PDA

View Full Version : Vraag over Les Paul - standaard elementkapjes



joey-t
7 december 2005, 20:10
Hoi, ik ben hier alweer een tijdje niet langsgeweest (tot recentelijk) maar ik wilde jullie graag iets vragen voordat ik mn gitaar (verder) sloop.
Ik heb een Epiphone Les Paul Std en ik begon me te ergeren aan die glimmende elementenkapjes die er standaard opzitten, heb het ding alweer 5 jaar. Ik weet dat ik eigenlijk beter andere elementen erin kan pleuren maar heb even het geld niet voor een paar Alnico II pro's :-(
Toen ik de pickups eruit tilde zag ik dat het beschermkapje zat vastgesoldeerd aan de pickups. Bovendien weet ik door middel van een of andere site op internet dat er was/wax zit tussen de elementkapjes en de daadwerkelijke pick-ups. Zie deze foto:
http://img331.imageshack.us/img331/1799/13ar1.jpg
Het zal me vast lukken om het soldeer weg te krijgen en de kapjes zo van de elementen af te tillen, maar wat moet ik dan met die was? Moet ik dat laten zitten of kan ik het gewoon weghalen? Of is het uberhaupt zeer onverstandig om ermee te rommelen? Ik dacht eigenlijk dat je de kapjes er zo vanaf kon tillen omdat ik zoveel Les Pauls zonder zie, maar blijkbaar gaat dat niet zomaar...


groetjes Joey. 8-)