PDA

View Full Version : Nieuwe Mesa poweramp?



signsofzodiac
1 oktober 2002, 16:21
Zit ik ff mijn onverzadigbare apparatuur-aanschaf-syndroom te stimuleren op de site van Musik Produktiv, zie ik dat ze daar een Mesa eindtrap hebben waar ze zelfs op de site van Boogie nog niet van gehoord hebben. Hij heet de Recto 2:100, 2 keer 100 watt, 8x6l6, class A/B, met Recto input. Zou dit de poweramp zijn om bij die nieuwe rectifier-recording-preamp te gaan horen? Ben niet zo weg van Mesa, maar zo'n ding lijkt me wel cool in een rekje. Hun poweramps kan ik wel waarderen! Wie weet er meer?

signsofzodiac
1 oktober 2002, 16:22
BTW, voor de MESA liefhebbers: bij the American Guitarstore in Enschede hebben ze een te gekke Mesa 295 Simulclass eindtrap (2nd hand) voor 995 euro. Lijkt me een puike prijs voor een van de betere poweramps op de planeet...

Noctiis
1 oktober 2002, 16:23
hehe, met die eindtrap blaas je heel +kut omver joh :smile:
maar dat doe je nu ook al met je ENGL.

signsofzodiac
1 oktober 2002, 16:27
En dan te bedenken dat ik er nog een Savage SE bij koop!! Voor een true stereo effect!

Noctiis
1 oktober 2002, 18:37
hoe kom je toch aan die centen :smile:
nee ik ga eerst mn nieuwe gitaar aanschaffen en dan een nieuwe labtop voor in de studio

signsofzodiac
1 oktober 2002, 20:59
Welke gitaar ga je kopen dan? Het is qua geld wel makkelijk dat ik een goed betaalde fulltime baan heb en geen kosten heb aan huur :smile: :smile: De eigenaar van de lokale gitaarboer kan met mij zijn pensioen regelen... Maar ja, ik ga door tot ik alle gitaren heb die ik nog graag wil hebben

dml
1 oktober 2002, 21:12
Klopt, dit is gewoon de "opvolger" van de 2:90, vrijwel exact hetzelfde ontwerp. Kost weer erg duur.....
Volgens mij zit er geen gelijkrichters in, wat de Rectifiers heads wel hebben en daar wordt toch een belangrijk deel van de Rectifier-sound mee gemaakt. Dus met die preamp haal je het net niet.

signsofzodiac
1 oktober 2002, 21:15
Het grappige is dat MP hem al schijnt te hebben, in ieder geval al een prijs noemen,maar dat er op de Boogie site niets over te vinden valt...

JV
1 oktober 2002, 21:26
Op 2002-10-01 21:12, schreef dml:
Klopt, dit is gewoon de "opvolger" van de 2:90, vrijwel exact hetzelfde ontwerp. Kost weer erg duur.....
Volgens mij zit er geen gelijkrichters in, wat de Rectifiers heads wel hebben en daar wordt toch een belangrijk deel van de Rectifier-sound mee gemaakt. Dus met die preamp haal je het net niet.


dis een poweramp, daar zitten geen gelijkrichterbuizen in

toch?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: JV op 2002-10-01 21:28 ]</font>

Nocki
1 oktober 2002, 21:26
de nieuwe 2:100 power amp is wel degelijk anders en hij staat ook al een tijdje op de mesa site.
de comninatie (recto rec preamp / recto poweramp) klkinkt als een huis en is mooier dan de andere recto's (vind ik)
ik heb m gehoor op de music messe te frankfurt en daar was een klein mesa standje. ik was best onder de indruk. de powermp is ook mooier dan de 2: 95 maar haalt het niet bij de oudere poweramps van mesa. maar wel veel schakel dingetjes...

Nocki die helaas hgeen geld heeft voor die dingen en zn 20/20 watter al te hard vind gaan...

signsofzodiac
1 oktober 2002, 21:31
Zitten die gelijkrichters niet in de recto-preamp? Die 5ZU-buizen of zo?

Nocki
1 oktober 2002, 21:36
ja dat is waar de rectifying over gaa geloof ik. dat vind niet plaats in de poweramp.

nocki

Rectifier
1 oktober 2002, 23:33
Jawel hoor, die werkt samen met de trafo...
De naam zegt het al gelijkrichter...

Mesa noemt deze poweramp wel op hun site. Al een hele tijd.

Echter, ik denk niet dat ze gretig aftrek zullen vinden in de rack wereld.
Mesa maakt geweldige amps, maar er zijn al genoeg poweramps. En volgens Bob Bradshaw en andere amp-goeroes is alleen de 2:90 echte klasse van Mesa. (sorry Nocki, zijn niet mijn woorden maar die van BBradshaw).
Kijk eens naar de prijs... 2295 Eur evenveel als de 2:90.
Voor bijna 300 Eur minder heb je een VHT 2:90. Die zijn net zo goed, zij het niet beter.
Dus Recto-preamp + 2:100 Watt = 4215 Eur = Fl.9289,- en dat in Dld. waar de prijzen al goedkoper zijn.
Daar heb je 2 Rectoverb toppen voor...en heb je nog 515 Eur over voor Speakers of FX :wink:

En let wel, er zit geen drastisch geluidsverschil tussen gebruik met of zonder gelijkrichter. Sommigen beweren juist dat ie zonder strakker klinkt, omdat ie dan niet gaat compressen. Maar dat is smaak afhankelijk.

Signs...als ik jou was zou ik gewoon een ENGL poweramp erbij kopen.
Zo kun je stereo werken en hou je zelfs nog flink geld over om nog een 4x12 erbij te kopen.

Nocki
2 oktober 2002, 07:52
ok ik heb mijn huis werk niet goed gedaan.
de 2:90 klink inderdaad verschrikkelijk goed de 2:95 is daarintegen weer een powerampje van minder geluid.
nocki

Chiel
2 oktober 2002, 08:31
Er zijn inderdaad een hele boel Poweramps op de markt. De Mesa vind ik té prijzig in vergelijking met de alternatieven. Ik noem bijv. de Engl's en de VHT's.

Greetz, Chiel

signsofzodiac
2 oktober 2002, 14:04
ALS ik een poweramp zou kopen zou het zowieso de Boogie niet worden. Te duur voor wat je krijgt. Persoonlijk vind ik de 930/60 van Engl ook beter dan de 2:90. Maar da's mijn nieuwe religie toch geworden, dat Engl-spul. Kwaliteit van Boogie, goedkoper (aanzienlijk) en betere klank (subjectief :smile: ) En ze zien er beter uit! Hebben jullie die nieuwe F-serie gezien? Echt geen gezicht!

Rectifier
2 oktober 2002, 16:08
Mmmm, kwestie van smaak. Ik vind ze ook niet mooi, maar ik vind de 2:90 van Mesa toch wel mooier dan de Engl. Maar das puur buitenkant.

Ik vind de Screamer van Engl ook oerlelijk.
Maar de 580 midi-preamp vind ik wel weer heel stoer, alsmede de Savage wat jij hebt.
En de Powerball ook, maar de rest vind ik niets. Maar das mijn smaak.

Grtx