PDA

View Full Version : Steve Vai of Joe Satriani op tv komende Zondag!!!!!!!!!!



wanna1
7 december 2005, 19:13
Komende zondag komt 1 van de 2 op tv met een special
Het is op NED3 laat in de avond

Sorry meer info heb ik nog niet, het kwam in een flits voorbij.

Het zag er wel spectaculair uit.

Dus bij deze dan maar

AUB :-D

Pegasus
7 december 2005, 22:18
Schijnbaar heb jij het een en ander gemist op dit forum (en inmiddels ook op radio 4).

Tijd om even hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=60938&postdays=0&postorder=asc&start=15)te klikken.

DivisionBell
10 december 2005, 19:20
December 12, 23:59 on NPS Television: The Aching Hunger Phase II: Part 1

is dat niet maandag? :razz:

rocker_71
12 december 2005, 15:23
He da's vanavond.
Lijkt me wel gaaf, maar is wel erg laat, dus ik zie wel.... :razz:

Pegasus
12 december 2005, 22:10
Zo vaak komt het niet voor dat gitaristen als Steve Vai op de TV komen. Dus ik ga het zeker niet missen. Bovendien ben ik er dit jaar beide avonden geweest, daar in de Oosterpoort in Groningen.

frekie
13 december 2005, 12:47
Ik heb den ouden videorecorder maar eens afgestoft, 11.59 is na Opa's bedtijd :-D Valt niet tegen als dit idd de 1e keer is dat hij voor orkest schrijft. Erg Zappa allemaal maar wat lichter en toegankelijker. Ik ben nooit zo'n fan geweest van de Vai/Satriani school maar het is toch wel knap wat hij allemaal doet. Ook het metropool is top, dit zijn geen makkelijke partijtjes om te spelen. In de aftiteling zag ik wel een heel rijtje namen van mensen die de arrangementen hebben gemaakt dus partijen uitschrijven voor al die instrumenten. Ik denk dat Vai alleen de grote lijnen heeft uitgezet.

Das Schaap
13 december 2005, 18:38
Was wel ook bij die nieuwe composities veel oud werk van, op zīn Jewel Case ofzo, zoīn cd-set met al zīn werk voor films enzo, daar kwam toch wel wat dingen van terug, en dan niet gewoon soort van hetzelfde, maar echt hetzelfde.

Heb niet erg veel gezien helaas, maar kwam er ook nog wat echt klassiek voorbij ?

Wel vette muzikanten trouwens zeg, die pianist en die solo-klarinet waren zeker erg vet. Weet alleen nu al de namen niet meer. :lol:

Pegasus
13 december 2005, 23:46
Was wel ook bij die nieuwe composities veel oud werk van, op zīn Jewel Case ofzo, zoīn cd-set met al zīn werk voor films enzo, daar kwam toch wel wat dingen van terug, en dan niet gewoon soort van hetzelfde, maar echt hetzelfde.

Heb niet erg veel gezien helaas, maar kwam er ook nog wat echt klassiek voorbij ?

Wel vette muzikanten trouwens zeg, die pianist en die solo-klarinet waren zeker erg vet. Weet alleen nu al de namen niet meer. :lol:

Je haalt wat dingen door elkaar. Hij heeft een cd-box, getiteld The Secret Jewel Box, uitgebracht die uit 10 delen gaat bestaan, 7 cd's moeten nog gaan verschijnen. Een van de cd's uit de set is de cd met muziek die hij heeft opgenomen voor films, The Elusive Light and Sound.

Hij speelde tijdens de concerten in Groningen nummers van zijn allereerste cd, Flexable. Maar deze nummers (Salamanders In The Sun en The Atitude Song) waren maandagavond nog niet te zien.

Er kwam inderdaad ook echt (modern) klassieke stukken voorbij. Nummers waarin Vai niet meespeelde.

Das Schaap
14 december 2005, 00:28
Je haalt wat dingen door elkaar. Hij heeft een cd-box, getiteld The Secret Jewel Box, uitgebracht die uit 10 delen gaat bestaan, 7 cd's moeten nog gaan verschijnen. Een van de cd's uit de set is de cd met muziek die hij heeft opgenomen voor films, The Elusive Light and Sound.

Hij speelde tijdens de concerten in Groningen nummers van zijn allereerste cd, Flexable. Maar deze nummers (Salamanders In The Sun en The Atitude Song) waren maandagavond nog niet te zien.

Er kwam inderdaad ook echt (modern) klassieke stukken voorbij. Nummers waarin Vai niet meespeelde.
Ik bedoelde dat stukken van die Secret Jewel dinges voorbij kwamen bij die nieuwe composities voor Metropole Orchestra.

Wanneer is de volgende ?

Pegasus
14 december 2005, 23:04
De tweede uitzending is komende maandagavond, 23.55 u.

Zondagavond is de laatste uitzending op de radio. De uitzending begint om 22.30u op radio 4. De uitzending bevat bonustracks van de concerten Vai en The Breed in Tilburg op 2 oktober en die van Vai met het Metropole orkest in juli in Groningen.

Overigens is er nog een kans dat er een extra radio-uitzending komt in januari met allerlei geinige Vai-dingen.
Daartoe moeten er voor 19 december minstens 100 e-mails zijn binnengekomen op 4fm@nps.nl met in de onderwerp-regel de tekst: "Just Go For It In 2006!". Kijk voor meer informatie hierover op de Vai-website (http://www.vai.com/News/index.html).
Mijn e-mail heb ik inmiddels al verzonden. :cool:

guitardude
16 december 2005, 11:39
Mail verzonden :)

guitardude
16 december 2005, 11:40
dubbel :x

JeroenN
16 december 2005, 23:49
Hello,

De extra radio show voor Januari ligt inmiddels vast, deze gaat door. Je hoeft dus niet meer te mailen (en bij de NPS werden ze helemaal gek van alle mails, hehehe).


Over de composities:
Een aantal van de composities zijn destijds voor speciaal voor Orkest geschreven, dat is namelijk wat Steve eigenlijk het liefste doet.
Delen van Frangelica (part 1), Memories of a Silent Rose, Reflections, Helios & Vesta zijn voorbeelden van stukken die hij orchestreerde, toen hij tussen de 17 en 22 jaar was, voor orkest. Andere delen deed hij later (Shadows & Sparks, Frangelica II, Lotus Feet )

Andere nummers die je hoorde komen van z'n CD's maar zijn georchestreerd, zoals Brandos Costumes, For the Love of God, Bledsoe BLVD, Salamanders, liberty, The Murder en Answers.

En dan is er nog een kort stukje dat buiten beide delen valt, "I am becomming" dat de introductie vormt van "Salamanders". Dit stuk werd geschreven voor de Steve Vai & Sharon Isbin show van Februari dit jaar.

Je kan je voorstellen dat het orchestreren van 2 uur aan muziek voor een 55 koppig orkest nogal een klus is, daarom is Steve geholpen door Tom Trapp en vorig jaar ook door Chris Opperman.


Van de Secret Jewelbox zijn al een aantal CD's uit:
Archives 1, The Elusive Light and Sound
Archives 2, Frank Zappa - Original Recordings
Archives 3, Mystery Tracks
Archives 4, Various Artists
Alcatrazz - Disturbing the Peace

Van de Aching Hunger shows komt "The Murder" uit de Secret Jewel Box.

So there... :)

PS: Zondagavond, tijdens de radio show die ook via internet te luisteren is, is er zoals gewoonlijk ook weer een listning party in de chatroom van www.vai.com

PPS: Steve speelt volgend jaar met de Zappa Plays Zappa tour in Europa mee. !!!

Peace,
Jeroen
vai.com

Pegasus
17 december 2005, 20:28
Hello,

(...)

Je kan je voorstellen dat het orchestreren van 2 uur aan muziek voor een 55 koppig orkest nogal een klus is, daarom is Steve geholpen door Tom Trapp en vorig jaar ook door Chris Opperman.


Van de Secret Jewelbox zijn al een aantal CD's uit:
Archives 1, The Elusive Light and Sound
Archives 2, Frank Zappa - Original Recordings
Archives 3, Mystery Tracks
Archives 4, Various Artists
Alcatrazz - Disturbing the Peace

Van de Aching Hunger shows komt "The Murder" uit de Secret Jewel Box.

So there... :)

PS: Zondagavond, tijdens de radio show die ook via internet te luisteren is, is er zoals gewoonlijk ook weer een listning party in de chatroom van www.vai.com

PPS: Steve speelt volgend jaar met de Zappa Plays Zappa tour in Europa mee. !!!

Peace,
Jeroen
vai.com

Op welke cd uit die box staat het dan? Ik heb Archives 1 t/m 4 maar daar staat het nummer niet op.

Btw: Aardig van Vai dat hij voor die ingewikkelde klussen van die jonge gasten inschakeld. Volgens mij is die Tom Trapp amper 25. Knap werk van dat soort mensen.

JeroenN
17 december 2005, 22:19
Hi,

The Murder staat op Mystery Tracks, Archives volume 3, uit m'n hoofd een van de laatste nummers.

Tom Trapp is geniaal;
www.tomtrapp.com

Co de Kloet/NPS heeft aardig wat aandacht besteed aan Tom, en ik meen dat delen van die uitzendingen op NPS nog te beluisteren zijn.

J

RedBuell
18 december 2005, 19:59
Jaaaaaaaaaaren geleden tijdens de Expo in Sevilla, speelde Vai tijdens een concert dat guitar hero's heette. Joe Walsh, Satriani en Brian May speelden ook mee. De dagen voor en na dat concert waren er optredens van Jazz guitar hero's en volgens mij ook nog een andere soort, klassiek?

Anyway, weet iemand mischien waar deze registratie te koop is? Ik zoek er al een tijdje naar maar kan er weinig over vinden.

Pegasus
18 december 2005, 22:56
Hi,

The Murder staat op Mystery Tracks, Archives volume 3, uit m'n hoofd een van de laatste nummers.

Tom Trapp is geniaal;
www.tomtrapp.com

Co de Kloet/NPS heeft aardig wat aandacht besteed aan Tom, en ik meen dat delen van die uitzendingen op NPS nog te beluisteren zijn.

J

Inderdaad. Maar ik had The Murder daar niet van herkend... :cool:

RedBuell
20 december 2005, 11:31
Ik zag dat zijn witte "Flo" gitaar enkele extra knoppen heeft.

Een extra tone pot?, en daar boven 2 zwarte schakelaars, hij zat ook konstant aan deze 2 schakelaars. Kan iemand mij vertellen waar al die extra knoppen voor zijn...

taylor
20 december 2005, 12:10
voor de sustainer.

RedBuell
20 december 2005, 12:17
Hoe werkt zoiets dan? Ik heb weleens gehoord dat er een aktieve EMG bestaat ,ik geloof een Kerry King sig., die extra gain geeft. Is die sustainer een in de gitaar ingebouwd effect i.p.v. een pedaaltje?

Pilitev
20 december 2005, 13:37
Het laat je snaar gewoon voor onbepaalde tijd trillen, net zoiets als een e-bow maar dan in de vorm van een element

Negative K3 fan
20 december 2005, 15:50
als een e-bow maar dan in de vorm van een element

precies, alleen ze zijn geloof ik nog best wel prijzig.

Negative K3 fan
20 december 2005, 15:51
als een e-bow maar dan in de vorm van een element

precies, alleen ze zijn geloof ik nog best wel prijzig.

Pegasus
20 december 2005, 20:37
In deze gitaar van Vai is een Fernandes-sustainer ingebouwd.
Op de website van Fernandes (http://www.fernandesguitars.com/menu.htm) staat uitgebreid uitgelegd hoe het allemaal werkt.