PDA

View Full Version : Fender Hot Rod



Ries Peters
8 december 2005, 17:50
Is een Fender Hot Rod deluxe een goede keuze als amp? Ik speel Pearl Jam tot en met Guns N Roses en Iron Maiden(geen Heavy/Death/Black metal) en deze amp past precies in mijn budget. Ik was op zoek naar een goedkope buizenamp waar ik ook eventueel kleine gigs mee kon spelen en ik kwam bij deze uit :) .
Uit een Forum search haalde ik dat de Distortion van deze amp wel een beetje zwakjes is, nu heb ik een Boss Me-50 liggen en ik vroeg me af of deze geschikt is voor de amp.
Graag jullie mening :) het lieft met eigen ervaringen :oops:
En als blijkt dat deze geen goede keuze is zou het fijn zijn als jullie alternatieven konden geven :)

DREAMMACHINE
8 december 2005, 17:54
...met die muziekstijl zou ik zelf eerder op zoek gaan naar een marshall jcm combo ( 800,900 of 2000)....zijn wel in dezelfde prijsklasse en hebben wel een veel betere scheur dan de fender.

deedee
8 december 2005, 17:55
nee, je fender is meer van de mooie clean dan de goede scheur. Met de boss verpest je naar mijn idee ook een beetje het geluid. Je maakt niet optimaal gebruik van het feit dat je een buizenversterker hebt.

zelf heb ik een Marshall DSL401. Hier zit genoeg gain in. Misschien net niet genoeg voor death/black metal, maar daar heb ik niet zo veel verstand van.
Deze versterker past ook precies in je budget.

deedee
8 december 2005, 17:57
kut er was me er eentje voor :wink:

Ries Peters
8 december 2005, 18:07
Bedankt voor de snelle reacties:)

Nu zit ik nog met een vraagje, Ik ben nogal euhm laten we zeggen onervaren met versterkers :roll: en ik zie steeds een kleine 'top' die op een grote 'speaker'staat, hoe zit het nou? is die bovenste de versterker en die grootte de speaker ofzo? :oops:.

nicoverduin
8 december 2005, 19:08
Bedankt voor de snelle reacties:)

Nu zit ik nog met een vraagje, Ik ben nogal euhm laten we zeggen onervaren met versterkers :roll: en ik zie steeds een kleine 'top' die op een grote 'speaker'staat, hoe zit het nou? is die bovenste de versterker en die grootte de speaker ofzo? :oops:.Worden we hier serieus genomen :???: :???: :???:

dejohan
8 december 2005, 19:49
ik denk dat dit echt een beginnersvraagje is hoor.

Om te beginnen: nee de Hot rod Deluxe is geen amp voor de stijlen die jij opnoemt. Ik zou ook eerder een marshall aanraden.
Bovendien past hij niet echt lekker met de Boss me 50 (ik heb de amp en ik heb momenteel de me50 te leen). Zoals iemand al zegt: je haalt niet alles uit je amp.

mbt je laatste vraag: je hebt combo's zoals de hot rod deluxe, daar heb je een versterker en een speaker in 1 kast zitten.
Je hebt ook aparte tops en kasten, waarbij in de top de versterker zit, en die wordt dan aangesloten op een aparte speakerkast (meestal staat de top op de kast).

nicoverduin
8 december 2005, 20:14
Iemand die claimt Pearl Jam t/m Guns 'n Roses speelt en niet weten hoe een versterker eruit ziet? :-D :-D :-D :-D :-D

renier
8 december 2005, 20:22
gezien het soort vragen dat je stelt zou mijn advies zijn: wacht nog even met het kopen van een buizenversterker. je koopt nu waarschijnlijk toch iets dat -tegen de tijd dat je de capaciteit hebt om er echt gebruik van te maken- waarschijnlijk de verkeerde keuze blijkt.

zjanke
8 december 2005, 20:29
Nee joh, Dat heet nou GAS. De versterker die je nu koopt is over twee jaar toch de verkeerde, kijk maar in de gemiddelde sig hier op het forum :-D

Ries Peters
8 december 2005, 21:58
Mijn speel kwaliteit heeft niks te maken met mijn kennis over versterkers :evil:
Ik speel gewoon al 2 jaar op een 15Watt Behringer versterkertje :oops: En ben gewoon op zoek naar iets anders. En zoals je kunt lezen zat ik wel goed met mijn gedachten :wink: Maar ik kan niet ontkennen dat dat een redelijk domme vraag was lol. Maar we waren toch allemaal ooit nieuw! :o

Ries Peters
8 december 2005, 21:59
..

Ries Peters
8 december 2005, 22:00
Mijn speel kwaliteit heeft niks te maken met mijn kennis over versterkers :evil:
Ik speel gewoon al 2 jaar op een 15Watt Behringer versterkertje :oops: En ben gewoon op zoek naar iets anders. En zoals je kunt lezen zat ik wel goed met mijn gedachten :wink: Maar ik kan niet ontkennen dat dat een redelijk domme vraag was lol. Maar we waren toch allemaal ooit nieuw! :o

Ries Peters
8 december 2005, 22:02
Mijn speel kwaliteit heeft niks te maken met mijn kennis over versterkers :evil:
Ik speel gewoon al 2 jaar op een 15Watt Behringer versterkertje :oops: En ben gewoon op zoek naar iets anders. En zoals je kunt lezen zat ik wel goed met mijn gedachten :wink: Maar ik kan niet ontkennen dat dat een redelijk domme vraag was lol. Maar we waren toch allemaal ooit nieuw! :o
Jullie krijgen hier het beeld van iemand die nog compleet nieuw is heb ik het idee, maar ik was ben gewoon nog nieuw op het gebied van versterkers. Ik weet WEL wat ik wil maar ik vroeg me gewoon af of deze versterker daar bij pastte :o
Ik zet mezelf echt voor lul op dit forum jonge :o

Ries Peters
8 december 2005, 22:03
Mijn speel kwaliteit heeft niks te maken met mijn kennis over versterkers :evil:
Ik speel gewoon al 2 jaar op een 15Watt Behringer versterkertje :oops: En ben gewoon op zoek naar iets anders. En zoals je kunt lezen zat ik wel goed met mijn gedachten :wink: Maar ik kan niet ontkennen dat dat een redelijk domme vraag was lol. Maar we waren toch allemaal ooit nieuw! :o
Jullie krijgen hier het beeld van iemand die nog compleet nieuw is heb ik het idee, maar ik was ben gewoon nog nieuw op het gebied van versterkers. Ik weet WEL wat ik wil maar ik vroeg me gewoon af of deze versterker daar bij pastte :o
Ik zet mezelf echt voor lul op dit forum jonge :o

AART
8 december 2005, 22:08
marshall jcm 800 of jcm 900 SL-X, ik zelf raad die laatste aan, omdat die eerste heel hard moet voor veel gain.

zjanke
8 december 2005, 22:13
Nee, je zet jezelf niet voor schut. Als er iemand iets vraagt moet er altijd wel iemand effe een trap na geven, hoort bij dit forum, net zoals dubbel posten :D

Je krijgt toch wel een aantal serieuze reakties en af en toe zelfs een PM :wink:
Iedereen heeft inderdaad zijn eerste versterker ooit gekocht en meestal daarna iets heel anders :razz:

Geronimo
8 december 2005, 22:33
Nee, je zet jezelf niet voor schut. Als er iemand iets vraagt moet er altijd wel iemand effe een trap na geven, hoort bij dit forum, net zoals dubbel posten :D

Je krijgt toch wel een aantal serieuze reakties en af en toe zelfs een PM :wink:
Iedereen heeft inderdaad zijn eerste versterker ooit gekocht en meestal daarna iets heel anders :razz:


Hoort er wel bij, maar het is wel een beetje triest...


Iemand die claimt Pearl Jam t/m Guns 'n Roses speelt en niet weten hoe een versterker eruit ziet?

Is dat zo raar dan? Dat jij nou alles van de techniek wil weten en banden van optredens stil zet om te kijken wat voor versterker er staat en of de lampies branden ok, er zijn ook mensen die in eerste instantie misschien alleen in de muziek geinteresseerd zijn... En zijn we vroeger zelf ook niet zo begonnen?

dejohan
9 december 2005, 10:20
Iemand die claimt Pearl Jam t/m Guns 'n Roses speelt en niet weten hoe een versterker eruit ziet? :-D :-D :-D :-D :-D

Ik speelde ook al Pearl Jam en G'n'R voordat ik een half-stack van dichtbij gezien had.

dejohan
9 december 2005, 10:25
Aan de topicstarter: als je de 'overdrive distirtion' module van de Boss ME-50 neemt, en je zet dan dat zwarte knopje aan (zodat het lichtje brandt), welk van de geluiden (natural, crunch, lead, modern OD enzovoort) vind je dan het leukste? Dat kan wel helpen bij de keuze van een versterker.

Ries Peters
9 december 2005, 16:20
Voor een paar liedjes van Pearl Jam gebruik ik de Loud functie met niet veel drive en bottom, en voor de iets heftigere komen de Modern of Loud met meer drive en bottom het dichste bij. Voor de solos van een paar nummer krijg ik er nauwelijks goed geuid uit :-?