PDA

View Full Version : Het superplectrum



Ditmar
26 oktober 2001, 01:49
dag luitjes, ben ik weer, met een nieuwe topic:

Ik heb er al over gelezen in Gitarist, GuitarWorld en GuitarOne..... en nou wil ik weten of het waar is. Het plectrum met de stalen tip (jullie hebben vast al de advertenties zien staan), dat zo briljant zou spelen. Is het ook zo briljant ??? Hebben jullie ermee gespeeld ??? Zoja, wat zijn jullie reacties, en waar kan ik ze kopen, en wat kosten ze ???

Ibanez
26 oktober 2001, 17:51
Kheb er nog nooit van gehoord, en ik zie er ook geen advertentie in de gitarist van. T'lijkt me wel vet, maar ik zou hier ook wel wat meer informatie over willen hebben. :smile:
dussss kom op met die info!

Noctiis
26 oktober 2001, 18:30
Klinkt interessant, maar is dat niet dodelijk voor je snaren? Ik speel weliswaar nogal "wijverig" gitaar (ik beuk niet m'n hele gitaar kapot, hoef maar weinig snaren te vervangen), maar toch :smile:

Ibanez
3 november 2001, 17:57
Zijn er nog meer reacties?

gangsta
3 november 2001, 18:08
reacties: JA!
info: ... nee....

Ic3gl0vE
4 november 2001, 19:56
dan kan je ook met een munt gaan spelen... volgens mij overleven je snaren dat nooit

Dila
5 november 2001, 18:46
als je zo hard ramt als ik niet nee

Ic3gl0vE
5 november 2001, 18:59
trouwens... is het niet DE plectrum?

puvin
5 november 2001, 21:56
brian may speelt met een munt...

SteavisSmokin
5 november 2001, 22:29
Als ik slide speel gebruik ik vaak ijzeren vingerplectrums en mijn snaren breken er echt niet eerder van (terwijl ik iemand ben die keihard aanslaat). Waar snaren het snelst van breken zijn de brugzadeltjes omdat de snaren daar constant over heen wrijven.

In welke gitarist heb je over dat plectrum gelezen? Ik ben geabonneert op de Gitarist maar heb nog nooit een artikel over een plectrum met ijzeren tip gezien.

Anavrin
6 november 2001, 00:52
Op 2001-11-05 20:56, schreef puvin:
brian may speelt met een munt...

Inderdaad, met een Engels 10 Pence muntje, ongeveer de grootte van een stuiver. Maar ja, hij had ook zat pieken om eventueel elke week nieuwe snaartjes te kopen.

Kjiratsiekoedel
15 februari 2002, 23:04
Het lijkt mij niet zo goed voor je slagplaat en de rest van de gitaar.
Je zal je snaren ook sneller verrot spelen.

SteavisSmokin
16 februari 2002, 01:05
Effe updateje, in de tussentijd heb ik de advertentie gezien in de nieuwste gitarist op de nieuwspagina's als ik het goed heb. Lijkt me wel een lache plectrumpje maar voorlopige hou ik het liever bij mijn Big Stubbies (dunlop). De klankeigenschappen van metaal op metaal vind ik voor een normaal plectrum niet mooi, probeer het een keer uit dan hoor je het zelf. Voor slide gebruik ik wel metalen vingerplectrums zoals ik al zei, vingerplectrums van plasticoverleven mijn harde aanslag niet. En de metale plectrums geven wat meer volume wat bij acoustisch spelen fijn kan zijn.
Steven

Ibanez
16 februari 2002, 12:46
Op 2002-02-16 00:05, schreef SteavisSmokin:
Effe updateje, in de tussentijd heb ik de advertentie gezien in de nieuwste gitarist op de nieuwspagina's als ik het goed heb. Lijkt me wel een lache plectrumpje maar voorlopige hou ik het liever bij mijn Big Stubbies (dunlop). De klankeigenschappen van metaal op metaal vind ik voor een normaal plectrum niet mooi, probeer het een keer uit dan hoor je het zelf. Voor slide gebruik ik wel metalen vingerplectrums zoals ik al zei, vingerplectrums van plasticoverleven mijn harde aanslag niet. En de metale plectrums geven wat meer volume wat bij acoustisch spelen fijn kan zijn.
Steven
Welke gitarist dan? wat stond er op de voorkant?

sebass
16 februari 2002, 13:12
Ik heb een stalen plectrum, of een ander materiaal wat er op lijkt. Ik ben er niet weg van en mijn vingers zijn ook helemaal zwart als je er een tijdje mee speelt.

anoniem
16 februari 2002, 14:28
Op 2002-02-16 12:12, schreef sebass:
Ik heb een stalen plectrum, of een ander materiaal wat er op lijkt. Ik ben er niet weg van en mijn vingers zijn ook helemaal zwart als je er een tijdje mee speelt.


Dat is niet best als je vingers zwart worden, amputeren????

sebass
16 februari 2002, 16:33
Nou je kan het er ook afwassen scheelt weer wat moeite amputeren is zo zonde dat speelt zo moeilijk gitaar. Het is gewoon dat plectrum dat afgeeft.

SteavisSmokin
17 februari 2002, 16:02
Ibanez, in de gitarist van februari (de meest recente gitarist dus, met George Harrison op de voorkant) op de nieuwspaginas staat er een klein berichtje over met link naar hun webpage, http://www.wirething.com

ekkerman
17 februari 2002, 19:09
dunlop is oke , maar ze slijten zo gauw zodat ze zo stom worden,....

SteavisSmokin
17 februari 2002, 20:02
welk merk gebruik jij dan ekkerman? Ik vind die 3.0mm Big Stubby's van dunlop wel erg fijn en slijten niet erg snel..kan ook moeilijk met die dikte. :smile: Met ervaring met fender plectrums is trouwens dat ze breken als een gek..alle Fender plectrums die ik geprobeerd heb zijn gebroken.

sebass
17 februari 2002, 20:15
Ik deed net een pick scrape met een fender medium en weg was ie haha

SteavisSmokin
17 februari 2002, 20:28
die plectrums van fender is het enige wat niet goed is van dat merk..:wink:

LH-KC-JI
19 februari 2002, 18:07
Fender plectrums zijn inderdaad best kut. Ik vind een muntje ook moeilijk spelen!!!Ik speel zelf het liefst met een basslectrum:D!!!een gibson medium bassplectrum, dat speelt super!!!Heeft niemand anders originele ideeen voor plectrums???(simkaart ofzo:D)mzzls......

Kjiratsiekoedel
19 februari 2002, 19:19
ik gebruik ook 3mm big stubby's en ik vind ook de fender plectra erg slecht

ekkerman
19 februari 2002, 19:55
ik gebruik voor slag gitaar de grijze dunlops 0.60
en voor solo de 1 mm en de scotty's usa nylon ( waarschijnlijk ook 1 mm ,de gele !)

sebass
19 februari 2002, 19:59
Ik gebruik het plectrum dat ik kan vinden. Ik heb echt de meest bizarre plectrums vandaar dat ik ook die ijzere had. Ik ga ook nog een keer een marmeren kopen maar die zijn echt duur (ja die bestaan).

Dude
24 februari 2002, 14:46
plastic plectrums zijn gewoon het beste, het is weer hetzelfde gezeur als het gebruiken van buizen of transistoren, you hate them or you love them.... nothing in between

ekkerman
24 februari 2002, 19:57
ik steek ze ook (meestal 2 ) tussen de gleufjes in mijn gitaar band in geval van dat ik ze strooi....
en in ieder geval 1 van 0.60 en 1 van 1 mm

Peter_1
24 februari 2002, 20:14
Ik speel het liefst met sharkfins. Ten eerste ze zien er behoorlijk cool uit (erg belangrijk) en ik kan nog wat leuke party tricks uithalen met de geribbelde zijkant van het plectrum

http://members.aol.com/~hypermanic/pick1.GIF

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Peter_1 op 2002-02-24 19:16 ]</font>

Marshallover
25 februari 2002, 15:02
Ik speel wel eens met een ijzeren plectrum, maar hij ligt niet fijn in de han, en binnen een aantal uren beginnen je snaren een beetje ranzig te klinken, en er komen extreem snel krassen op je gitaar

Niet doen dus !!!

Ibanez
26 februari 2002, 14:20
Op 2002-02-17 15:02, schreef SteavisSmokin:
Ibanez, in de gitarist van februari (de meest recente gitarist dus, met George Harrison op de voorkant) op de nieuwspaginas staat er een klein berichtje over met link naar hun webpage, http://www.wirething.com


Ja ik heb hem gezien.

Ibanez
26 februari 2002, 14:21
Op 2002-02-24 19:14, schreef Peter_1:
Ik speel het liefst met sharkfins. Ten eerste ze zien er behoorlijk cool uit (erg belangrijk) en ik kan nog wat leuke party tricks uithalen met de geribbelde zijkant van het plectrum

http://members.aol.com/~hypermanic/pick1.GIF

Die heb ik ook! opzich wel vet ding ja, alleen ik gebruik niet alleen maar een soort, ik gebruik heleboel maten en merken

Markie
26 februari 2002, 18:11
Waar koop je die Sharkfins?

SteavisSmokin
26 februari 2002, 19:41
Och jah die sharkfins gebruikt ik vroeger altijd.....het originele bedrijf dat ze maakte, landström, is failliet gegaan en toen is Dunlop ze gaan maken. Helaas werd het toen niet meer wat het geweest was, die van dunlop vind ik namelijk echt **** (invullen naar wat U het beste aanstaat :smile:).

Als het goed is zijn die sharkfins bij iedere goede muziekwinkel te krijgen.
Steven

dirkw83
26 februari 2002, 20:14
Dunlop; die maakt zeker tennisrackets van de plecta. Ik dank U!

sash
2 maart 2002, 20:03
Ik heb met zo'n wirething ding gespeeld. Ik vind het best wel fijn spelen. Net alsof je met een extreem dik plectrum. Maar toen ik m'n 2e setje snaren in 1 week moest kopen ben ik maar gewoon bij die goeie ouwe dunlops gebleven...