PDA

View Full Version : verschillende versies guitarport ?



liq
8 december 2005, 13:47
Ik ga een guitarport aanschaffen, welliswaar 2dehands.

Zijn die verschillende versies nou alleen fysiek ? of is het alleen software ?

Volgens mij toch alleen software ? (2.5 de laaste)

alvast bedankt!

harrie-beton
9 december 2005, 10:46
guitarport = guitarport hoor. De software is gratis. De hardware niet.
Er is wel net een nieuwe versie maar dat is andere hardware en andere software. Dat heet TONEPORT.

Je kunt ook een internet abonnement nemen op guitarport online maar zelf vond ik het niet zo boeiend wat daar te halen is. Misschien voor een beginnende gitarist..

De guitarport is met en zonder riff tracker, dat is een leuk tooltje om riffjes op te nemen en snel liedjes te bouwen.
De hardware is hetzelfde. Je kunt riff tracker ook los gebruiken.

Misschien weet je het niet maar de SOFTWARE guitarport en rifftracker werkt ook met een podxt en podxt live. Ik heb beide thuis.

Als je guitarport wilt gebruiken heb je dus altijd een stukje hardware nodig. Dat kan toneport, podxt of guitarport zijn.

www.line6.com

Punt
9 december 2005, 18:06
Heeft die Toneport en bijgeleverde software dezelfde functionaliteit als de Guitarport?

harrie-beton
9 december 2005, 19:25
toneport is erg veel geavanceerder dan guitarport. Toneport heeft ook een buis zelfs als pre amp.

Toneport is bijvoorbeeld ook voor microfoons geschikt terwijl guitarport is voor......... gitaren

Les Paul
9 december 2005, 22:55
De toneport heeft zeker geen buis.

Fumi SG
9 december 2005, 23:03
eumh... Harrie, vaak heb je gelijk maar hier sla je de plank toch ff heel goed mis! :wink:

Ten eerste ís guitarport zelf de hardware. Daar zit software bij geleverd. Daar heb je inderdaad twee verschillende versies van, met en zonder Rifftracker. Rifftracker is als ik het goed heb opnamesoftware maar dat weet ik niet zeker.

Ten tweede heeft Toneport géén buis in de preamp. Ik heb nou sinds een aantal weken een Toneport (erg leuk speeltje!! :wink: ) en er zit inderdaad een mic-preamp in, echter zonder buis.

En ten derde, Toneport werkt (nog?) niet met Rifftracker. Wil je Rifftracker gebruiken heb je dus een Pod (XT of XT Live) of Guitarport nodig.



Liq, ik weet niet wat je allemaal precies wilt doen en wat die Guitarport tweedehands kost maar ik zou voor een Toneport gaan. Bij Toneport zit, ongeveer, dezelfde software + Ableton. Ableton is ook opnamesoftware en dat werkt heel makkelijk. Je kunt met Toneport vocals, bass en gitaar opnemen en het werkt echt heel makkelijk. Ik heb zelfs m'n versterker al 2 weken niet meer aangeraakt, doe alles via Toneport! :)

harrie-beton
10 december 2005, 00:36
bedankt voor de correctie. Met toneport was ik in de war met TONELAB.
(qua buis dan)

Guitarport is een programma die werkt met de guitarport USB hardware of met een podxt

De topicstarter is "arm" en heeft weinig keuze in een toneport denk ik. Hij wil voor ongeveer 100 euro guitarport denk ik proberen te scoren.
Dat is zijn geld wel waard. Nadeel van toneport en guitarport systeem is dat het niet werkt zonder pc...

Rifftracker is een programma om snel samen met een ingebouwde drumcomputer riffjes te spelen en te plakken tot een liedje.
Niet echt recording software i m h o
Ik heb het ook en gebruik het vooral om solo's te oefenen en tempo's uit te zoeken van liedjes. Die "arm" function is erg handig. Je kunt dan met 8 slagen op je gitaar (chops) het tempo automatisch laten tellen.

Punt
10 december 2005, 00:37
Toneport lijkt me id wel een mooi product, jammer dat rifftracker er niet mee werkt, ik vind die drumkit applicatie wel aardig.

Fumi SG
10 december 2005, 12:08
mwoah, met Ableton (dat bij Toneport geleverd wordt) kun je ook makkelijk midi drumloops maken. Die kun je dan helemaal maken zoals jij het wilt. Bij Rifftracker zijn het volgens mij vooraf ingespeelde drumloopjes waaraan je alleen het tempo in kunt stellen en een beetje mee kunt variëren.

Punt
11 december 2005, 00:43
mwoah, met Ableton (dat bij Toneport geleverd wordt) kun je ook makkelijk midi drumloops maken. Die kun je dan helemaal maken zoals jij het wilt. Bij Rifftracker zijn het volgens mij vooraf ingespeelde drumloopjes waaraan je alleen het tempo in kunt stellen en een beetje mee kunt variëren.

Gaat dat echt zo makkelijk?
Ik maak opnames met Voyetra en daar kun je wel een miditrack met drums maken, maar dat is een heidens karwij.

Fumi SG
11 december 2005, 12:20
Ik ken dat andere programma niet, maar met Ableton kun je heel makkelijk loopjes maken. Je stelt bijv. 2 maten in en dan drum je gedurende die 2 maten met je toetsenbord/midi keyboard. Dat kun je gewoon dat stukje kopieren en evt. aanpassen.

Je kunt ook met je muis een drumloopje maken door gewoon op de 'noten' de te klikken. Heel simpel! :wink: