PDA

View Full Version : Korg AX 1500g



BLOK182
1 oktober 2002, 16:28
Las in het Feedbackkrantje dat deze in de aanbieding was, is dit een beetje fatsoenlijk apparaat? Heb ff de Korg site gecheckt, zag er wel goed uit. Het ding lijkt me vooral interessant voor de delay, chorus, phaser bla bla, die dingen die je normaal toch als pedaaltje moet kopen.

domie
1 oktober 2002, 16:51
ik heb er wel veel goeds over gehoord, en ben ook op zoek naar zo'n multifectendinges.

Hoe duru was die nU?>

BLOK182
1 oktober 2002, 17:01
299 bij feedback/ music store koln / beyers music.

FNaRK
1 oktober 2002, 19:43
ik heb er net een aangeschaft....kopen ? :grin:

BLOK182
1 oktober 2002, 19:47
hey roadkill hoe bevalt ie? Beetje goeie sounds? Zag dat er een soort opnamefunctie op zat, dat je je eigen rifjes kan opnemen en laten spelen en dan er doorheen jengelen.

sebass
1 oktober 2002, 20:32
Ja ik heb er ook een.
Meesterlijk dingetje hoor. Veel beter dan de meeste andere multi effecten dingen. Je moet wel een paar goede patches maken want de standaard zuigen een beetje.
Luister maar naar de mp3tjes op mijn site daar dat heb ik met de korg opgenomen ook de akoestische simulatie. Luister maar eens lits dat geluid is precies wat ik zocht.

http://www.geocities.com/zabasnl/mp3

alhambra
2 oktober 2002, 08:27
Alhambra heeft er 1 gehad, ik hoop dat Roadkill er blij mee is, en vond/vindt hem beter klinken als b.v. de gt-3. Vooral de distortion heeft naar mijn mening veel meer dynamiek en body dan die van boss, amp en speaker simulatie kan je beter uit schakelen.
Nadeel is wel dat je voor bank down 2 knoppen tegelijk moet in trappen maar dat went wel. Reden dak hem weg deed was dak een andere pre-amp/effect heb met een buis en da's toch mooier. Voor het geld biedt hij heel veel. O ja je kan idd wat op nemen en daarna (lnagzaam) afspelen maar dat kan maar met een stuk muziek van 16 seconden dacht ik.

FNaRK
2 oktober 2002, 10:06
Kep er idd sind kort 1, tot nu toe bevalt 'ie uitstekend...voor zover ik het thuis heb kunnen beluisteren op mijn kloterige versterkertje. De testcase wordt in de oefenruimte op vol volume :grin:
Apparaat is kinderlijk eenvoudig te programeren, draaiknoppies beetje tweaken, WRITE, klaar
Nadelen: de footswitches zijn erg klein, dus met maat 47 kun je een probleem krijgen.
Er zijn maar 3 presets per bank, dus als je meer presets per song nodig hebt zul je meerdere banken moeten gebruiken en dat is live niet echt handig.
Je kunt per bank van 3 presets nog gebruik maken van een A / B channel switch, die heeft echter alleen invloed op je AMP / Cabinet settings en dus eigelijk alleen op je distortion/EQ/volume...

Iemand nog tips hoe ik het beste mijn presets kan opslaan: ik heb bijvoorbeeld 4 basisgeluiden:
clean/delay voor mijn intro's etc
disto kaal voor mijn slagpartijen
disto delay voor de riffs/licks etc
disto delay-chorus voor de soloos

en ik heb maar 3 presets :sad:

BLOK182
2 oktober 2002, 16:50
kan je met dat "expressie" pedaal ook een beetje wah-en om het zo maar te zeggen?

FNaRK
2 oktober 2002, 19:11
yep,
pedaal is toe te wijzen aan wah, volume, delay en nog meer, per preset in te stellen.
Handig !!

BLOK182
2 oktober 2002, 19:16
maarre, is ie nou beter of slechter dan boss (gt3)