PDA

View Full Version : London City Comet MK1



BartL
9 december 2005, 00:28
Was alweer eens rond aan het kijken naar een leuke backup-gitaar...of een leuke aanvulling op mijn strat (met humbucker). Zoek-advertentie geplaatst op marktplaats, krijg ik het volgende mailtje van een oplettende lezer:


Beste zoeker,

Ik zag je zoekadvertentie. Tip:
Bij Dirk Witte in Amsterdam (Vijzelstraat bij de Munttoren) hangt een smetteloze 2de handse London City Comet Mk1, butterscotch kleurig voor 145 euro's.

Ik was er toevallig vorige week en wilde hem eigenlijk zelf wel hebben maar ja,... je blijft kopen in deze tijd hé.

De gitaar is exaxt in dezelfde uitvoering als op jouw foto, alleen de kleur is dus anders. Persoonlijk vind ik de kleur bij DW mooier maar dat is dus persoonlijk.

Overigens heb ik hem ook (versterkt) bespeeld. Je hoeft er eigenlijk geen orginele Telecaster voor te kopen. Gewoon een goed en degelijk ding.


Groeten,

S****

...dus :o

Dinsdag issie hopelijk in huis (164 euro "shipped" :-D )

BartL
9 december 2005, 00:29
http://www.jic.nl/Gitaren_LC_Comet_BUT.htm
http://www.thehouseofmusic.nl/testcomet.htm

rhcp_schipper
9 december 2005, 09:42
Ik heb er ook een, en ik ben er heel erg blij mee!

BartL
13 december 2005, 13:49
Woow...voelt stukken beter en steviger aan dan ik had gedacht! :o
Ze is see-through blond met 3 ply slagplaat w-z-w. Ziet er echt megavet uit!

Op dit ding krijg ik dus echt het gewone "fender-gevoel". Ik heb hem nog niet versterkt kunnen bespelen, want er ligt nu een schattig baby'tje te slapen :-D

Misschien post ik nog wel wat verdere bevindingen. Nog meer mensen tevreden over de LC Comets?

BartL
13 december 2005, 13:52
http://www.thehouseofmusic.nl/cometmini.jpg
Exact zoals links op de foto.

d'oh
13 december 2005, 14:01
Woow...voelt stukken beter en steviger aan dan ik had gedacht! :o
Ze is see-through blond met 3 ply slagplaat w-z-w. Ziet er echt megavet uit!

Op dit ding krijg ik dus echt het gewone "fender-gevoel". Ik heb hem nog niet versterkt kunnen bespelen, want er ligt nu een schattig baby'tje te slapen :-D

Misschien post ik nog wel wat verdere bevindingen. Nog meer mensen tevreden over de Richwood Comets?

ohoh nu maak je wel een hele grove fout een richwood comet???

k heb er al vaak op mogen spelen en het is en blijft een zeer goed gitaartje voor het geld, beter dan de fender mex standards, maar de fender mex classics zijn wel beter (alleen ook dik 300 euro duurder)

london city maakt gewoon zeer goede gitaren

BartL
13 december 2005, 15:28
Zo...verbeterd :oops: :oops:


Zo, ff zitten spelen (over de screamer combo):
Brug element:
Klinkt erg dun op het cleane kanaal.
Op het crunch kanaal te schel.
Op beide overdrive kanalen klinkt hij ONTZETTEND goed/vet/mooi :-D Dikke rocksound, maar toch verzuipt je geluid niet zeg maar (met preamp gain over de helft). De gitaar articuleert nogsteeds erg goed...heel erg bruikbaar.

Middenstand klinkt lekker twangy. Erg leuk geluid, weet nog niet of ik dat veel ga gebruiken.

Hals element is echt helemaal super :cool:
Bijna een strat achtige sound op het cleane kanaal.
Op het crunch kanaal kan dit element ook lekker rocken. Mooie warme sound.
Voor op het overdrive kanaal klinkt hij zonder reverb wat te donker. Met de reverb aan doet 'ie dit ook wel.

Poeh...ik ben zeer tevreden...meer dan ik had verwacht van 164 euro! :-D

rhcp_schipper
13 december 2005, 17:03
Ik heb er ook een, en zoals ik al gezecht hebt, ben ik ook ook zeer tevrden en blij mee!

zjanke
13 december 2005, 19:32
Zelfde kleurtje, alleen wel met quarterpounders (SD) dan zijn de orginele elementen toch niet meer zo goed 8-)

BartL
14 december 2005, 00:11
Tralala, ben d'r weer; na een uurtje pingelen op de LC (in gezelschap van mijn kleinste inbussleuteltje).

Heb de actie van de gitaar wat hoger gezet, vind ik persoonlijk een stuk fijner spelen. Benden gaat (vind ik) op deze manier makkelijker dan wanneer je snaren bijne op je fretboard liggen.

Er is wel een hele kleine "maar". Toen ik mijn LAG RX200 kocht, had ik dit zelfde probleem...maar dan echt in veel grotere maten. Het benden op mijn Fender gaat altijd net een stukje lichter dan op mijn LC (of LAG die ik had). Ik vraag me toch wel af hoe dat komt. Op de LC is ook fatsoenlijk te buigen, maar moet er toch iets meer moeite voor doen. Bij de LAG was gewoonweg niet te benden.

(Dit alles met D'addario 010)

Iemand enig idee hoe dit kan? Of is dit gewoon het verschil tussen een "< E400" gitaar en een "> E1200" gitaar? :)

BartL
14 december 2005, 00:13
Zelfde kleurtje, alleen wel met quarterpounders (SD) dan zijn de orginele elementen toch niet meer zo goed 8-)
Hoe veranderd het je tone precies? Wat wordt er precies beter van? Dikkere overdrive ofzo?

zjanke
15 december 2005, 21:11
Hij wordt wat agressiever maar behoudt wel het karakter van een tele, zeker op de middenpositie. De soundsamples op www.seymourduncan.com geven een goed beeld van het verschil tov de wat bravere elementen.
quarterpounders hebben behoorlijk wat output, al is het duidelijk minder dan de humbuckers op mijn LG

BartL
16 december 2005, 00:41
Klinkt leuk inderdaad...maar daar ga ik vooralsnog niet aan beginnen of over nadenken :)

Ik merk inderdaad dan hij vrij braaf is. Maar daar is niets mis mee vind ik eigenlijk (naast mijn strat met JB in brug).

Nog iemand die iets weet over dat de snaren een stuk strakker lijken te staan?