PDA

View Full Version : Behuizing lakken



Random_hero
8 december 2005, 20:57
Mijn SHO-kloon is zojuist af en nu wil ik het kastje erom heen gaan lakken.
Waar moet ik allemaal rekening mee houden voor het beste resultaat?

Lucluc
8 december 2005, 21:16
Als je nou voortaan begint met het lakken, dan is ie droog als je klaar bent met solderen. :razz:

Goed schuren

Afwassen met een sopje

Goed drogen

Grondlak aanbrengen

Kleurlak aanbrengen

Eventueel stickers/decals aanbrengen

Aflakken met transparante lak (dit kan je ook overslaan, maar bij stickers/decals moet je het wel doen)

Afbakken in de oven kan ook, mits je geen stickers/decals hebt gebruikt. Wel eerst een uurtje gewoon laten drogen voor je het in de oven plaatst. Iets van 100 graden is perfect.

Lakken in meerdere dunne lagen. Ik gebruik zelf een kartonnen doosje waar ik de behuizing op plaatst, dan kan je goed rondom spuiten. En doe het buiten :D

Waar heb je het schema vandaan?

Random_hero
8 december 2005, 21:45
Schema kreeg ik een x gemailed van een vriend van me uit de UK. Maar als je goed googlet vind je m nog weleens ergens rondzwerven op duistere oude threads op nog duistere fora ;).

Mijn kastje wordt trouwens wit met daarop een paar geverfde decals, zou ik een witte grondlak kunnen gebruiken zodat ik in 1x klaar ben?
En het afbakken moet na de transparante lak neem ik aan?

Dirk_Hendrik
8 december 2005, 22:25
Afwassen met een sopje

Goed drogen

Of,

afnemen met een tissue (keukenrolpapiertje dus) met wasbenzine. Gaat een stuk vlotter en is vrij van zeepresten.

Speeddemon
8 december 2005, 22:27
Afwassen met een sopje

Goed drogen

Of,

afnemen met een tissue (keukenrolpapiertje dus) met wasbenzine. Gaat een stuk vlotter en is vrij van zeepresten.
Of, als je zoals mij snel door je hersencellen heen wilt;
een ouwe pjamabroek + thinner.

Random_hero
8 december 2005, 22:28
Ik heb zo'n hip spuitmasker (werk veel met spuitbussen, jeweet :cool: )

schizo910
9 december 2005, 00:11
Ik heb zo'n hip spuitmasker (werk veel met spuitbussen, jeweet :cool: )

ah dus tegen woordig wordt de :cool: smiley gebruikt als vandaaltje

H.Manback
9 december 2005, 02:06
Afwassen met een sopje

Goed drogen

Of,

afnemen met een tissue (keukenrolpapiertje dus) met wasbenzine. Gaat een stuk vlotter en is vrij van zeepresten.
Of, als je zoals mij snel door je hersencellen heen wilt;
een ouwe pjamabroek + thinner.

Psst... volgende keer eerst die broek uit doen, maar ik vrees dat er al te veel hersencellen zijn heengegaan om die tip te kunnen begrijpen :razz:

Lucluc
9 december 2005, 13:02
Mijn kastje wordt trouwens wit met daarop een paar geverfde decals, zou ik een witte grondlak kunnen gebruiken zodat ik in 1x klaar ben?
En het afbakken moet na de transparante lak neem ik aan?

Afbakken dus NIET doen als je decals gebruikt.

Speeddemon
9 december 2005, 13:17
Mijn kastje wordt trouwens wit met daarop een paar geverfde decals, zou ik een witte grondlak kunnen gebruiken zodat ik in 1x klaar ben?
En het afbakken moet na de transparante lak neem ik aan?

Afbakken dus NIET doen als je decals gebruikt.
wat die witte grond-lak betreft, ja dat kan.

Overigens raad ik na ruim 1.5 jaar ervaring Motip verf aan ipv Flexa.
Motip is beter van kwaliteit EN goedkoper.

Alleen de mat-zwart van Flexa vind ik heel fijn en sterk. (mijn eigen TB boxje was mint, totdat iemand op de pedalendag er wat minder netjes mee omging. :-( )