PDA

View Full Version : Marshall JMP 50W MK II



heavy-metal-thunder
5 december 2005, 15:55
Hallo,

Ik heb vorige week een Marshall JMP 50 W, MK Lead II, combo 2x12 uit 1979 gescoord. Ik heb er niet zodanig veel voor betaald, maar er zijn wat kosten aan :

- één van de twee ROLA-speqakers is gescheurd, maar werkt nog (niet goed, uiteraard). Misschien ga'k dit vervangen door vb. een vintage 30, of greenback of wat er zich aandient. Is reconen een optie? De andere is nog intact, maar op dit ogenblik kan ik nog niet zeggen of die nog goed is.

- de potmeters kraken, vooral die van volume en preamp. Maar dat ga ik proberen op te lossen met een spray. Anders vervangen.

- Het grootste probleem is echter een zwaar gebrom. Ik heb erop gespeeld met een Fender Strat met 57/62 PU's. De cleane klank op zich was goed (nou ja, gezien de staat en onbalans van de speakers) en dan was het gebrom niet zo hard. Maar eens we met meer overdrive gingen spelen, ontstond er een zwaar gebrom. Ook met overdrive was de klank lekker rauw en luid, zoals je van deze versterker mag verwachten. Als het volume van de gitaar dicht gedraaid werd, werd het terug stil.

Wat kan dit zijn? Nog enkele details : de 3 ecc83's dateren van 1979, de 2 EL34's werden eind jaren 90 vervangen maar werden niet gebiast (gematchte set??). Bovendien stond ik met de gitaar maar een metertje van de versterker. Ik heb er nog niet op gespeeld met humbuckers.