PDA

View Full Version : rare latency



Swan
8 december 2005, 13:28
ik heb sinds n tijdje n Creative Live 24 soundcard...ben nu net ff wat aan t opnemen en t rare is dat de gitaar die ik over 2 lagen geprog. drum en bas inspeel na een tijdje voorgaat lopen op de backing...
dus omgekeerde latency? :-?

waaraan ligt dit? instellingen?

Swan
8 december 2005, 13:34
net n stukje ingespeeld met de metronoom en na 2 min. ligt de gitaar voor op de metronoom met bijna 1 tel op 120 bpm :???:

Swan
8 december 2005, 15:12
t gaat om Audition en de goeie geluidskaart staat geselecteerd etc...

Swan
8 december 2005, 20:05
heb trouwens ook wat gekraak af en toe...
wie o wie helpt mij ff? is t n buffer kwestie?

harrie-beton
9 december 2005, 10:38
vervelend man!

2 dingen.

of je kaart is niet goed:
veel soundblaster geluidskaarten zijn gebouwd voor weergave en opname maar de meeste kunnen het niet tegelijk.
Vooral bij wat zwaardere belasting gaan ze uitelkaar lopen, ik denk dat je een professionele geluidskaart moet proberen. Tegen de 100 euri ben je kwijt.

Of even Windows nakijken.
Ik moet zeggen dat ik ook een soundblaster heb in 1 van mijn pc's (5.1 live) en die ik heb ik gebruikt bij 5 keer zang inzingen (dus 1 zangeres 5 stemmig) en dat het goed ding..
Draai je veel achtergrond programma's??

zie ook mijn site over geluidskaarten en windows.
http://82.73.162.167/website1/opname/

Swan
9 december 2005, 12:27
nee, maar ik heb t dus ook geprobeerd met alle kanalen gemute en alleen de metronoom, dan gaf ie nog t zelfde, en dan belast ik hem dus niet zwaar....
ik vind t nogal raar aangezien de onboard crappy geluidskaart amper latency geeft...

achtergrond; virusscanner, msn, firewall...niet veel dus

ik check ff je site iig

Ic3gl0vE
9 december 2005, 20:46
onboard en inbouw willen elkaar nog wel eens in de weg zitten. Heb je je onboard kaart al uitstaan in je bios? Zo nee, probeer het eens, je weet maar nooit

harrie-beton
10 december 2005, 00:15
ik lees een beetje de specs van deze kaart maar het lijkt me niet echt een audio recording kaart.
Meer een game en movie kaart...

Swan
10 december 2005, 20:39
altijd nog meer n recording kaart dan n onboard geluidskaart ;)
en ja die staat uitgeschakeld..

ben er al achter; backingtrack was 24 bit, gitaar 16 bit...