PDA

View Full Version : vervelend probleem



ruycksken
7 december 2005, 14:43
De laatste tijd ervaar ik wat problemen met mijn fender squier, als ik de hoge e-snaar open stem, krijg ik op de 12de fret een naar beneden afwijkende toon, bij de andere snaren is er echter geen probleem, wel zeer vervelend want als je dan op de eerste frets speelt is alles ok, maar eens je wat hoger op de hals gaat gaat de boel vals klinken, Iemand een idee waaraan dit zou liggen?

1959SLP
7 december 2005, 15:08
Waarschijnlijk is het met een nieuwe snaar opgelost. 2e stap is de intonatie controleren.

ruycksken
7 december 2005, 15:31
het is echter nog maar een snaar van een maand oud, heb reeds wat geschroefd aan de brug maar er verandert niks

schizo910
7 december 2005, 15:37
het is echter nog maar een snaar van een maand oud, heb reeds wat geschroefd aan de brug maar er verandert niks

Maar een maand? Hangt af van hoe vaak je speelt misschien maar ik vervang alle snaren zo'n beetje om de maand...

1959SLP
7 december 2005, 15:41
Een maand is idd nog niet zo oud. Wat heb je precies geschroefd aan die brug dan?

volgens je 1e post moet de afstand 12e fret-zadel korter worden om die verlaagde toon omhoog/goed te krijgen. Zadeltje naar voren is de schroef tegen de klok in draaien.
Controleer ook of het veertje goed op spanning zit/blijft. Als dit niet zo is kan het zadeltje nl. door trillingen iets verschuiven.

ruycksken
7 december 2005, 15:46
Ik zal het nog eens proberen maar ik dacht dat ik het zadeltje al tot het uiterste gedraaid had, maar dan nog, als ik aan het zadelje schroef geeft dit echter niet zo'n groot verschil op mijn stemapparaat, hoe ver mag je daar dan wel aan draaien?

Nickname
7 december 2005, 15:56
zoek eens met de zoekfunctie over hoe je je gitaar meot intoneren.. dan komt het vast goed :)

1959SLP
7 december 2005, 16:36
Ik zal het nog eens proberen maar ik dacht dat ik het zadeltje al tot het uiterste gedraaid had, maar dan nog, als ik aan het zadelje schroef geeft dit echter niet zo'n groot verschil op mijn stemapparaat, hoe ver mag je daar dan wel aan draaien?

totdat je schroefdraad op is. ( :lol: )

Het kan zijn dat de grondplaat niet helemaal op de correcte plaats is gemonteerd. Met diezelfde schroefjes kom je er dan niet. Dan moet je dus langere schroefjes (eventueel met veertjes) gaan regelen.

dejohan
8 december 2005, 12:30
probeer toch maar eerst een nieuwe snaar, ik heb de indruk dat het eerder daar aan ligt, aangezien je andere snaren wel goed liggen, als je brug in z'n geheel verkeerd staat heb je problemen met haast alle snaren.