PDA

View Full Version : Geen zin in tapdansen, was is de oplossing?



Deftonic
8 december 2005, 03:55
Goedemorgen heren,

Sorry als dit overbodig is.. ik heb gezocht etc etc. maar ik kom er toch ff niet uit,

Ik heb een lijst aan effecten, ik irriteer me toch een beetje aan dat switchen.

Een voorbeeld:

Als ik clean speel met delay dan wil ik direct switchen naar distortion, nu moet ik eerst delay uitschakelen en dan gelijk distortion aanklikken. Ik vind dit onhandig, is er hier een makkelijke oplossing voor?

Ik had in oudere posts gelezen over een looper, nou kwam ik dus deze tegen. Zijn er ook andere goede loopers? Hoe werkt zo'n ding?

http://www.loop-master.com/catalog/product_info.php?products_id=107&osCsid=1ddbfcb37dc9baa34c990b45a7388c31

Jeroenvanhulsteijn
8 december 2005, 07:50
Die looper is niet programmeerbaar. Het is gewoon een serie effectlussen die true bypass geschakeld zijn.

Lees verder in onderstaand topic voor andere mogelijkheden:

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=40056&highlight=looper

Dirk_Hendrik
8 december 2005, 09:57
Oude tip:
Plaats de twee pedalen in een hoek van ongeveer 90 graden. Dan kun je ze zowel individueel als tegelijk intrappen.

BeeJee
8 december 2005, 11:24
Midi-looper/switcher :-D

dennis808
8 december 2005, 13:17
Of een 3in1 schakelaar waar mee je kunt schakelen tussen meerdere effectloops. In loop 1 hang je dan je chorus en reverb, en in loop 2 je distortion en noisegate oid. zie b.v. www.loooper.com

Als het met 1 druk op een MIDI-pedaal moet wordt het duurder, zeker als je je signaalkwaliteit wilt behouden.

Ik heb al mijn pedalen (behalve wah) verkocht en een G-Major gekocht ()waarmee ik ook m'n amp schakel) maar dat is in dit subforum natuurlijk vloeken in de kerk ;)

peter_heijnen
8 december 2005, 13:59
Exef combi switcher, duits wonderapparaatje uit de vorige eeuw.

-9.5 inch (19" rackadapter nodig)
-8 x switchen
-4 x loopen
-2 x input en/of 2 x output
-en nog een paar dingetjes meer
-helemaal midi, alles programmeerbaar
-apparaten die aan de loops worden gehangen worden ook meteen galvanisch gescheiden - dus nooit groundloop problemen.
-waren niet duur
-enige nadeel: hoogte apparaat iets meer dan 1 normale hoogte eenheid, je moet het ding dus een beetje in je rack wringen.

Weet niet of ze nog gemaakt worden, maar wellicht kansen op ebay duitsland.

Kaboemba
8 december 2005, 15:00
Stap over op een rack.

dejohan
8 december 2005, 16:25
Geef je effecten aan mij. :D

Deftonic
10 december 2005, 07:01
Of een 3in1 schakelaar waar mee je kunt schakelen tussen meerdere effectloops. In loop 1 hang je dan je chorus en reverb, en in loop 2 je distortion en noisegate oid. zie b.v. www.loooper.com

Als het met 1 druk op een MIDI-pedaal moet wordt het duurder, zeker als je je signaalkwaliteit wilt behouden.

Ik heb al mijn pedalen (behalve wah) verkocht en een G-Major gekocht ()waarmee ik ook m'n amp schakel) maar dat is in dit subforum natuurlijk vloeken in de kerk ;)

Hey, tnx, dit is wat ik zoek... maar dan moet ik eigk nog steeds die 2 switches maken..bijv. als ik in loop 1 DD-3 heb aanstaan en Loop 2 DS-1, maar loop 1 is ingeschakeld clean met delay, ik wil naar zuivere distortion, dan moet ik dus loop 1 uitklikken en en loop 2 aanklikken?? of gaat dat niet zo?

Maar het is wel handig zo'n looper, vooral als je meerdere effecten tegelijk gebruikt en wilt switchen naar zuivere distortion, goede oplossing

nu probeer ik voor mezelf een logische opstelling te maken van hoe ik die zooi ga aansluiten.

Ik heb een paar effecten in de effectsloop van m'n amp zitten... en een paar voor de amp.

Bijv. Chorus, Delay, EHX the Worm zitten in die fxloop van m'n amp.

Voor de amp zit een compressor wah en DS-1. De volgorde dat zit goed.

Moet ik bijv. loop 1 door m'n fxloop laten lopen en dan door die fxpedalen en dan terug. bijv.

Loop 1 out--> FXout ---> pedals ---> FXin ---> Loop1 in ? is dit zoiets?


Bedankt voor die link, ik had in op het forum niet gezocht naar tapdansen :D als ik dat had gedaan dan was ik aangestrand denk bij dat topic.

Hmm.. een rack is toch niet mijn ding, het lijkt me wel handig.. met dat programmeren enzo van midi etc.. maar ik doe het voorlopig nog met pedals.. ik wil een pedalboard bouwen.. dus vandaar eigenlijk dat loopgebeuren..dan kan ik dat gelijk meenemen op m'n board.

interessander
10 december 2005, 14:41
Dit lijkt me ook leuk, 5 pedaaltjes in verschillende volgordes switchen:


http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/effecten/14370720.html