PDA

View Full Version : ZVex Superduper vraag



ruezzz
9 december 2005, 13:08
Hey,

Vandaag mijn in de USA bestelde Superduper binnengekregen.
Vet, heb em ff getest op mijn ENGL Thunder 50 combootje, allemachtig wat wordt dat ding HUGE!

Mijn vraag: ik wil em ook in gaan zetten voor mijn 19 inch FX, kan dat uitgangsniveau schadelijk zijn voor (gevoelige) digitale processoren?
Ik heb er o.a. een TC-2290 inzitten en die wil ik graag heel houden!

En: om em aan mijn Pedalpower twee te hangen - kan ik via een van de vier schroefgaten aan de onderkant een snoertje naar binnenkrijgen met een batterijclip? Dan hoef ik er geen gaten in te boren.

Robbert
9 december 2005, 13:26
En: om em aan mijn Pedalpower twee te hangen - kan ik via een van de vier schroefgaten aan de onderkant een snoertje naar binnenkrijgen met een batterijclip? Dan hoef ik er geen gaten in te boren.

Zijn eigen geniaal powerplate bestaat uit een dekseltje met een gat erin waardoor een stroomkabeltje gaat. Betaal je dan 40 USD voor.

Dus ja. Schroefjes aan de ene kant beetje los draaien, de andere kant helemaal eruit. Kabeltje naar binnen, opletten op polariteit. Eventueel stukje tape om het kabeltje en het dekseltje er weer op vast draaien.

Lucluc
9 december 2005, 14:51
Boor toch gewoon een gaatje! Daar wordt de waarde heus niet minder van als je hem binnenkort weer verkoopt (waar maak je je anders druk om? :D ). Dat voedingsdraadje via een schroefgaatje gaat voor problemen zorgen, omdat ie dan afgekneld raakt. Van de Haar had powerplates voor 25 euro, nog teveel geld.

Robbert
9 december 2005, 14:57
Rubbertje tussen bodemplaat en gewoon niet te strak dichtschroeven.

Mensen die boren in pedalen moeten gemarteld worden! :P

ruezzz
9 december 2005, 15:07
Ok thanx, daar zijn we uit... (btw: ik ben niet zo'n verkoper: ik hou het liefst alles :wink: ik wil er gewoon niet in boren)

En eh, mijn eerste vraag: over het effect van het outputniveau op digitale fx-processors als de TC-2290. Ik vroeg mij af: kan het kwaad als je er zoiets doorheenjaagt? Ik bedoel mijn ampje klinkt op standje 0,5 alsof ie op 10 staat...

robzilla
9 december 2005, 15:20
Rubbertje tussen bodemplaat en gewoon niet te strak dichtschroeven.

Mensen die boren in pedalen moeten gemarteld worden! :P

niet te hard stampen op je pedaal dan neem ik aan?

Robbert
9 december 2005, 15:42
niet te hard stampen op je pedaal dan neem ik aan?

Dan Douw je er een eurostuiver tussen, kan mij het bommen :P

gvink
9 december 2005, 15:59
Ok thanx, daar zijn we uit... (btw: ik ben niet zo'n verkoper: ik hou het liefst alles :wink: ik wil er gewoon niet in boren)

En eh, mijn eerste vraag: over het effect van het outputniveau op digitale fx-processors als de TC-2290. Ik vroeg mij af: kan het kwaad als je er zoiets doorheenjaagt? Ik bedoel mijn ampje klinkt op standje 0,5 alsof ie op 10 staat...

't zal waarschijnlijk niet direkt iets beschadigen, maar je ingangssignaal zal gan clippen zodra het te hard wordt... Dat hoor je vanzelf...

Waarom gooi de je de TC niet in de fx-loop en de zvex voor de engl? (moet je dat eens voorlezen aan je vrouw/vriendin/een leek.. :) )

ruezzz
9 december 2005, 17:30
Thanx, de Engl Thunder 50 is mijn repetitie-amp (en cafe-gigs)
De TC is voor mijn rack-setup, dat wordt een leuk multifunctioneel systeem, ik moet alleen nog een midi-looper + board en dan zal ik hem in januari 'voltooien'. Zal t.z.t. wel wat pics posten.

Enne, mijn vrouw is wel wat gewend qua technische lulverhalen en exhorbitant uitgave-patroon. Maar goed dat ik een (eigen) zakelijke rekening heb, anders had ze me allang in een psychiatrische inrichting laten opnemen.

gvink
9 december 2005, 17:43
haha.. jij ook al..? ;)

Lucluc
9 december 2005, 19:55
En eh, mijn eerste vraag: over het effect van het outputniveau op digitale fx-processors als de TC-2290. Ik vroeg mij af: kan het kwaad als je er zoiets doorheenjaagt? Ik bedoel mijn ampje klinkt op standje 0,5 alsof ie op 10 staat...

Waarschijnlijk komt de Super Duper het beste tot z'n recht NA je digitale effectprocessor.