PDA

View Full Version : Ibanez RG 570



lautje
1 oktober 2002, 16:41
Ik kan een tweedehands ibanez rg 570 (RG 570 MHSOL) kopen..voor € 589,00
Deze komt uit japan.. en hij schijnt veel betere elementen te hebben..
Zie: http://www.green-audio.de/pics/i6504fr.jpg
http://www.green-audio.de/pics/i6504bk.jpg

Ik heb er effe op gespeelt, en hij klinkt super vet! Maar op de ibanez site.. zie ik deze gitaar niet.. maar alleen de nieuwere versie.. Kan iemand mij iets over deze gitaar vertellen.

domie
1 oktober 2002, 16:45
strak gitaartje..

ken hem alleen niet, zou eigenlijk moeten weten WAT voor elementen er dan opzitten

signsofzodiac
1 oktober 2002, 16:49
Wat ik van heb gevonden: basswood body, Ibanez V1 en V2 hums en S1 single coil. Lo Pro Edge trem of een Edge trem (Beide zijn te gek) Rosewood fretboard, 24 frets. Wizard neck. Meer heb ik niet kunnen vinden. Maar wel een mooie plank! Jammer dat ie geen ebben toets heeft. Ze hebben bij Green Audio ook een van de eerste 5 J-Customs zie ik. Binnenkort eens even heen rijden om over die prijs te onderhandelen :smile:

lautje
1 oktober 2002, 16:53
Zozo.. dat is dan een goed koopje. :smile:

lautje
1 oktober 2002, 16:57
Ik heb eigenlijk nog een 2e vraag. Ik heb nog nooit een 2e hands gitaar gekocht. Waar moet ik eigenlijk goed op letten?

Anders Destium
1 oktober 2002, 18:26
Kijk bij de ophanging van je hals of daar ooit iets mee is gebeurd, of de hals niet krom is en de fretten nog goed (dus niet helemaal afgevijld...).
Verder goed letten op de stabiliteit van de brug, dus bend een paar keer achter elkaar en kijk of hij goed gestemd blijft en daarna flink zwengelen en weer kijken...
Verder de potmeters een paar keer achter elkaar open en dicht draaien (en zo ook de elementen testen)
Last but not least: Kijk of de lak aan je esthetica-eisen voldoet, zo niet jammer maar helaas...

Ik vind die V1/V2's duidelijk beter dan de V7/V8, alleen erg schel bij hoge solo's (zeg maar heel erg aanwezig, kan ook een voordeel zijn natuurlijk :smile:.
Ik vind de prijs ervoor wel goed, tenzij die hals niet meer top is...

maarten
1 oktober 2002, 23:49
nog een vraagje. Mijn RG770 heeft standaard QM1 QM2 en QMS1 elementen erin. (tis een japans model)Maar ik heb es door de foldertjes van ibanez gebladerd en t viel me op dat geen enkele RG QM elementen heeft. Alleen maar v7/8/1/2 Alleen de S prestige modellen hebben QM elementen. Nu vraag ik me af of die standaard beter zijn dan de V1/2/7/8 elementen. ik heb niet echt kunnen vergelijken en misschien weet iemand t hier toevallig. Just curious

mazzels
maarten

Anders Destium
2 oktober 2002, 12:17
Ze zijn beter, de 7-serie is de best mogelijke RG (behalve de prestiges, maar die kwamen pas later)

Uit welk jaar is je gitaar, want het kan ook zijn dat de elementen die je hebt er niet standaard op zaten...
Als je het echt wilt weten moet je op het forum van Jemsite.com posten (heeeeeeeeel veel Ibbie-kennis aanwezig :smile: )

maarten
2 oktober 2002, 15:48
ze zitten er wel origineel op. Want als ik op inet kijk staat hij ook met qm elementen beschreven. De gitaar is alleen in japan uitgebracht dus misschien is dat t daarom hier niet zo voorkomt.
http://www.ibanez.co.jp/japan/el_guitar/rg_rx/rg770fm.html
kijk hier maar eens. De gitaar is in 2001 gemaakt.
en bedankt voor de tip van jemsite, zal ik zeker eens gaan kijken. En thanx om te zeggen dat ze beter zijn, kweenie is toch altijd leuk om te horen :grin::D:D

Ibanez RuleZ
2 oktober 2002, 17:02
mooie gitaar die RG 770, ik heb er ook nog naar zitten kijken, tot ik mijn Ibi JPM tegen kwam, toen was "the search' over.

harrald

maarten
2 oktober 2002, 18:39
is dat die met die abstracte tekeningen erop?
die is killer :grin:

Ibanez RuleZ
2 oktober 2002, 19:42
als je die van mij bedoelt... JA (de camouflage kleuren)

harrald

maarten
2 oktober 2002, 22:06
ja ik bedoelde die van jou harrald

killerrrrr :grin: