PDA

View Full Version : Gibson les paul hals



art|saves
30 september 2002, 21:54
Hallo allemaal

Ik speel nu al zo'n 3 maanden op mijn gibson les paul gothic en laatst viel mij op dat de hals aan de boven kant iets naar voren staat.
Ik vroeg me af of dit mag bij een gibson les paul?

Ik speel met een .10 setje met een .56 lage e snaar in drop d stemming.

Anders Destium
30 september 2002, 22:08
Gave gitaar, maar dat terzijde :smile:
Verklaar je nader, iets naar voren?
Dat je hals aan de bovenkant wat krom loopt neem ik aan, dat is standaard bij gitaren, anders lopen je snaren altijd tegen de fretten aan.

art|saves
30 september 2002, 22:32
Inderdaad ik bedoel dat de hals wat krom loopt bij de top kam. Toen ik vandaag zat te spelen viel het me extra op het leek net op het erger was geworden. Zal wel aan mij liggen ik heb een oog voor details en dan kan ik het niet uit me hooft zetten (heel irritant trekje). Maar misschien weet jij wanneer het krom lopen van de hals niet meer normaal is, kan de hals daardoor niet beschadigen?

sash
30 september 2002, 22:44
Hmm daar zou ik even naar laten kijken. Het punt bij de topkam is altijd een erg kwetsbaar plekje geweest bij les pauls, dus waarschijnlijk is er wat mis. Breng em even naar een gitaarbouwer ofzo, die kan je meer vertellen.

Luca P
30 september 2002, 22:54
Speelt hij dan beroerd?
Druk je snaar in op de 1e positie en de laatste.(met de andere hand of course)
Nu moet je op de 12e fret een kleine ruimte zien. 1mm ofzo weet ik niet precies.
In ieder geval moet je niet je bier glas eronder door kunnen halen.
Zie je die 1mm dan lijkt het me wel ok.

Anders Destium
30 september 2002, 23:24
Als je het niet vertrouwt altijd naar een winkel of gitaarbouwer gaan....

art|saves
1 oktober 2002, 11:23
Ik heb ff het testje gedaan met 1 vinger op het eerste vakje een 1 op de laatste en er zit 1mm ruimte tussen. Hij speeld trouwens geweldig. Voorwat betreft de het krom lopen gebeurt dit ongeveer vanaf de 4de fret en dus niet echt bij de topkam.

Bedankt voor de reacties ik zal wel ff langs de winkel gaan waar ik hem gekocht hebt.