PDA

View Full Version : sixties geluid fuzz pedaal



jeroenuiteindhoven
7 december 2005, 15:53
Ok, laat ze maar voorbijkomen...

Zoek er 1 voor mn garage bandje :)

birt
7 december 2005, 19:34
fuzz face :D
shin-ei fuzz
mosrite fuzzrite (klinkt wel wat minder vind ik persoonlijk)
roland beebaa
foxx tone machine
montarbo sinphoton (zalig heftige fuzz)
guild foxy lady
tonebender
maestro fuzz
faylon fuzz machien

allemaal vintage gedoe 8-)

Lucluc
7 december 2005, 20:31
Fender Blender
Univox Superfuzz
Colorsound Supa Fuzz

Nielsvdam
7 december 2005, 23:57
Ik heb de sunface van Analogman. Die worden nog gemaakt met de oude onderdelen waar ze vroeger de fuzz faces mee maakte. Ik ben er erg blij mee. Maar het is een boutique pedaal en je moet het risco nemen om pedaaltje uit Amerika te laten komen.

birt
8 december 2005, 12:02
Ik heb de sunface van Analogman. Die worden nog gemaakt met de oude onderdelen waar ze vroeger de fuzz faces mee maakte. Ik ben er erg blij mee. Maar het is een boutique pedaal en je moet het risco nemen om pedaaltje uit Amerika te laten komen.

psst... ik maak ze ook

fullorder
8 december 2005, 13:06
Ik heb de sunface van Analogman. Die worden nog gemaakt met de oude onderdelen waar ze vroeger de fuzz faces mee maakte. Ik ben er erg blij mee. Maar het is een boutique pedaal en je moet het risco nemen om pedaaltje uit Amerika te laten komen.

psst... ik maak ze ook

foto's? soundsamples? prijslijst? ;)

Negative K3 fan
8 december 2005, 15:19
kent iemand de Prescription fuzz?

Negative K3 fan
8 december 2005, 15:19
en wat is een goedkope simpele degelijke fuzz voor een strat>marshall setup?

Lucluc
8 december 2005, 15:30
kent iemand de Prescription fuzz?

Daar zijn een aantal fuzzen van, welke bedoel je? De clone van de Foxx Tone Machine heb ik wel eens gehoord. Is echt geen alledaagse fuzz!


en wat is een goedkope simpele degelijke fuzz voor een strat>marshall setup?

Gewoon een Fuzzface. Kan je gemakkelijk zelf maken, of het aan een bouwer op dit forum overlaten.

birt
8 december 2005, 16:17
Ik heb de sunface van Analogman. Die worden nog gemaakt met de oude onderdelen waar ze vroeger de fuzz faces mee maakte. Ik ben er erg blij mee. Maar het is een boutique pedaal en je moet het risco nemen om pedaaltje uit Amerika te laten komen.

psst... ik maak ze ook

foto's? soundsamples? prijslijst? ;)
wel ehm.. soundsamples.. hèhè.. die heb ik niet :D
maar vraag eens aan Lordriffenstein, of Bieke op het Harmony-central effectenforum, of Phyrexian.
Ik heb momenteel mijn eigen fuzz ook niet om een soundsample te maken want die zit bij Rodrigo Fuentealba (gitarist bij Gabriel Rios, Novastar, Fifty foot Combo). Als je meer info wilt PM je maar want dit topic dient niet om reclame te maken :wink:

dejohan
8 december 2005, 16:32
Ik heb niet zoveel fuzzboxen mogen testen in m'n leven, maar heb al ontdekt dat een niet te dure fuzz uit de winkel weleens hard kan tegenvallen. Ik heb eens zo'n nieuwe Dunlop Fuzz face getest, en een Boss Hyperfuzz, en die waren beiden echt erbarmelijk slecht. Voorts heb ik zelf al eens een fuzz gemaakt (die EZ fuzze, combinatie van een germanium en een gewone transtistor), en een vriend van mij ook, en hoewel die eerst ook niet echt goed klonken, begonnen die na wat tweaken (biasen, ander transistortje) echt supergoed te klinken. In ieder geval vele malen beter dan de Dunlop en de Boss.

Bij echt dure boutique fuzzpedalen zullen ze ook wel hun best doen om het bakje mooi af te stellen, maar bij de goedkope bouwen ze gewoon het schema zonder af te stellen denk ik (ik twijfel zelfs of er in die Boss pedaal een germanium transistor zat, denk het niet).

Dus ik denk ook dat het misschien het beste is een fuzz te (laten) maken. En hem afstellen (of laten afstellen) tot hij goed klinkt.

treblemaster
9 december 2005, 14:41
Als het toch voor een garage band is, misschien wat goedkopere opties ;):

Danelectro french toast
Danelectro grilled cheese

Dat zijn van die mini pedaaltjes. De french toast is gebasseerd op een Vox als ik me niet vergis en heeft goeie recensies. Ik heb 'm zelf ook, maar ben niet echt een fuzz expert en kan je er ook niet zoveel over zeggen (weinig andere pedalen getest). IK was opzoek naar een goedkoop pedaaltje voor een vies, rauw 'over the top' fuzz geluid voor garage/punk en dat doet ie goed.
Ik moet wel zeggen dat ik nu gewoon mijn overdrive gebruik voor een rauw 'fuzz' geluid.......gewoon nek element gebruiken, treble wat wegdraaien en ovedrive omhoog.

jpb
9 december 2005, 22:01
Op de pedalendag vond ik de MJM London Fuzzes (ge en si) erg goed klinken, beter dan de meeste anderen. Een goede fuzz hangt denk ik erg af van de goede keuze van (NOS) ge transistoren; je moet dus geluk hebben. Kijk maar naar die homebrew fuzzfac (Fulltone'69 schema) op de pedalendag. Transistoren met zorg uitgezocht en een killer toon. Mijn persooinlijke voorkeur is de Fulltone Soul-Bender. Maar ik ben een v/d weinigen die dat vinden....

Negative K3 fan
11 december 2005, 15:12
kent iemand de Prescription fuzz?

Daar zijn een aantal fuzzen van, welke bedoel je? De clone van de Foxx Tone Machine heb ik wel eens gehoord. Is echt geen alledaagse fuzz!


en wat is een goedkope simpele degelijke fuzz voor een strat>marshall setup?

Gewoon een Fuzzface. Kan je gemakkelijk zelf maken, of het aan een bouwer op dit forum overlaten.

zelfbouw lijkt me zeker leuk, maar als ik zo her en der lees over NOS transistoren, biassen etc. dan deins ik toch wel terug en ben ik meer geneigd birt eens aan te spreken op msn en dat ga ik maar eens doen :)

Negative K3 fan
11 december 2005, 15:13
kent iemand de Prescription fuzz?

Daar zijn een aantal fuzzen van, welke bedoel je? De clone van de Foxx Tone Machine heb ik wel eens gehoord. Is echt geen alledaagse fuzz!


en wat is een goedkope simpele degelijke fuzz voor een strat>marshall setup?

Gewoon een Fuzzface. Kan je gemakkelijk zelf maken, of het aan een bouwer op dit forum overlaten.

zelfbouw lijkt me zeker leuk, maar als ik zo her en der lees over NOS transistoren, biassen etc. dan deins ik toch wel terug en ben ik meer geneigd birt eens aan te spreken op msn en dat ga ik maar eens doen :)

E-J
11 december 2005, 16:44
Ik heb niet zoveel fuzzboxen mogen testen in m'n leven, maar heb al ontdekt dat een niet te dure fuzz uit de winkel weleens hard kan tegenvallen. Ik heb eens zo'n nieuwe Dunlop Fuzz face getest, en een Boss Hyperfuzz, en die waren beiden echt erbarmelijk slecht. Voorts heb ik zelf al eens een fuzz gemaakt (die EZ fuzze, combinatie van een germanium en een gewone transtistor), en een vriend van mij ook, en hoewel die eerst ook niet echt goed klonken, begonnen die na wat tweaken (biasen, ander transistortje) echt supergoed te klinken. In ieder geval vele malen beter dan de Dunlop en de Boss.

Bij echt dure boutique fuzzpedalen zullen ze ook wel hun best doen om het bakje mooi af te stellen, maar bij de goedkope bouwen ze gewoon het schema zonder af te stellen denk ik (ik twijfel zelfs of er in die Boss pedaal een germanium transistor zat, denk het niet).

Dus ik denk ook dat het misschien het beste is een fuzz te (laten) maken. En hem afstellen (of laten afstellen) tot hij goed klinkt.

Welke onderdelen en schema's heb jij precies nu allemaal gebruikt?

Guitar Martijn
11 december 2005, 22:38
http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/eh-bigmuff_usa_350_fffef1_75.jpg

Is dat een beetje een goede Fuzz, als je een beetje het jimi hendrix geluid wilt?

(Naja, als je naar de prijs kwaliteit verhouding kijkt dan...)

dejohan
12 december 2005, 10:04
Ik heb niet zoveel fuzzboxen mogen testen in m'n leven, maar heb al ontdekt dat een niet te dure fuzz uit de winkel weleens hard kan tegenvallen. Ik heb eens zo'n nieuwe Dunlop Fuzz face getest, en een Boss Hyperfuzz, en die waren beiden echt erbarmelijk slecht. Voorts heb ik zelf al eens een fuzz gemaakt (die EZ fuzze, combinatie van een germanium en een gewone transtistor), en een vriend van mij ook, en hoewel die eerst ook niet echt goed klonken, begonnen die na wat tweaken (biasen, ander transistortje) echt supergoed te klinken. In ieder geval vele malen beter dan de Dunlop en de Boss.

Bij echt dure boutique fuzzpedalen zullen ze ook wel hun best doen om het bakje mooi af te stellen, maar bij de goedkope bouwen ze gewoon het schema zonder af te stellen denk ik (ik twijfel zelfs of er in die Boss pedaal een germanium transistor zat, denk het niet).

Dus ik denk ook dat het misschien het beste is een fuzz te (laten) maken. En hem afstellen (of laten afstellen) tot hij goed klinkt.

Welke onderdelen en schema's heb jij precies nu allemaal gebruikt?

Alletwee die EZ fuzz, en verschillende AC128's (zo heten die toch) gekocht en getest, tot we een goeie sound hadden. Ik heb ook één silicium transistor vervangen omdat ik dacht dat die er in zat gaar was.

Marc Oblivian
12 december 2005, 16:57
@ Topicstarter: ik heb nog wel een Shin Ei superfuzz te koop....die is behoorlijk garagerock.
Mail maar even naar marcluttik@hotmail.com indien geinteresseerd.
Heb ook de Prescription Experience: ook behoorlijk heftig en heeft, alhoewel de naam anders doet vermoeden weinig met de Jimi sound te maken. Die is overigens niet te koop.

Marc Oblivian
12 december 2005, 16:57
@ Topicstarter: ik heb nog wel een Shin Ei superfuzz te koop....die is behoorlijk garagerock.
Mail maar even naar marcluttik@hotmail.com indien geinteresseerd.
Heb ook de Prescription Experience: ook behoorlijk heftig en heeft, alhoewel de naam anders doet vermoeden weinig met de Jimi sound te maken. Die is overigens niet te koop.

Jeroenvanhulsteijn
4 januari 2006, 20:01
Allez, ik ben ook op zoek naar sixties overdrive/fuzz. Zijn die Shin Ei pedalen betaalbaar? En zo'n Fulltone 69, is dat wat??

Pat85
4 januari 2006, 23:43
http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/eh-bigmuff_usa_350_fffef1_75.jpg

Is dat een beetje een goede Fuzz, als je een beetje het jimi hendrix geluid wilt?

(Naja, als je naar de prijs kwaliteit verhouding kijkt dan...)

een van mn favo pedalen, ik vind het een goede fuzz.

ook ben ik erg tevreden met m'n Fender Blender, al is dat niet echt meet een goedkope fuzz te noemen