:49
Tja, sparen... Dat heb ik ook nooit gedaan. Helaas. Want op een bepaald moment kom je een meisje tegen, je vindt haar leuk, je wilt gaan samenwonen, en dan kom je er ineens achter dat het nogal duur is om een huis in te richten. Dan ga je trouwen, krijg je kindjes, moet je de auto nog eens inruilen...

Ik weet nog wel een paar dingen waar ik €10.000 voor had kunnen sparen...

Stitch
9 december 2005, 14:53
Of je moet er rijke schoonouders bij krijgen 8-)

Gerrit
9 december 2005, 14:54
Sparen is leuk, maar ik leef NU.

Robbert
9 december 2005, 14:59
Sparen is leuk, maar ik leef NU.

En dat is een instelling die veel mensen op dit moment in de problemen brengt :D

Kim Wilson
9 december 2005, 15:21
Sparen is leuk, maar ik leef NU.
Nee, je leeft een leven lang! Niet alleen nu. Die gedachte van jou is idd de oorzaak van alle geldproblemen bij met name jongeren...
Ik zei al, ik had ook moeten sparen, dan was mijn auto nu ook echt van mij geweest. Maar ja, ik leefde ook in het nu. :wink:

Ibanez RuleZ
9 december 2005, 15:28
Sparen is leuk, maar ik leef NU.

En dat is een instelling die veel mensen op dit moment in de problemen brengt :D

er is een verschil tussen je in de schulden steken en eens niet zo veel sparen. als de nederlanders eens een beetje zouden uitgeven van wat er allemaal opgepot zit, dan zou de hele nederlandse economie er HEEL veel leuker uitzien.

Harrald

renier
9 december 2005, 15:29
Hallo medeforummers,

Morgen komt er eindelijk een meneer voor mijn RG320FM die ik nog niet zo lang heb, de gitaar ligt mij toch niet echt en dus verkoop ik hem. Dit ter ergenis van mijn ouders, omdat zij hiervoor vanuit Zoetermeer helemaal naar Oosterhout zijn gereden, dus opzich is het wel logisch. maar elke keer als ik iets koop of verkoop zeuren ze, terwijl ik deze gitaar niet gebruik en dat vind ik dus vet zonde. maarja, hebben jullie soortgelijke ervaringen met zeurende ouders omdat je weer eens iets koopt of verkoopt?

Rick

als ik er een halve dag voor in de auto gezeten had, zou ik me ook ergeren. volgende keer lekker met de trein gaan dus. als je je wat minder afhankelijk opstelt hebben ze ook geen reden tot zeuren. zoals het nu is hebben ze er alle recht toe.

Vonk
9 december 2005, 15:51
He ja laat ik beginnen, ik geef al mijn spaargeld uit om de economie te helpen... :-?

frekie
9 december 2005, 17:12
Heel simpel alles 2dehands kopen bij de particulier, goed de sites, krantjes e.d. bijhouden. Goed zeiken en afdingen. Standaard spul kopen van de standaard merken, Fender Strat, Gibson LP, Marshall buizen. Tijdje gebruiken, geen krassen maken. En dan weer verkopen, heb je er geen afschrijving op. Dat is het mooie van deze hobby, vergelijk dat eens met computers.
Hoor mij nou met mijn fonkelnieuwe Richwoods :-D

Lord Abortion
9 december 2005, 17:22
Mijn ma zaagt wel af en toe eens. Ik heb een nogal kleine kamer. Zet daarin eerst een cd-collectie van om en bij de 750 stuks, dan heb je al niet enorm veel plaats meer. Nu staat daar nog mijn Framus Dragon en 4x12, 3 gitaren en een bas. Binnenkort nog een volumepedaal en een wah, dan ligt de vloer ook vol. Tot nu toe is het wel redelijk makkelijk gegaan, maar ik denk dat ik om mijn volgende gitaar het huis binnen te krijgen problemen krijg.

d'oh
9 december 2005, 17:23
mijn ouders snappen uberhaupt niet waarom je een andere gitaar koopt terwijl je al een hebt. reden zoals: die nieuwe is beter, veelzijdiger, speelt beter, meer mijn geluid enz. komen ze erg gek voor

maargoed daar moet je niks van aan trekken
voor de rest zijn het wel goede ouders dus daarover niks te klagen :D

@kim wilson: je hebt helemaal gelijk

Outrage
9 december 2005, 18:47
tja, mijn ouders vonden het gek dat ik 1000 euro uitgaf aan een 2de hands gitaar. 'Je hebt er hebt er toch al één' en 'kun je niet iets nieuw kopen voor dat geld'. Nuja, staat er lekker een Jackson USA sl2h op m'n kamer :razz: :dance:

Tja, ik begrijp het wel, 1000 euro is een enorme som geld, en ik heb er dan ook voor gewerkt, maar ik kan beter een nieuwe gitaar kopen dan ze uitgeven aan zoiets als drugs toch?

FruscianteFan
9 december 2005, 18:49
mijn ouders snappen uberhaupt niet waarom je een andere gitaar koopt terwijl je al een hebt. reden zoals: die nieuwe is beter, veelzijdiger, speelt beter, meer mijn geluid enz. komen ze erg gek voorOchja, mijn ouders hebben meer zoiets van "hij is degene die er verstand van heeft, laat hem lekker". Die 500 euro voor de Epi was wel redelijk veel, maar ik had er dan ook al maanden over nagedacht enzo.

Anyways, mijn vader probeert me er nog steeds van te overtuigen dat ik een betere, grotere versterker moet kopen :D

Dirk W
9 december 2005, 20:46
er is een verschil tussen je in de schulden steken en eens niet zo veel sparen. als de nederlanders eens een beetje zouden uitgeven van wat er allemaal opgepot zit, dan zou de hele nederlandse economie er HEEL veel leuker uitzien.

Harrald

hmm ik denk dat als iedereen hier dure amerikaanse gitaartjes ging kopen dat het niet bepaald bevorderlijk zou zijn voor onze economie. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet al te veel inzicht heb in economie hoor, hier spreekt een leek.

Maar iig ontopic:
Mijn vader die houdt zich er niet mee bezig. En mn moeder vind het leuk dat ik wat doe met mn geld. Ik zeg altijd tegen ze dat het vrekken zijn (dat zijn ze ook) en mn moeder is het daar eigenlijk wel mee eens en is blij dat ik dat niet ben :P. Maar op subsidie hoef ik echt niet te rekenen. Daar zijn ze toch echt te vrekkig voor :razz:
Nou moet je niet denken dat ik ze daarom vrekken noem. Geloof me ze zijn veel erger
Dirk

Dirk W
9 december 2005, 20:47
er is een verschil tussen je in de schulden steken en eens niet zo veel sparen. als de nederlanders eens een beetje zouden uitgeven van wat er allemaal opgepot zit, dan zou de hele nederlandse economie er HEEL veel leuker uitzien.

Harrald

hmm ik denk dat als iedereen hier dure amerikaanse gitaartjes ging kopen dat het niet bepaald bevorderlijk zou zijn voor onze economie. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet al te veel inzicht heb in economie hoor, hier spreekt een leek.

Maar iig ontopic:
Mijn vader die houdt zich er niet mee bezig. En mn moeder vind het leuk dat ik wat doe met mn geld. Ik zeg altijd tegen ze dat het vrekken zijn (dat zijn ze ook) en mn moeder is het daar eigenlijk wel mee eens en is blij dat ik dat niet ben :P. Maar op subsidie hoef ik echt niet te rekenen. Daar zijn ze toch echt te vrekkig voor :razz:
Nou moet je niet denken dat ik ze daarom vrekken noem. Geloof me ze zijn veel erger
Dirk

Dirk W
9 december 2005, 20:47
er is een verschil tussen je in de schulden steken en eens niet zo veel sparen. als de nederlanders eens een beetje zouden uitgeven van wat er allemaal opgepot zit, dan zou de hele nederlandse economie er HEEL veel leuker uitzien.

Harrald

hmm ik denk dat als iedereen hier dure amerikaanse gitaartjes ging kopen dat het niet bepaald bevorderlijk zou zijn voor onze economie. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet al te veel inzicht heb in economie hoor, hier spreekt een leek.

Maar iig ontopic:
Mijn vader die houdt zich er niet mee bezig. En mn moeder vind het leuk dat ik wat doe met mn geld. Ik zeg altijd tegen ze dat het vrekken zijn (dat zijn ze ook) en mn moeder is het daar eigenlijk wel mee eens en is blij dat ik dat niet ben :P. Maar op subsidie hoef ik echt niet te rekenen. Daar zijn ze toch echt te vrekkig voor :razz:
Nou moet je niet denken dat ik ze daarom vrekken noem. Geloof me ze zijn veel erger
Dirk

Dirk W
9 december 2005, 20:48
er is een verschil tussen je in de schulden steken en eens niet zo veel sparen. als de nederlanders eens een beetje zouden uitgeven van wat er allemaal opgepot zit, dan zou de hele nederlandse economie er HEEL veel leuker uitzien.

Harrald

hmm ik denk dat als iedereen hier dure amerikaanse gitaartjes ging kopen dat het niet bepaald bevorderlijk zou zijn voor onze economie. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet al te veel inzicht heb in economie hoor, hier spreekt een leek.

Maar iig ontopic:
Mijn vader die houdt zich er niet mee bezig. En mn moeder vind het leuk dat ik wat doe met mn geld. Ik zeg altijd tegen ze dat het vrekken zijn (dat zijn ze ook) en mn moeder is het daar eigenlijk wel mee eens en is blij dat ik dat niet ben :P. Maar op subsidie hoef ik echt niet te rekenen. Daar zijn ze toch echt te vrekkig voor :razz:
Nou moet je niet denken dat ik ze daarom vrekken noem. Geloof me ze zijn veel erger
Dirk

Dirk W
9 december 2005, 20:50
er is een verschil tussen je in de schulden steken en eens niet zo veel sparen. als de nederlanders eens een beetje zouden uitgeven van wat er allemaal opgepot zit, dan zou de hele nederlandse economie er HEEL veel leuker uitzien.

Harrald

hmm ik denk dat als iedereen hier dure amerikaanse gitaartjes ging kopen dat het niet bepaald bevorderlijk zou zijn voor onze economie. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet al te veel inzicht heb in economie hoor, hier spreekt een leek.

Maar iig ontopic:
Mijn vader die houdt zich er niet mee bezig. En mn moeder vind het leuk dat ik wat doe met mn geld. Ik zeg altijd tegen ze dat het vrekken zijn (dat zijn ze ook) en mn moeder is het daar eigenlijk wel mee eens en is blij dat ik dat niet ben :P. Maar op subsidie hoef ik echt niet te rekenen. Daar zijn ze toch echt te vrekkig voor :razz:
Nou moet je niet denken dat ik ze daarom vrekken noem. Geloof me ze zijn veel erger
Dirk

Dirk W
9 december 2005, 20:50
2x dubbel

Dirk W
9 december 2005, 20:51
3x dubbel

AART
9 december 2005, 21:50
mijn ouders hebben twee rechten(plichten):

A: Niet zeuren en mij vervoeren zolang ik geen rijbewijs heb
B Niet klagen over de herrie want ooit word ik beroemd :-D






:D :D :-D :-D :-D :D :D :D :-D :-D

Harry
9 december 2005, 21:56
die klotekinderen van nu zijn zo rijk dat die ouders zoiets hebben van 'waarom rot dat joch niet op, ga lekker op jezelf wonen'.

Neals
9 december 2005, 22:41
Ik ken het probleem heel erg. Maar mijn ouders hebben het al geaccepteerd dat er op gitaargebied een grotere in/uitstroom plaats vind. Toch vond mijn vader het erg vreemd dat ik als iemand die altijd bij punkshowtjes is met een Tele binnen kwam wandelen, zoveel verstand hebben ze ervan. 8-)
Mijn collectie zie ik dan ook als opbouwen, maar ook veel activiteiten die ik doe onder kader van het 'eigen' bedrijf, doe ik veelal met contacten die ik waarschijnlijk niet gehad zou hebben als ik geen gitaar zou spelen. Gelukkig hebben ze al wel door dat het geen 'fase' is, en de in en uitstroom van gear al een jarenlang probleem is.

Wat ik wel merk is dat je pas een goed beeld van een gitaar kan geven als je em een paar weken in huis hebt. Mijn Ibbi is een gitaar waar ik heel erg blij mee ben, zelfde geld voor mijn tele, en ik merk dat ik ook steeds meer om een aanvulling loop te zoeken, dan een vervanging, en dat is wat de niet/beginnende gitaristen vaak niet snappen. En dat TONE geld kost heben vele forummers al aan den lijve ondervonden.

Neals
9 december 2005, 22:43
Toevoeging: Gitaren in de woonkamer vinden me ouders juist weer tof staan, behalve de ondergestickerde exemplaren :D

Orpheo
10 december 2005, 01:41
pff, ik weet nog wel de bergen die ik moest verzetten voor mn allereerste elec. gitaar en amp.... maar toen de eerste buizenstack kwam, toen piepten ze wel anders. namelijk onhoorbaar. en nu, 4 amps (?? ) en weet-ik-hoeveel gitaren verder, is de houding, zolang je t niet na 1800 uur doet, spelen, en er niet overal snaren op de grond liggen, en je gitaren in je kamer liggen/hangen oid, is t best. en in mn kamer passen precies 3 les pauls en 1 bc rich bich.....

wat komt er dus.....

JUIST, nog 2 les pauls komen erbij! de arirang ga ik ombouwen tot een bich namelijk.

Jax
10 december 2005, 08:13
Hallo medeforummers,

Morgen komt er eindelijk een meneer voor mijn RG320FM die ik nog niet zo lang heb, de gitaar ligt mij toch niet echt en dus verkoop ik hem. Dit ter ergenis van mijn ouders, omdat zij hiervoor vanuit Zoetermeer helemaal naar Oosterhout zijn gereden, dus opzich is het wel logisch. maar elke keer als ik iets koop of verkoop zeuren ze, terwijl ik deze gitaar niet gebruik en dat vind ik dus vet zonde. maarja, hebben jullie soortgelijke ervaringen met zeurende ouders omdat je weer eens iets koopt of verkoopt?

Rick

Erg herkenbaar. Mijn ouders snapten er ook nooit iets van als ik zei dat ik bv naast een les paul-achtige ook nog een strat-achtige gitaar wilde gaan kopen. "Maar je hebt toch al een goed werkende gitaar?? :???: " ARGHHH, daar kan ik echt niet tegen. Maar ja, toen ik de eerste drie of vier gitaren/effecten/etc weer had verkocht (met vette winst) begonnen mijn ouders er opeens heel anders over na te denken. Vooral mij pa vind het fantastisch dat ik leer hoe ik moet onderhandelen, etc. Sindsdien doen ze echt niet meer moeilijk over nieuwe aankopen :)

Tennek
10 december 2005, 11:12
mijn ouders waren blij toen ik terug een hobby had gevonden :razz:
(gitaar spelen dus)
ik was gelijk al 2 jaar niets aan het doen en dat vonden ze wel een zonde...
dus heb ik gitaar gekocht met een vette versterker
en omdat mijn broer in de atletiek zit en inschrijvings geld 70 euro is
krijg ik nu ook 70 euro per jaar voor mijn hobby...nie zo veel maarjah tis iets
eh 8-)

rickert
10 december 2005, 14:20
mijn ouders hebben twee rechten(plichten):

A: Niet zeuren en mij vervoeren zolang ik geen rijbewijs heb
B Niet klagen over de herrie want ooit word ik beroemd :-D






:D :D :-D :-D :-D :D :D :D :-D :-D

:-D mooi statement

Utreg
10 december 2005, 16:18
ja sparen staat ook hoog in hun zeurtop 10, niet dat ze niet lief zijn hoor :-D alleen soms mogen ze wel wat minder meedenken over mn gitarspul :wink:

je haalt de woorden uit mijn mond :o

Kaboemba
10 december 2005, 16:29
Tja, sparen... Dat heb ik ook nooit gedaan. Helaas. Want op een bepaald moment kom je een meisje tegen, je vindt haar leuk, je wilt gaan samenwonen, en dan kom je er ineens achter dat het nogal duur is om een huis in te richten. Dan ga je trouwen, krijg je kindjes, moet je de auto nog eens inruilen...

Ik weet nog wel een paar dingen waar ik €10.000 voor had kunnen sparen...

Mijn god Kim meen je dit ?
Tuurlijk denk je wel is HAD IK MAAR, maar meestal denk ik dan, meer aangekloot en beleeft voor dat ik een vaste relatie kreeg.
Kijk zomaar alles over de balk donderen is ook niet alles maar op je 14/15de gaan sparen omdat je wel is kan gaan samenwonnen, IK DACH HET NIET.

episua
10 december 2005, 17:37
Tja, het gezeur over wéér een nieuwe gitaar, je hebt toch een goede zeggen ze dan, vreselijk is dat. Of; je versterker is toch wel luid genoeg, waarom een nieuwe?
De andere kant is dat ze het erg leuk vinden dat mijn broer en ik samen al 13 jaar spelen. 3 weken geleden zeiden ze de één op andere dag, gaan jullie mee naar feedback. Kregen we beide een akoestisch/electrische gitaar zodat we buiten de band ook optredens kunnen doen. Dat is dat wel weer errug cool! 2 weken later zeuren ze weer dat je teveel spul hebt...

Kim Wilson
10 december 2005, 19:40
Tja, sparen... Dat heb ik ook nooit gedaan. Helaas. Want op een bepaald moment kom je een meisje tegen, je vindt haar leuk, je wilt gaan samenwonen, en dan kom je er ineens achter dat het nogal duur is om een huis in te richten. Dan ga je trouwen, krijg je kindjes, moet je de auto nog eens inruilen...

Ik weet nog wel een paar dingen waar ik €10.000 voor had kunnen sparen...

Mijn god Kim meen je dit ?
Tuurlijk denk je wel is HAD IK MAAR, maar meestal denk ik dan, meer aangekloot en beleeft voor dat ik een vaste relatie kreeg.
Kijk zomaar alles over de balk donderen is ook niet alles maar op je 14/15de gaan sparen omdat je wel is kan gaan samenwonnen, IK DACH HET NIET.
Dat zeg ik niet. Ik heb tot mijn 24e ongeveer alles in auto's en muziek gestopt, en toen kwam mijn vrouw. Ja, en toen was het te laat om nog te gaan sparen...

En een beetje in de toekomst denken is niet slecht hoor...

Mr.Bluesbreaker
10 december 2005, 20:33
Ik heb qua gitaren nu niks meer te maken met mijn ouders, maar in de tijd dat ik nog thuis woonde verbaasde het mij hoe positief ze waren.
Het leuke was ook dat ze erg geinteresseerd waren, en toen ik 18 werd mocht ik van hun mijn rijbewijs halen. Wetende dat ik ongelofelijk graag een buizenamp wilde, zei mijn vade dat dat in de plaats ook wel mocht.
Ik wist het wel! Zo ongelofelijk gaaf dat ze dat destijds wilden doen. De rest van mijn huidige spul heb ik bij mekaar gewerkt. (alleen heb ik nu nog steeds geen rijbewijs, maar dat wordt komende zomer met het spaargeld, eindelijk)

Die amp heb ik tot op de dag van vandaag nog. Het enthousiasme van mijn ouders nam wel iets af toen er op een gegeven moment 8*12 plus 2 tops plus een 2*12 en 8 gitaren (toen nog in mijn slaapkamer thuis) stonden. Wel weer leuk was, toen ik mijn Bedrock verkocht en daar een 2203 van kocht, dat de eerste reactie van mijn ouders "zuchtend" was.
(waar slaat dat op, je had hem net?)

Toen ik een weekend thuis aan het buurten was en mijn 2203 lekker opendraaide en mijn strat er in open G inprikte met wat keef-riffs, stonden ze wel te kijken met open ogen en te roepen dat het te gek klonk.
Na al die jaren hebben ze er verstand van gekregen! :P

Tupelo
10 december 2005, 21:00
Cool! :-D

wiltin
10 december 2005, 21:59
Hey hier een reactie van een ouder :-D Ik heb een dochter en zoon allebei muziek gek evenals vrouw en daddy :) Ik speel zelf al een jaartje of 35 gitaar (alhoewel nog steeds op amateuristisch niveau) Ben samen met vrouwlief een hardrock/Metal liefhebber en godzijdank de Kids hebben het ook opgepakt.
Zoon lief speelt Keyboard en dochter Basgitaar, vrouw houd het bij het rondrijden naar oefen lokaties :) Hier in huis lijkt de woonkamer vaak meer op een oefenruimte dan dat we er burgelijk in kunnen leven hihi maar t heeft sfeer!! elk moment van de dag kan hier wel een of meerdere aantreffen die zitten te spelen, vrienden kennissen die een deuntje mee komen spelen of even hun riedeltje willen laten horen.
En ja het kost veel centjes een heel gezin die gek is van muziek dus hier geen nieuw behangetje of bankstel maar een keyboardje hier een gitaartje daar etc.. We hebben er allemaal lol in en dat vind ik als ouder het belangrijkste! :razz:

pw83lo4
10 december 2005, 22:51
mn pa vind het leuk, mn moeder vind het verschrikkelijk :D

deedee
10 december 2005, 23:24
mijn ma vond t laatst wel raar dat ik als er een nieuwe gitaar komt, ik mijn huidige elektrische wil houden. Ze had zoiets van: en je hebt al 3 gitaren. Mijn versterker deden ze niet moeilijk over.

ze vinden het wel leuk dat ik een hobbie/passie heb :-D

Anders Destium
11 december 2005, 00:28
Mijn ouders hebben me van jongs af aan gestimuleerd om instrumenten op te pakken al heeft mijn moeder meer begrip voor mijn hobby dan mijn vader (ik hoef me ook absoluut niet af te vragen van wie ik die verzamelziekte heb :D ). Gear is ook zo ontzettend relatief, de eerste zoveel jaar dat ik speelde was ik meer dan gelukkig met de beginnersspullen die ik had. Tuurlijk wil je altijd beter spul, maar wat heb je er aan om dingen te willen die ver buiten je mogelijkheden liggen? Dat levert alleen maar frustratie op!

Van verhalen als die van Kim Wilson moet ik bijna braken. Berekenend leven is niet leven, niet dat je niet moet nadenken over je toekomst en dat soort dingen maar om je leven daardoor te laten bepalen is echt steeds meer een self fulfilling prophecy. Als je geen nu hebt en alleen een later dan is je leven niets waard. Want hoe kun je dan ooit tevreden zijn? Niet!

zjanke
11 december 2005, 09:17
Sorry Anders, maar dat is dus lekker bekrompen. Iedereen moet jouw levensstijl erop nahouden anders heb je niet geleefd? Sommige mensen kunnen niet anders dan berekenend leven, simpelweg omdat ze het geld of de mogelijkheden niet hebben of niet kunnen creeren om het anders te doen, daar is niks profetisch aan.

On-topic, ik ben pas op mijn 32e begonnen met zelf spelen, dus ik heb nooit zoveel problemen gehad met mijn ouders wat gear betreft. Tipje voor de toekomst: Je vriendin gaat hetzelfde reageren :-D

Outrage
11 december 2005, 10:44
tja, ze zou het inderdaad niet goedkeuren moest ik regelmatig een nieuwe gitaar kopen. Maar ze kan een mooie en goede gitaar en versterker zeker appreciëren.

Voor de Laney destijds, en de jackson laatst zijn we samen gaan kijken en testen.

Anders Destium
11 december 2005, 11:13
Sorry Anders, maar dat is dus lekker bekrompen. Iedereen moet jouw levensstijl erop nahouden anders heb je niet geleefd? Sommige mensen kunnen niet anders dan berekenend leven, simpelweg omdat ze het geld of de mogelijkheden niet hebben of niet kunnen creeren om het anders te doen, daar is niks profetisch aan.


Dat is niet wat ik bedoel, dat is wat jij ervan maakt. Ik reageerde op het verhaal van Kim (dat heb jezelf ook gelezen neem ik aan), hij vindt het achteraf jammer dat hij veel geld heeft gestopt in auto's en muziek. Want als hij dat niet had gedaan dan had hij nu 10000 euro gehad die vast wel van pas zouden kunnen komen. Maar dat wil toch niet zeggen dat het weggegooid geld is?

Je kunt natuurlijk heel goed sparen als je nooit op vakantie gaat en geen geld stopt in auto's en muziek. Alleen is het grote verschil tussen gitaren en auto's dat je voor gitaren geen verzekering, benzine, wegenbelasting hoeft te betalen en de afschrijving is ook al niet te vergelijken. Wat schiet je er nou mee op om steeds te denken: als ik toen niet dat en dat had gekocht dan had ik nu dit en dit kunnen kopen :???: In de tussentijd heb je er toch maar mooi van kunnen genieten, en met gitaren hoef je er vaak niet eens op achteruit te gaan.

Eko
11 december 2005, 14:20
Vroeger nooit geen problemen mee gehad. Als ik er maar voor werkte. Ik deed werk op zaterdag en had 2 krantenwijken. Zomers en in de vakanties werk en zo kwam het materiaal binnen.
Zolang het er eerlijk kwam , maakte het pa en ma niet uit.
Zelfde geld nu voor m`n eigen kids. Wil je iets , werk er voor en zorg dat je het krijgt. Serieus worden doen we allemaal wel een keer op een gegeven moment. Geeft niet , het leven is nog lang genoeg.

Kaboemba
11 december 2005, 15:08
Sorry Anders, maar dat is dus lekker bekrompen. Iedereen moet jouw levensstijl erop nahouden anders heb je niet geleefd? Sommige mensen kunnen niet anders dan berekenend leven, simpelweg omdat ze het geld of de mogelijkheden niet hebben of niet kunnen creeren om het anders te doen, daar is niks profetisch aan.


Dat is niet wat ik bedoel, dat is wat jij ervan maakt. Ik reageerde op het verhaal van Kim (dat heb jezelf ook gelezen neem ik aan), hij vindt het achteraf jammer dat hij veel geld heeft gestopt in auto's en muziek. Want als hij dat niet had gedaan dan had hij nu 10000 euro gehad die vast wel van pas zouden kunnen komen. Maar dat wil toch niet zeggen dat het weggegooid geld is?

Je kunt natuurlijk heel goed sparen als je nooit op vakantie gaat en geen geld stopt in auto's en muziek. Alleen is het grote verschil tussen gitaren en auto's dat je voor gitaren geen verzekering, benzine, wegenbelasting hoeft te betalen en de afschrijving is ook al niet te vergelijken. Wat schiet je er nou mee op om steeds te denken: als ik toen niet dat en dat had gekocht dan had ik nu dit en dit kunnen kopen :???: In de tussentijd heb je er toch maar mooi van kunnen genieten, en met gitaren hoef je er vaak niet eens op achteruit te gaan.

Daarbij komt nog dat je bent zoals je leeft (vertel is wat nieuws :wink: ) maar ik bedoel dat mensen die nog al op de centen zijn nooit meer zullen krijgen. Terwijl als je berekenend met je geld omgaat maar er wel IETS mee doet je veel verder komt.
Ik bedoel dus niet dat je alles zomaar over de balk moet gooien. Ik zie het om me heen mensen die berusten in hun financiele situatie/baan maar ondertussen wel meer willen. Geld is er voor bedoelt om te gebruiken.
En heb je te weinig dan moet je zorgen dat je op e.a. (legale) wijze aan meer komt. En dat kan daar ben je zelf bij.

bert k
11 december 2005, 16:02
Dit is meer iets voor off topic. Dus slotje.