PDA

View Full Version : 2 rat pedalen



BillyG
7 december 2005, 17:21
ik heb het nu een aantal keer gezien: mensen met 2 rat pedalen achter elkaar op hun board. Waarom doen ze dat? (eentje als booster of om 2 instellingen te hebben ofzo?)

Fuhgawz
7 december 2005, 18:03
Het meest logische lijkt mij inderdaad om de eentje als normale overdrive te gebruiken en de andere te gebruiken om het eerste overdreven geluid verder te boosten voor bijvoorbeeld solo's.

robert-gitarist
7 december 2005, 18:49
Zo heb ik 2 Boss SD-1 pedalen op me tijdelijke board zitten :D
1 voor Overdrive sound en de 2de voor Boost voor zowel clean als gain kanaal..en soms voor een randje overdrive erbij..kon toen een Boss SD-1 kopen voor 25 euro :D maar had er al een maar 25 euro vond ik erg goedkoop dus dacht ah die kan er nog wel bij :D

phx
8 december 2005, 22:16
Idd


oh ja +1

Lucky
11 december 2005, 16:21
Het meest logische lijkt mij inderdaad om de eentje als normale overdrive te gebruiken en de andere te gebruiken om het eerste overdreven geluid verder te boosten voor bijvoorbeeld solo's.

precies of los van elkaar voor een solo met een randje of een overdrive slaggeluid.

Droffie
12 december 2005, 16:13
Het meest logische lijkt mij inderdaad om de eentje als normale overdrive te gebruiken en de andere te gebruiken om het eerste overdreven geluid verder te boosten voor bijvoorbeeld solo's.

precies of los van elkaar voor een solo met een randje of een overdrive slaggeluid.

Lucky, had jij nou op je board 2 rats zitten?

Waren die standaard of gemod?

Lucky
12 december 2005, 18:34
die zijn standaard.
"Vintage" uit ergens begin jaren 80.

beiden hebben de gain net onder 9 uur. Een staat op unity volume en de ander geeft een volume boost.
Met de heritage h535 en de el34 Boogie en heerlijk leadcrunch.

heel weinig vervorming en veel sustain.

http://www.xs4all.nl/~zuiden/photo/pedalendag/DSC02994.jpg

Droffie
12 december 2005, 23:42
Ok alhoewel ze er wel uitzien als mijn Rat II.
Ik weet ook niet hoe de tijdlijn van de modellen lopen.

Ik heb mijn Rat vele kansen gegeven maar ik kan er weinig tot niets mee. Ik sleep 'm eigenlijk alleen maar mee als backup mocht mijn overdrive kanaal er mee kappen.

Met welke stijl muziek gebruik jij je rats?

vinni
13 december 2005, 03:33
die zijn standaard.
"Vintage" uit ergens begin jaren 80.

beiden hebben de gain net onder 9 uur. Een staat op unity volume en de ander geeft een volume boost.
Met de heritage h535 en de el34 Boogie en heerlijk leadcrunch.

heel weinig vervorming en veel sustain.

http://www.xs4all.nl/~zuiden/photo/pedalendag/DSC02994.jpg


Mooi board lucky.......en een H535!
Net als ik! :razz:

Vinni

Phyrexian
13 december 2005, 14:27
Prachtig board zelfs! Props.

Antal
13 december 2005, 14:42
die zijn standaard.
"Vintage" uit ergens begin jaren 80.

Die met led's zijn toch gewoon de nieuwere RAT2?

Lucky
14 december 2005, 21:18
Thanks!

Die oudste Rats zijn die grote dozen (zonder LED) dat is eind jaren zeventig. begin jaren tachtig zijn ze de bekende vierkante kistjes gaan maken met LED in de A (van rAt).
Nu maken ze RI's van beide bakjes. de vierkanten zien er niet helemaal hetzelfde uit als de oude vierkantjes.

anyway...ze verschillen nog wel eens in geluid. vraag me niet hoe het kan maar ik heb er ondertussen wel een stuk of zes onder mijn neus gehad en ze klonken allemaal net ff anders.
Deze twee klinken erg lekker creamy.

mind you ik gebruik ze beiden als lichte overdrive in mijn Souljazz bandje.