PDA

View Full Version : E-bow



dano
8 december 2005, 22:13
whoei ebow aangeschaft vandaag, nog best lastig dat wordt even flink oefenen!

Zijn er hier meer mensen met een ebow en zo ja hoe gebruik je hem, welke setting welke nummers, welke stijlen hoe? :)

schizo910
9 december 2005, 00:09
whoei ebow aangeschaft vandaag, nog best lastig dat wordt even flink oefenen!

Zijn er hier meer mensen met een ebow
Ja


hoe gebruik je hem,
in mijn rechterhand...;)
serieus, vooral voor korte vioolachtige effectjes


welke setting
of de een of de ander


welke nummers,
eigen werk, ik speel haast geen covers...


welke stijlen
rock


hoe? :)
met een 9Volt batterij.... :???: :razz:

cosmos
9 december 2005, 10:28
Qua stijlen en nummers is het maar net waar je het idee hebt dat het het beste past. Ik draai meestal de tone-knop van mijn gitaar dicht, en volume net hoe het uit komt. (meestal een stukkie dicht, want anders draait een gemiddelde geluidsman meteen je geluid uit/zacht)

fullorder
9 december 2005, 12:07
laatste tijd weinig gebruikt, maar vroeger wel vaak.
ik trapte er altijd een compressor bij. dat maakt het ebowen een stuk makkelijker en dempt enigzins een eventuele volume-uitschieter als je per ongeluk precies boven de pickup komt.
daarnaast had ik er bijn altijd wat delay op staan en soms een tremolo (mooi!)
samen met een overdrive werkt de ebow ook goed, experimenteer met je pedaaltjes dus!

telecastermaster
9 december 2005, 13:09
http://www.ebow.com/ebow/pg.htm

telecastermaster
9 december 2005, 13:10
http://www.ebow.com/ebow/pg.htm

dano
9 december 2005, 16:27
http://www.ebow.com/ebow/pg.htm

hehe mooi, ik kon geen bandjesding vinden hier in huis

LPplayer
9 december 2005, 17:59
Vet goede lessen, is wel cool heb ook een bandje daarvan

LPplayer
9 december 2005, 18:00
Vet goede lessen, is wel cool heb ook een bandje daarvan

Herman
9 december 2005, 21:11
Kan IEMAND mij vertellen wat zo'n ding nou precies is/doet??? ki vraag me dat al een tjidje af en ik begin toch nieuwschierig te worden...

dano
10 december 2005, 02:30
creeerd een magnetisch veld boven je snaren waardoor ze gaan trillen en je beschikt over een oneindige sustain, luister de samples van de link hierboven en je weet genoeg. echt een gaaf ding!

harrie-beton
10 december 2005, 08:43
er is een kansje dat je Dano verkeerd begrijpt.
Een e-bow laat 1 snaar oneindig trillen. De e-bow is ongeveer zo groot als een halve mobiele telefoon.

zie foto

http://82.73.162.167/website1/e-bow/e-bow.jpg
(ik ben linkse gitarist, foto is niet in spiegelbeeld)


sound mp3
http://82.73.162.167/website1/e-bow/

Deftonic
10 december 2005, 16:51
Vettt.. With or without you gecovered door Kane van U2 jaja iedereen kent em wel.. is die intro ook met een Ebow gespeeld??

harrie-beton
10 december 2005, 17:44
ja, ik heb ook dat intro op die manier gespeeld.
The Edge heeft tegenwoordig live een speciale gitaar met een sustainer erin.

Deftonic
10 december 2005, 19:46
Vettt ding man.. :D t lijkt me echt vettt.. echt vettt binnenkort maares achter zo'n ding aan rennen

hoofd
10 december 2005, 20:30
Hey Dano, nu wil ik je 'm wel zien gebruiken tijdens skamania! (of eerder, als jullie weer 's in Amsterdam spelen)

harrie-beton
10 december 2005, 22:43
ik wou al sinds "Big Country" een e-bow maar waren altijd te duur. Nu met de lage dollar zijn ze betaalbaar en binnen handbereik

dano
11 december 2005, 02:48
Hey Dano, nu wil ik je 'm wel zien gebruiken tijdens skamania! (of eerder, als jullie weer 's in Amsterdam spelen)


hela ehhh skamania, ik kom net terug uit skaandam in de kade, speel ik op skamania? :P heheh ken je nas drovje hoofd? Ik moet em nog zien te gebruiken live:P

hoofd
11 december 2005, 13:14
Ja, jullie spelen *niet* op Skamania, maar das pas in mei volgens mij, samen met de Hardheid...Dat staat tenminste op jullie bandsite :razz:
Maar als jullie eerder in Amsterdam spelen, graag laten weten, die cd Auditor Skalutem ken ik nu zo langzamerhand wel. :wink:

edit: niet dus, ik keek bij gespeelde optredens dus :oops:

dano
11 december 2005, 14:30
ah hehe oke, zit jij ook in een skaband toevallig dan?

skaandam was een vet feest gister trouwens; foto's straks op www.skaandam.nl

hoofd
11 december 2005, 16:22
Nee, ik zit niet in een skaband, maar ik ga wel graag naar skaconcerten... altijd wel lekker feesten enzo. Vrienden van me zitten in de band ROLF, ken je misschien wel...met hun trad Nas Drovje in ieder geval op in de Melkweg vorig jaar ofzo, met de skaversie van Paint it Black hadden jullie me als fan :wink:

harrie-beton
11 december 2005, 17:05
ik welk ska nummer past een e-bow :o

dano
11 december 2005, 23:39
Nee, ik zit niet in een skaband, maar ik ga wel graag naar skaconcerten... altijd wel lekker feesten enzo. Vrienden van me zitten in de band ROLF, ken je misschien wel...met hun trad Nas Drovje in ieder geval op in de Melkweg vorig jaar ofzo, met de skaversie van Paint it Black hadden jullie me als fan :wink:

haha right okedan, melkweg was echt feest toen..

ennuhm ebow in ska? let maar op:P