PDA

View Full Version : slide guitar



stevieramon
23 mei 2001, 14:47
ik zoek iemand die mij het beginsel van slide (blues) kan bijbrengen in een aantal lessen. Omgeving deventer als het kan..
Oja. liefst in standaard stemming

Rory
24 mei 2001, 17:31
Hallo.

Slidegitaar spelen leer je alleen door zelf te zoeken, te luisteren en te pielen met gitaar en slide.
Luister eens naar een aantal nummers van Rory Gallagher. 's Werelds beste slide gitarist ooit. Speelde zowel in standaard stemming, als ook in open G of open D (of varianten ervan), Een compleet andere slide gitarist is Eric Sardinas (Electric dobro blues).
Ik speel ook slide en heb het mezelf geleerd door mn nummers als bullfrog blues, brute force and ignorance van Gallagher uit te zoeken.
Als je vragen hebt, hoor ik het wel.

peees: heb ook geprobeerd het me door iemand te laten uitleggen, maar weinigen spelen echt goed slide of weten hou het moet...

Rory
29 mei 2001, 23:00
Als je de band Melow Down Easy, of Blueprint in de buurt ziet moet je ns gaan kijken...Gitarist is een steengoede (beste in NL) slidegitarist..

heet: Ralph Schraven

VinnyPimpinBrown
24 juli 2001, 03:10
Van Hound Dog Taylor kun je vrij eenvoudige licks leren als je je gitaar stemt in d-a-d-f#-a-d, ook van Elmore James kun je leren slide spelen. Hij speelt meestal in e-b-e-g#-b-e. Ook Robert Johnson speelde slide in verschillende stemmingen, is wel moeilijk soms. Zo zijn er nog meerdere oude bluesknakkers die slide speelden.