PDA

View Full Version : Chimaira op Engl?



R-ik
8 december 2005, 01:01
Ik zie net in een (de?) nieuwe clip van Chimaira Engl versterkers staan! Een powerball en een savage dacht ikzo, erg strak geluid btw!! Zouden ze helemaal overgestapt zijn of zouden ze live nog hun 5150 gebruiken? Even afwachten gok ik zo, zaterdag staan ze in de Tivoli Utrecht..

Balthazar
8 december 2005, 01:10
ik weet het niet maar ik kan je wel vertellen dat veel bands in hun clip over andere spullen spelen dan live

R-ik
8 december 2005, 01:12
Ja, helemaal waar! En dan krijg je nog dat verhaal met Endorsements, dat ze op het podium een andere versterker hebben staan dan waar ze het uiteindelijke geluid uit halen. Ik ben benieuwd!

The Chief
8 december 2005, 07:39
zag gisteren ook die clip op Rockzone, er zat op't eerste zicht alvast een savage bij...
ook de making of Roadrunner Allstars zag er uit als een leuk jammetje

idno
8 december 2005, 08:57
Ja, helemaal waar! En dan krijg je nog dat verhaal met Endorsements, dat ze op het podium een andere versterker hebben staan dan waar ze het uiteindelijke geluid uit halen. Ik ben benieuwd!

soilwork endersed Krank Amps, maar bij t optreden in oktober was op het podium geen versterker te bekennen!

skabouter
8 december 2005, 09:58
ik ga vanavond naar Lamb of God 8-) en nog 2 andere bands (waarvan 1 de originele bezetting van Coal Chamber heeft) in de Melkweg! yeah, zin in! gaan er nog meer mensen? ik ga ook es goed op die amps letten. ik had laatst nog op de DVD gezien dat ze een Mark IV hadden!

FaceCrawl
8 december 2005, 12:06
Nieuwe cd van chimaira is opgenomen met een Uberschall en een 5150.
Powerball werd gebruikt voor overdubs.
Live spelen beide gitaristen op ENGL (Savage en PB) :wink:

jorrit
8 december 2005, 12:18
ik ga vanavond naar Lamb of God 8-) en nog 2 andere bands (waarvan 1 de originele bezetting van Coal Chamber heeft) in de Melkweg! yeah, zin in! gaan er nog meer mensen? ik ga ook es goed op die amps letten. ik had laatst nog op de DVD gezien dat ze een Mark IV hadden!


ska, devil driver heeft niet de orriginele bezetting van coal chamber, alleen de zanger van coal chamber. Das maar goed ook want DD is zoveel vetter

Stitch
8 december 2005, 14:31
ook de making of Roadrunner Allstars zag er uit als een leuk jammetje


was tof om te zien.ik zag vooral de 5150 voorbij komen..

Hankey
8 december 2005, 14:32
ik ga vanavond naar Lamb of God 8-) en nog 2 andere bands (waarvan 1 de originele bezetting van Coal Chamber heeft) in de Melkweg! yeah, zin in! gaan er nog meer mensen? ik ga ook es goed op die amps letten. ik had laatst nog op de DVD gezien dat ze een Mark IV hadden!

Ik ben er ook bij :). Zal ook goed opletten, dacht idd dat Lamb Of God heeft opgenomen over een Mark, maar bij het laatste optreden in de 013 stond er volgens mij (links) een Framus op het podium...

Negative K3 fan
8 december 2005, 15:05
ik ga vanavond naar Lamb of God 8-) en nog 2 andere bands (waarvan 1 de originele bezetting van Coal Chamber heeft) in de Melkweg! yeah, zin in! gaan er nog meer mensen? ik ga ook es goed op die amps letten. ik had laatst nog op de DVD gezien dat ze een Mark IV hadden!

houd toch je mond mijn klein pestventje, lamb of god zuigt en ze hebben echt een lelijke gitaartoon!

Negative K3 fan
8 december 2005, 15:06
ik ga vanavond naar Lamb of God 8-) en nog 2 andere bands (waarvan 1 de originele bezetting van Coal Chamber heeft) in de Melkweg! yeah, zin in! gaan er nog meer mensen? ik ga ook es goed op die amps letten. ik had laatst nog op de DVD gezien dat ze een Mark IV hadden!

houd toch je mond mijn klein pestventje, lamb of god zuigt en ze hebben echt een lelijke gitaartoon!

Hankey
8 december 2005, 15:21
Lamb Of God roelt en hun gitaartoon is juist erg vet! :P

AART
8 december 2005, 15:41
een band die een mark IV gebruikt kan niet slecht zijn.

Ibanez RuleZ
8 december 2005, 16:40
een band die een mark IV gebruikt kan niet slecht zijn.

waarmee je jouw eigen band dus goed noemt :roll: :-P

ik zou zeggen dat het juist makkelijk is om apeballen te zuigen met je tone als je mesa gebruikt, want lang niet alle settings leveren mooi geluid op, er zit niet een standaard goede basis sound in...

Harrald

Michael AE
8 december 2005, 18:00
Ik kom ook wel even naar Lamb Of God. Niet om de band, hoor, maar meer om mijn nieuwe bandje te promoten.

AART
8 december 2005, 18:26
een band die een mark IV gebruikt kan niet slecht zijn.

waarmee je jouw eigen band dus goed noemt :roll: :-P

ik zou zeggen dat het juist makkelijk is om apeballen te zuigen met je tone als je mesa gebruikt, want lang niet alle settings leveren mooi geluid op, er zit niet een standaard goede basis sound in...

Harrald

daar heb je helemala gelijk in, maar het was meer cynisch bedoelt :razz:

Hankey
9 december 2005, 12:33
Lamb Of God speelde over een Mark IV head en Framus 4x12 cabs (1 slanted, 1 straight), tenminste, de lead gitarist. Aan de linker kant zag ik geen head staan, maar wel dezelfde cabs. Het podium geluid klonk erg goed, maar het zaalgeluid was zoals altijd in de kleine zaal weer erg brak. Ze moeten serieus eens die PA gaan vervangen...

Michael AE
9 december 2005, 13:53
Dat ligt echt niet aan de PA, hoor. Achterin was het geluid best te pruimen, trouwens. Het valt me wel op dat iedereen altijd over het geluid zeurt. Het viel best mee, bovendien is het niet zo gemakkelijk als het lijkt. 80% van het geluid komt toch uit de band, en daar kan je als geluidsman weinig aan veranderen.

andy
9 december 2005, 15:57
Chimaira?? Is dat niet dat te gekke thrash metal bandje dat op Fields of Rock heeft gespeeld dit jaar?
Eindelijk iets nieuws wat ik ook echt leuk vond.
En waar ze over speelden toen? Geen flauw idee. Niet op gelet. Maar het zullen wel zulke profi's zijn dat het niet veel uit maakt over welke amps ze hun geluid weten te krijgen.

Hankey
9 december 2005, 17:24
Dat ligt echt niet aan de PA, hoor. Achterin was het geluid best te pruimen, trouwens. Het valt me wel op dat iedereen altijd over het geluid zeurt. Het viel best mee, bovendien is het niet zo gemakkelijk als het lijkt. 80% van het geluid komt toch uit de band, en daar kan je als geluidsman weinig aan veranderen.

Ik vond het geluid vlak voor het podium (grotendeels podiumgeluid, cabs & monitors) stukken beter dan het geluid van de zaal. De kleine zaal van Melkweg heeft dat probleem zo goed als altijd. Het staat veels te hard en klinkt vervormt. Zeker als je het vergelijkt met bv. het zaalgeluid van de 013, is het erg matig...

Maarja, ik had er vooraan gelukkig weinig last meer van en daar klonk het stukken beter (als was de bas amper te horen)...

idno
9 december 2005, 17:26
gaan er btw nog mensen naar Chimaira vanavond of morgenavond? ik helaas niet :cry:

el loco
9 december 2005, 17:56
Yeah! morgen naar Chimaira, vandaag naar Hatebreed. Dat is nog es weekend!

R-ik
9 december 2005, 22:28
Ik ga morgen naar Chimaira ja! Erg veel zin in. Ik zal zeker even kijken of ze nu Engl, Peavey (5150) of iets anders gebruiken. Hatesphere en Dark Tranquility terden ook op, ben tevens erg benieuwd naar!!

newbreed
10 december 2005, 13:30
Engl, Peavey (5150) of iets anders gebruiken. Hatesphere en Dark Tranquility terden ook op, ben tevens erg benieuwd naar!![/quote]

was te gek gisteren!. helaas stonden er geen tops op het podium bij chimaira maar klonk allemaal errug als een gemodde 5150

hatesphere en dark tranquility speelden allebei op
een behringer(!!) preamp met een rocktron eindtrap en een mesa kast en bij Hatespere klonk dat helemaal zo slecht niet! DT is sowieso een meukband en het gitaargeluid was bij hun ook errug schel.

newbreed
10 december 2005, 13:31
Engl, Peavey (5150) of iets anders gebruiken. Hatesphere en Dark Tranquility terden ook op, ben tevens erg benieuwd naar!![/quote]

was te gek gisteren!. helaas stonden er geen tops op het podium bij chimaira maar klonk allemaal errug als een gemodde 5150

hatesphere en dark tranquility speelden allebei op
een behringer(!!) preamp met een rocktron eindtrap en een mesa kast en bij Hatespere klonk dat helemaal zo slecht niet! DT is sowieso een meukband en het gitaargeluid was bij hun ook errug schel.

R-ik
11 december 2005, 12:14
Geen gitaar top's op het podium? Ik heb bij chimaira toch echt twee peavey triple X versterkers zien staan! Een van die twee versterkers werd ook gebruikt door Hatesphere en Dark Tranquility. En ik vond DT juist weer erg goed! Niet zo'n ongedefineerde modder, erg strak!

ieme
11 december 2005, 13:00
Chimaira?? Is dat niet dat te gekke thrash metal bandje dat op Fields of Rock heeft gespeeld dit jaar?
.

Klinkt meer als een soa...

R-ik
11 december 2005, 13:05
Behoorlijk pijnlijke soa ook als ik ze gister hoorde schreewen!

R-ik
11 december 2005, 13:56
Ik zit net National Geographic te kijken en Chimaira blijkt een vis te zijn, ookwel spookhaai genoemd..

newbreed
11 december 2005, 13:57
Geen gitaar top's op het podium? Ik heb bij chimaira toch echt twee peavey triple X versterkers zien staan! Een van die twee versterkers werd ook gebruikt door Hatesphere en Dark Tranquility. En ik vond DT juist weer erg goed! Niet zo'n ongedefineerde modder, erg strak!

in Haarlem of utrecht??
Ik sprak in haarlem een vd gitaristen van Hatespere en hij zei dat ze inderdaad die behringer gebruikten??
Ik heb in Haarlem geen peavey triple X gezien hoor

newbreed
11 december 2005, 13:57
Geen gitaar top's op het podium? Ik heb bij chimaira toch echt twee peavey triple X versterkers zien staan! Een van die twee versterkers werd ook gebruikt door Hatesphere en Dark Tranquility. En ik vond DT juist weer erg goed! Niet zo'n ongedefineerde modder, erg strak!

in Haarlem of utrecht??
Ik sprak in haarlem een vd gitaristen van Hatespere en hij zei dat ze inderdaad die behringer gebruikten??
Ik heb in Haarlem geen peavey triple X gezien hoor

newbreed
11 december 2005, 13:59
Geen gitaar top's op het podium? Ik heb bij chimaira toch echt twee peavey triple X versterkers zien staan! Een van die twee versterkers werd ook gebruikt door Hatesphere en Dark Tranquility. En ik vond DT juist weer erg goed! Niet zo'n ongedefineerde modder, erg strak!


in Haarlem of utrecht??
Ik sprak in haarlem een vd gitaristen van Hatespere en hij zei dat ze inderdaad die behringer gebruikten??
Ik heb in Haarlem geen peavey triple X gezien hoor

el loco
11 december 2005, 14:04
Chimaira was echt superbruut! Wat een band... Geen flauw idee wat voor amps ze gebruiken, maar de sound was geweldig.

En Dark Tranquility zuigt pik, wat een kutband!

R-ik
11 december 2005, 14:12
Ah ok! Ik heb ze in de Tivoli gezien, Utrecht dus!

Soulflyhigh
11 december 2005, 14:47
Gister ook geweest. Ik ging voor Dark Tranquillity en dat was erg cool. Chimaira was ook erg vet zeg!

Alain
11 december 2005, 22:19
Chimaira is een mystiek dier... bestaande uit verschillende onderdelen van dieren

idno
12 december 2005, 11:29
dit is dus een chimaira: http://nl.wikipedia.org/wiki/Chimera

newbreed
13 december 2005, 16:41
Ah ok! Ik heb ze in de Tivoli gezien, Utrecht dus!

ok. In Haarlem stonden geen tops op het podium, alleen 2 mesa kasten.
maar het klonkt mega bruut. Ik dacht dat het 5150 waren maar jij zag in utrecht dus triple-Xen staat.