PDA

View Full Version : Waarde Epi Les Paul 2002 met SD's?



Kim Wilson
8 december 2005, 13:13
Ik wil graag een Fender Strat kopen, dit past IMO beter bij blues dan wat ik nu heb. Maar je kent het wel, ik ben inmiddels getrouwd, dus het moet zoveel mogelijk met een dichte portemonnee. :wink: En een kleintje op komst, dus we kunnen het geld wel anders gebruiken.
Maar mijn budget hangt dus grotendeels af van wat ik voor mijn Epi kan krijgen. Het gaat om een Les Paul Standard, nieuw gekocht in 2002. Inmiddels heb ik er nieuwe elementen ingezet (Seymour Duncan, JB/bridge, '59/neck) en de brug vervangen.
http://img55.echo.cx/img55/3068/epilpstd14tb.jpg

Wat mag zoiets tegenwoordig nog opbrengen? Een stock exemplaar is wel makkelijk te taxeren, maar omdat hier inmiddels behoorlijk waardevolle upgrades opzitten, is ie wel iets meer waard geworden. Ik dacht aan €500. Is dat een beetje reëel?

olaf reijnders
8 december 2005, 13:26
Die upgrades krijg je nooit terug in waarde. Mijn advies is; zet de originele pups er weer in en verkoop die SD's los.

renier
8 december 2005, 14:02
precies, oude pups en brug erin, en dan kun je er, als hij in perfecte staat is, nog wel 375 voor krijgen denk ik. feit blijft dat die upgrades persoonlijk zijn. wel een geluk is, dat de nieuwprijs van epi's behoorlijk omhoog gegaan is. vorig jaar kon je ze nog nieuw kopen voor 400 euro, nu kosten ze al 480.

ACSlater
23 december 2005, 15:10
bump
wilde toch ff reageren op deze vraag.
Een tijdje geleden heb ik mijn ouwe Epi LP standard verkocht voor 525,- euro
Er zijn door Heins SD Alnico Pro II's ingezet en de pickupswitch is vervangen door een goeie van Mighty Mite.
Ik weet wel dat de Epi mij nieuw 1100,- gulden heeft gekost en de schakelaar 27,95 gulden. Geen idee meer van de SD's me hebben gekost. iig ben ik er redelijk op achteruit gegaan qua investeringen. Het is waar dat je die er niet meer uit krijgt.
Aan de andere kant heeft degene die em gekocht heeft een goeie deal gedaan. :)