PDA

View Full Version : Suhr V60LP set



bluegate
7 december 2005, 13:51
Afgelopen weekeinde een setje Suhr V60LP gehaald en in mijn
japanse Fender strat geplaatst.
Jemig wat een geluid zeg... :lol:

Heerlijke ouderwetse strat geluiden, en zeer strak.
Ook met overdrive blijft het geluid overeind.

Meer mensen tevreden over V60LP's?

Robbert
7 december 2005, 13:54
Weet ik niet, stuur eens op! :D

renier
7 december 2005, 19:36
volgens het artikel in de Gitarist van deze maand waren dat de beste strat replacement pups.

werden vergeleken met alle andere grote namen, en deze kwamen er als besten uit geloof ik. dus ik geloof graag dat ze vet klinken!

jero
7 december 2005, 21:04
ze zitten in mijn suhr strat, zeer tevreden inderdaad. Een van de weinige sets met een goed brugelement, de overige vier standen klinken stuk voor stuk lekker en met voldoende variatie in klank. :)

bluegate
8 december 2005, 00:53
Ik heb een Fender Custom Shop gitaar gehad, daarin zaten ook
de V60LP's.
Nou moet ik zeggen, het geluid dat daaruitkwam klonk zoals mijn
japanse strat nu klinkt.

Wat ik vooral lekker vind is de definitie, details als het ware in het
geluid.

ieme
8 december 2005, 18:33
ik heb ze in mn haar gitaren, geweldig!

Negative K3 fan
8 december 2005, 19:14
hoe vergelijken die elementen met bijvoorbeeld van zandts of fralins?

Mitch
8 december 2005, 19:40
Ik heb een Fender Custom Shop gitaar gehad, daarin zaten ook de V60LP's.
Nou moet ik zeggen, het geluid dat daaruitkwam klonk zoals mijn
japanse strat nu klinkt.


Deze is te mooi om niet te quoten. Misschien zit er meer achter dit verhaal, maar het komt over als een heerlijk nuchtere mening. Dat is hier altijd welkom :wink:

@NK3F: in De Gitarist stond, zoals gezegd, een ruime multi-test van Strat Pups, daar zaten deze ook in. Dat ze als beste getest werden.....er staat duidelijk in zowel de test als in het voorwoord van het blad dat het een smaakkwestie is.
Ik heb, doordat de multi-test bij De Gier gehouden werd, zelf ook een aantal sets getest en ik kwam toch echt tot héél andere bevindingen dan in het artikel staan.
Persoonlijk vond ik de Van Zandts (vrij schel op de brug en niet veel beter dan stock Fender) en de Fralins (relatief veel mid, tikkie schreeuwerig) grote tegenvallers.

bluegate
8 december 2005, 20:02
Ik heb alleen een vergelijking met:
- Standaard Fenders
- SeymourDuncan
- TexasSpecials

De standaards doen mij niets, de Seymours zijn een heel stuk beter
maar vond ik weer te agressief.
Met de Texas Specials was ik al behoorlijk tevreden maar zijn wat
aan de schelle kant.

Oh ja, vergeet vooral de Potmeter niet waarop je alles aansluit!
Deze is heel belangrijk.
Ik heb veel berichten hierover gelezen van Suhr op het HRI forum.
Dus heb ik elke potmeter gemeten en die het dichstbij de 250k zat genomen.
Van de 3 zaten er 2 onder de 230k en eentje was 253k.

Negative K3 fan
8 december 2005, 20:18
die 3k zullen het hem heus niet doen hoor :)

toleranties van de meeste condensators en weerstanden die bv. in je versterker zitten zijn al 5 a 10 procent!

bluegate
8 december 2005, 21:21
Die 3k niet, maar de andere zaten er 20k onder.
Meesten zullen het verschil niet horen, maar sommigen wel.
Ik had er 3 en heb de beste uitgekozen als volume regelaar.

Ik moet trouwens wel zeggen dat mijn japanse strat een andere
hals heeft gekregen.
Een birds-eye maple neck.
Goed hout draagt ook zeker bij aan het totaalgeluid.
Body zit onder laag rode verf, maar lijkt mij Alder.

En er zit verder niets tussen de volumepotmeter en de uitgang.
Alle andere regelaars zitten er voor de show in.
(Behalve een Push-Pull die mij de mogelijkheid geeft om Brug
en Hals element samen te schakelen.)

vinni
9 december 2005, 22:34
Ik heb net mn V60 verkocht.....echt bagger!

:-D


Nee hoor.....deed er nix mee.
Dus aan eh Rectifier verkocht....geloof dat her rectifier was ja.
Denk toch dat het de beste strat PU's zijn.


Vinni

SteavisSmokin
10 december 2005, 00:24
hoe vergelijken die elementen met bijvoorbeeld van zandts of fralins?

Ik heb een set van zandt rock gehad en een set van zandt vintage plus, alvorens ik overging op suhr pickups in mijn usa custom guitars strat. De suhr's zijn velen malen zachter, liever qua klank kleur (dus niet qua volume). Erg 'smooth', te smooth voor mijn smaak. Wel veel definitie en dynamiek en erg veel harmonischen tussen verschillende noten als je b.v. een akkoord aanslaat of meerdere noten tegekijk pakt. KLinkt dan erg complex. Ik heb de van zandts geruild voor een set fender custom '69 die nu in die strat zitten.

SteavisSmokin
10 december 2005, 00:28
oops was nog niet klaar..haha

de custom '69's klinken wat kaler dan de van de boutique pickups maar hebben wel weer iets meer dat strat belletje. Volgens mij is het gewoon een kwestie van een aantal merken proberen en dan kijken wat je het beste ligt.

Negative K3 fan
10 december 2005, 13:28
aha, dus een beetje samenvattend zou het hier op neer komen:
suhr = goede toon, complex, rond, subtiel
van zandt = aggressiever, veel karakter
fender custom = no nonsens, typische strat sound

SteavisSmokin
10 december 2005, 21:42
Nk3, zo zou je het samen kunnen vatten. Goede toon hebben ze echter allemaal, meer kwestie van wat je wel of niet ligt.
zal proberen het effe samen te vatten...blijft echter lastig maar goed..

fender custom '69: typische strat toon met dat 'belletje', tussenposities klinken meer als 'strat'. Toon wat kaler en minder complex qua harmonischen dan andere pickups. Wel duidelijke toon. Meer 'cut through the mix' tone die niet schel is. EQ is voor mijn gevoel "flat" (dus geen mid hump oid).
van zandt vintage plus: meer harmonischen tussen noten dan fender. Meer mid (maar geen tubescreamer achtig mid, mid klinkt wat natuurlijker dan b.v. een tubescreamer). Minder bel dan fenders. Ketserig (knalt je gitaar uit, niet perse negatief bedoeld).
van zandt rock: nauwelijks 'bel'. "hard" (niet qua volume maar qua toon). Rauwe pickup, die meer richting P90 sound gaat. Goede pickup als je veel met fuzz en pedalen speelt. Niet aan te raden voor cleanere en vintage achtige sounds Clean klinkt ie beetje doods, nauwelijks sprankel. hard
suhr: het fender strat 'belletje' is weg. Dynamisch. Absurd veel harmonischen/sprankel, daardoor erg glad/smooth en 'makkelijk'. Weinig top hoog, het hoog wat er is is erg afgerond.

dat is het wel zo'n beetje. Maar ik moet er wel bij zeggen dat het compleet afhankelijk is van de gitaar waar je ze in gooit. Het is niet zo dat als je in jouw strat nou die pickups zet je hetzelfde geluid krijgt als dat je ze in mijn strat zou zetten. bijna iedereen onderschat de invloed van het hout.

SteavisSmokin
10 december 2005, 21:44
Nk3, zo zou je het samen kunnen vatten. Goede toon hebben ze echter allemaal, meer kwestie van wat je wel of niet ligt.
zal proberen het effe samen te vatten...blijft echter lastig maar goed..

fender custom '69: typische strat toon met dat 'belletje', tussenposities klinken meer als 'strat'. Toon wat kaler en minder complex qua harmonischen dan andere pickups. Wel duidelijke toon. Meer 'cut through the mix' tone die niet schel is. EQ is voor mijn gevoel "flat" (dus geen mid hump oid).
van zandt vintage plus: meer harmonischen tussen noten dan fender. Meer mid (maar geen tubescreamer achtig mid, mid klinkt wat natuurlijker dan b.v. een tubescreamer). Minder bel dan fenders. Ketserig (knalt je gitaar uit, niet perse negatief bedoeld).
van zandt rock: nauwelijks 'bel'. "hard" (niet qua volume maar qua toon). Rauwe pickup, die meer richting P90 sound gaat. Goede pickup als je veel met fuzz en pedalen speelt. Niet aan te raden voor cleanere en vintage achtige sounds Clean klinkt ie beetje doods, nauwelijks sprankel. hard
suhr: het fender strat 'belletje' is weg. Dynamisch. Absurd veel harmonischen/sprankel, daardoor erg glad/smooth en 'makkelijk'. Weinig top hoog, het hoog wat er is is erg afgerond.

dat is het wel zo'n beetje. Maar ik moet er wel bij zeggen dat het compleet afhankelijk is van de gitaar waar je ze in gooit. Het is niet zo dat als je in jouw strat nou die pickups zet je hetzelfde geluid krijgt als dat je ze in mijn strat zou zetten. bijna iedereen onderschat de invloed van het hout.

SteavisSmokin
10 december 2005, 21:44
Nk3, zo zou je het samen kunnen vatten. Goede toon hebben ze echter allemaal, meer kwestie van wat je wel of niet ligt.
zal proberen het effe samen te vatten...blijft echter lastig maar goed..

fender custom '69: typische strat toon met dat 'belletje', tussenposities klinken meer als 'strat'. Toon wat kaler en minder complex qua harmonischen dan andere pickups. Wel duidelijke toon. Meer 'cut through the mix' tone die niet schel is. EQ is voor mijn gevoel "flat" (dus geen mid hump oid).
van zandt vintage plus: meer harmonischen tussen noten dan fender. Meer mid (maar geen tubescreamer achtig mid, mid klinkt wat natuurlijker dan b.v. een tubescreamer). Minder bel dan fenders. Ketserig (knalt je gitaar uit, niet perse negatief bedoeld).
van zandt rock: nauwelijks 'bel'. "hard" (niet qua volume maar qua toon). Rauwe pickup, die meer richting P90 sound gaat. Goede pickup als je veel met fuzz en pedalen speelt. Niet aan te raden voor cleanere en vintage achtige sounds Clean klinkt ie beetje doods, nauwelijks sprankel. hard
suhr: het fender strat 'belletje' is weg. Dynamisch. Absurd veel harmonischen/sprankel, daardoor erg glad/smooth en 'makkelijk'. Weinig top hoog, het hoog wat er is is erg afgerond.

dat is het wel zo'n beetje. Maar ik moet er wel bij zeggen dat het compleet afhankelijk is van de gitaar waar je ze in gooit. Het is niet zo dat als je in jouw strat nou die pickups zet je hetzelfde geluid krijgt als dat je ze in mijn strat zou zetten. bijna iedereen onderschat de invloed van het hout.

stratokai
10 december 2005, 22:59
Ik heb een Fender Custom Shop gitaar gehad, daarin zaten ook de V60LP's.
Nou moet ik zeggen, het geluid dat daaruitkwam klonk zoals mijn
japanse strat nu klinkt.


Deze is te mooi om niet te quoten. Misschien zit er meer achter dit verhaal, maar het komt over als een heerlijk nuchtere mening. Dat is hier altijd welkom :wink:

Dit vind ik dan weer grappig. Er zit meer achter namelijk het verhaal waar de topicstarter mee begonnen is: dat hij een Suhr set in zijn japanse strat heeft gedaan. En dan komt het geluid blijkbaar een heel eind in de buurt van een Custom shop met dezelfde elementen

stratokai
10 december 2005, 23:00
Ik heb een Fender Custom Shop gitaar gehad, daarin zaten ook de V60LP's.
Nou moet ik zeggen, het geluid dat daaruitkwam klonk zoals mijn
japanse strat nu klinkt.


Deze is te mooi om niet te quoten. Misschien zit er meer achter dit verhaal, maar het komt over als een heerlijk nuchtere mening. Dat is hier altijd welkom :wink:

Dit vind ik dan weer grappig. Er zit meer achter namelijk het verhaal waar de topicstarter mee begonnen is: dat hij een Suhr set in zijn japanse strat heeft gedaan. En dan komt het geluid blijkbaar een heel eind in de buurt van een Custom shop met dezelfde elementen

stratokai
10 december 2005, 23:01
oeps

bluegate
11 december 2005, 16:51
Dat klopt inderdaad, maar zoals ik ook heb gezegd is dat op de japanse
strat nu wel net zo'n birds-eye maple neck zit als op de dure CS strat.
Dus in feite heb ik een copy gemaakt van mijn oude CS strat.

Ik ben heel tevreden met het resultaat, vrijdagavond het eerste optreden
gehad met de V60LP's erin.
Heb me prima vermaakt en het geluid... :cool:

Hier kun je wat foto's zien:
Foto's (http://www.humansound.nl/pages/12-09_mixemo.htm)