PDA

View Full Version : verschil tussen Big Muff en...Big Muff



E-J
8 december 2005, 18:37
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen een Sovtek Big Muff (PI) en een 'gewone' Elektro Harmonix Big Muff (PI)?

E-J
8 december 2005, 18:42
En wat is volgens jullie de 'beste' Muff?

Fuhgawz
8 december 2005, 19:01
De Sovtek klinkt iets meer distortion-achtig en de USA klinkt iets meer fuzzy. Wil je het verschil beter horen moet je ze allebei bespelen. Wat betreft geluidskwaliteit is er niet een beter dan de andere. Het is een kwestie van voorkeur.

Random_hero
8 december 2005, 19:44
Kwestie van voorkeur idd, want ik heb voor de Russische gekozen, ik vond de USA niet smerig genoeg.

Swan
8 december 2005, 20:01
Behringer heeft er ook 1 :wink:

phx
8 december 2005, 22:15
Heb ze beide (gehad). Mijn conclusie:

Softek muff: lekker goedkoop, maar klinkt donkerder (meer bass) dan de usa muff

Usa muff: duurder, maar warmer en romiger.

kzou zeggen test ze beiden uit bij Frietback (en koop het vervolgens op marktplaats)

rhcp_schipper
8 december 2005, 22:53
Ik gebruik ze gwoon allebei, de usa en de russian! Want ik vind dat ze allebei een lekkere tone hebben!

E-J
9 december 2005, 14:50
Ik ga binnenkort (in de kerstvakans ofzo) eens kijken bij Musicstore in Keulen :) ik vind dat geluid van 'de Muff' echt super, zo smerig.

Ligt het aan mij, of wordt hij op de lagere tonen echt zo bassig?
Athans zo is het bij de 'Fuzz' setting op mijn Korg AX1500g...

LPplayer
18 december 2005, 18:27
Dus dit pedaal is eigenlijk meer een geluid voor lead of solo?

Daarvoor althans wil ik em gebruiken, want ik heb em gehoord en vind em daar voor het meest geschikt, of voor een keiharde scheur kan het ook :)


Ik ga binnenkort (in de kerstvakans ofzo) eens kijken bij Musicstore in Keulen :) ik vind dat geluid van 'de Muff' echt super, zo smerig.

Ligt het aan mij, of wordt hij op de lagere tonen echt zo bassig?
Athans zo is het bij de 'Fuzz' setting op mijn Korg AX1500g...