PDA

View Full Version : Koch clasictone



habberdoedas
1 oktober 2002, 17:00
Wie heeft er al op de nieuwe clasic tone van ome Dolf gespeeld...... hoe klinkt dat en wat zijn jullie meningen over deze nieuwe 4 x 10" amp van Dolf.

dml
1 oktober 2002, 21:13
Issie al uit dan??????? Zo ja, waar staat 'ie???????

habberdoedas
3 oktober 2002, 00:05
volgens mij moet die pas in de handel zijn. In de laatste uitgave van het blad "de gitarist" staat een reclame advertentie van Koch met daarbij een fotootje van de nieuwe 4 x 10"clasictone.

Rectifier
3 oktober 2002, 11:32
Ome Kees Dee heeft de primeur.
Check http://www.keesdee.nl

Slowhand41
3 oktober 2002, 22:29
Wel een beetje vreemd dat er op de website van Koch niets over te vinden is??
Zou best wel wat tech. specs willen weten.

sash
4 oktober 2002, 19:06
Wat moet ik me bij die amp voorstellen? Moet het een soort Super Reverb zijn of een Bassman?

habberdoedas
4 oktober 2002, 19:59
Ik weet het ook niet wat voor een soort amp het zal zijn. Echter in de wandelgangen van mijn lokale muziekzaak heb ik horen fluisteren dat het een wereldversterker moet zijn. Echter op geruchten ga ik niet af. Ik wil die amp eens graag uitproberen. Misschien maar 'es bij Ome Kees Dee langs wippen om deze nieuwe DOLF Telg een bruut uit te proberen. Mijn vingers en mijn oren beginne al te jeuken.......

LordRiffenstein
4 oktober 2002, 21:20
Ik heb op de ClassicTone gespeeld op de Musikmesse. 4x10 combo met ingebouwde tremelo en enkele toffe nieuwigheden. Ik meen me te herinneren dat je via de footswitch de master kan uitschakelen zodat de versterker werkt als een non-master-volume zoals de oude versterkers. Ik heb ergens nog de infofiche die ik toen meegekregen heb liggen, kan ze wel eens opzoeken. Zou als 4x10 en als head met bijhorende 2x12 op de markt komen.

Hoe klinkt ie? Heel goed, ik speelde toen nog in een bluesband en wou hem gelijk kopen maar tja, hij is nog steeds niet op de markt en ik speel geen blues meer(of toch niet in een band). Klonk een beetje tussen een oude Fender en een Vox als ik me goed herinner.

Yoeri

PeArLjAm
4 oktober 2002, 21:21
Dat ding kost bijna 2000 euro, ik bedoel dan mag het best een goede versterker zijn natuurlijk.. :smile: Ik dacht inderdaad dat ie een oude fender versterker moest nabootsen maar het is me ontschoten welke.

sash
5 oktober 2002, 16:56
Bassman of Super Reverb. Zijn allebei 4x10". Door die ingebouwde tremolo gok ik op de Super Reverb.

Moonchild
5 oktober 2002, 23:08
Ik heb m vandaag (zaterdag) zien staan in feedback rotterdam , 1800 was ie volgens mij

the sure thing
6 oktober 2002, 21:26
... ik heb naar KOCH gemaild, maar die zetten binnenkort de specs op hun site. Zit er ook een buizengelijkrichter in zoals bij de Superreverb!?!?!

habberdoedas
8 oktober 2002, 00:19
Mooi dat deze nieuwe 4 x 10" koch-amp nu ook bij Feedback Rotterdam staat. Moet van de week toch nog in Rotterdam zijn. Dus maar even bij feedback langs wippen, bespaart me een ritje Kees Dee Amersfoort.
Zeg LordRiffsteein jij had het over de master uitschakelen op de Clasictone van Koch, leg eens uit wat is de bedoeling hiervan ?? heeft het soms iets te maken met boostfunkties op de kanalen van de versterker ???

Anders Destium
8 oktober 2002, 11:12
Als je de master kan uitschakelen kan je ook op slaapkamerniveau spelen zonder dat het extreem bagger klinkt