PDA

View Full Version : Ibanez en Gibson SG hype....



Neals
30 september 2002, 21:53
zapte van de week langs rockzone oid op MTV of Box, weet het niet meer.
Zie ik alleen maar ibanezjes en SG'tjes, is er weer een nieuwe trend gaande, vooral SG's word je mee doodgegooid

Anders Destium
30 september 2002, 22:06
Clouseau: een SG was het moordwapen
Wat zegt U, welke MG? Nee een Gibson SG :smile:

Ic3gl0vE
30 september 2002, 22:09
tja... liever dat dan dat iedereen op een PRS gaat spelen (al die nu-metal mensen enzo..)

menneke
1 oktober 2002, 11:01
Die ibanezjes zijn gewoon goede gitaren. Die kwalitatief in orde zijn en niet in prijs uit de pan schieten. De gibson sg ziet er gewoon leuk uit. Ik vind wel de kwaliteit vaak bagger van de sg planken

Noctiis
1 oktober 2002, 11:22
wat is er nou weer bagger aan een SG? zijn gewoon prima gitaren

Anders Destium
1 oktober 2002, 11:29
Ik denk dat hij het over Epi SG's heeft :smile:
Ik moet wel gaan uitkijken, voor ik verbannen wordt :smile:

rePUNKtative
1 oktober 2002, 13:15
Ibanez omdat het goede gitaren zijn (ik zelf vind het echt NIKS moet ik zeggen :smile: Designs zijn bweh, maar de speelbaarheid maakt een hoop goed).

SG omdat het een "rebel gitaar" is en rebels zijn is cool tegenwoordig, dus die band ook :smile:

En Anders, waarom door blijven hameren op IBANEZ ROELD en EPIPHONE SUCKED. Tuurlijk het mag dan misschien een feit zijn :grin:, maar moet je dat echt met ons blijven delen cq opdringen??

Noctiis
1 oktober 2002, 13:17
NB: ik kijk best vaak muziekzenders op tv, maar ik zie zelden een SG langskomen hoor

Matje
1 oktober 2002, 13:24
Op 2002-10-01 13:17, schreef Noctiis:
NB: ik kijk best vaak muziekzenders op tv, maar ik zie zelden een SG langskomen hoor


Precies

Neals
1 oktober 2002, 14:30
Jimmy Eat World
The Vines
De nieuwe van Ash
Soulfly
hadden iig SG's, zag er nog veel meer kan nie zo snel op bandjes komen...

Naja, volgende hype word volgens mij de V-model

Noctiis
1 oktober 2002, 14:35
ja dat zijn natuurlijk ook wel bands die je elke 5 minuten op tv ziet he :S
kom op beetje meer logica in deze discussie kan ook geen kwaad :smile:
en hoezo een hype? gitaren zijn in clips zoiezo geen hype dus dat kan niet.
Wat ik wel vaak zie is numetal bands op tv met een Gibson/PRS, een MesaBoogie en een Warwick basgitaar :razz:

Raffel
1 oktober 2002, 14:38
PRS is kwaliteit als je t mij vraagt, dus niet per se hype, maar gewoon goed...
Geluid wat een LP evenaart, maar toch een fijner lijf

Noctiis
1 oktober 2002, 14:43
het ging niet om speelbaarheid/geluid, maar wat men vaak op tv ziet

Anders Destium
1 oktober 2002, 18:17
Ik kan slecht tegen open deuren :wink:
Ik was al van plan er mee te kappen hoor, maar dan heb je hier weer een knakker die zegt dat SG's slechte kwaliteit zijn (en dat kan ik me van een Gibson net iets moeilijker voorstellen)

Bij deze zal ik nooit meer een negatieve uitlating doen over Epi (in ieder geval een week niet meer :grin:)...
En ik ben eigenlijk niet zo'n iBanesto rules type hoor...

Noctiis
1 oktober 2002, 18:36
echt slechte gitaren worden tegenwoordig toch niet meer veel gemaakt.
Misschien door merkjes als Samick enzo, maar verder is er een groot verschil tussen iets minder goed en slecht

The Dude
1 oktober 2002, 19:28
Op 2002-10-01 14:30, schreef Neals:
Jimmy Eat World
The Vines
De nieuwe van Ash
Soulfly
hadden iig SG's, zag er nog veel meer kan nie zo snel op bandjes komen...

Naja, volgende hype word volgens mij de V-model


Bij Soulfly hebben ze 2 baritone ESP signature modellen die als je goed kijkt niet eens lijken op een SG, gezien het feit dat er aan de onderkant van de gitaar een groot stuk hout extra zit.

Neals
1 oktober 2002, 23:17
Naja boeie, maar hoeveel invloed zal een hype op de prijs hebben??? want is opgevallen dat ibanez steeds en steeds duurder word.

maarten
1 oktober 2002, 23:38
Op 2002-10-01 14:30, schreef Neals:
Jimmy Eat World
The Vines
De nieuwe van Ash
Soulfly
hadden iig SG's, zag er nog veel meer kan nie zo snel op bandjes komen...




volgens mij speelt die gast van soulfly op een esp viper signature (met braziliaanse vlag) maar dat model lijk wel vet op sg model

Ibanez
2 oktober 2002, 18:06
Op 2002-10-01 23:17, schreef Neals:
Naja boeie, maar hoeveel invloed zal een hype op de prijs hebben??? want is opgevallen dat ibanez steeds en steeds duurder word.
Ik zie het juist omgekeerd. Het lijkt wel of ibanez goedkoper word. Nou bij de feedback dan. Toen er nog geen euro was was mijn gitaar 1000 piek en nu is hij 405 (895 gulden) euro. En de ibanez hype is idd allang over, tegenwoordig is prs erg in.

Ash ketchum
8 november 2002, 15:12
Gibson SG is gewoon een knalgoeie gitaar!!!!!

Ironhead
8 november 2002, 15:24
Vergeet niet dat het ook met endorsements te maken heeft. Ibanez smijt echt met geld wat dat betreft. Die betalen artiesten idiote bedragen om met hun merk te spelen. En daarom zie je ze ook zoveel langskomen op TV. Echt niet vanwege de hoge kwaliteit hoor :smile: sorry, Ibanez fans. Maar denken jullie nu echt dat jullie op dezelfde gitaren spelen als Steve Vai? Of Satch? Hell NO!

Anders Destium
8 november 2002, 15:39
Jawel hoor, als je maar de goede koopt...
Het is onzin om een Ibanez van een paar honderd te vergelijken met een van een paar duizend....

Ironhead
8 november 2002, 15:42
Eens. Goed argument. Het is echter wel waar en een bekend feit dat de Vai modellen waarmee Ibanez adverteert NIET dezelfde zijn als die waar Vai zelf op speelt. Dat vind ik misleidend. Een hoop aspirerende gitaristen worden op die manier van veel te veel geld afgeholpen in ruil voor een gitaar die niet is wat ze verwachten.

vulvasonic
8 november 2002, 17:10
Wie stoort zich nou aan een SG?
Wees blij dat je ze vaker ziet dan voorheen (als dat al zo is). Eindelijk een blijk van erkenning voor de gitaar die in mijn ogen tot de mooisten behoort die er ooit zijn gemaakt.

Maar ja, smaken verschillen
;}

Anders Destium
10 november 2002, 01:07
Ik zie liever mooie gitaren dan ondingen...

Negative K3 fan
10 november 2002, 11:45
Je hebt gelijk maar het zal me een worst wezen want ik vind ibanezen toch verschrikkelijk, SG niet echt, maarja, gelukkig zie je niet iedereen met roze kramer superstrats rondlopen.

Neals
10 november 2002, 15:54
ibanezjes zie je steeds vaker trouwens, tis niet alleen endorsements, maar ook veel begeleidingsbandjes die er op spelen..
Zullen het dan toch zulke goeie gitaren wezen :grin:

vulvasonic
11 november 2002, 00:42
Alle Ibanez-afzeikerds opzouten graag.
Ze zijn de grootste en misschien wel het beste wat een gitaar te bieden heeft binnen een aantal genres en binnen een bepaald budget. Het vergelijken ervan met Gibson of Fender is net zoiets als het vergelijken tussen een Gibson Explorer en een Gretsch Countrydingus. Beide goed, maar ook beiden voor een andere groep muzikanten bedoeld.

Maiden Michiel
11 november 2002, 09:33
Aber gut, Fender en Ibanez zijn wel beide geschikt voor metal, en dat kun je van zo'n Gretch ding minder zeggen

poeyerke
11 november 2002, 09:34
Op 2002-11-08 15:42, schreef Ironhead:
Eens. Goed argument. Het is echter wel waar en een bekend feit dat de Vai modellen waarmee Ibanez adverteert NIET dezelfde zijn als die waar Vai zelf op speelt. Dat vind ik misleidend. Een hoop aspirerende gitaristen worden op die manier van veel te veel geld afgeholpen in ruil voor een gitaar die niet is wat ze verwachten.


Uiteraard is het niet dezelfde gitaar, hij is gemaakt naar de specificaties van de gitaar van die artiest. Het zou mij niet verbazen dat de gitaren van Joe en Vai enz. met meer zorg handgemaakt zijn, en vaak ook pre-produktie modellen zijn. De gitaren die je koopt in de winkel zijn produktiemodellen die van de lopende band af komen. De Elementen e.d. zijn volgens mij wel exact hetzelfde, ik zou niet weten waarom niet.
Niet dat het dan meteen slechte gitaren zijn, mij lijken de Ibanez gitaren prima gitaren.

Ironhead
11 november 2002, 11:09
Nee, idd. Niet noodzakelijkerwijs slechte gitaren, maar zeer zeker niet van de hoge kwaliteit waar de advertenties van spreken. Immers, machinaal geproduceerd ipv handmatig en waarschijnlijk met goedkoper materiaal gemaakt. Ik zie Vai niet op zo'n productieplankje gaan spelen.

Vind het gewoon onethisch richting de fans van het merk.

vulvasonic
11 november 2002, 12:50
Machinaal is niet per definitie slechter dan met de hand.
;}

Rutger
11 november 2002, 13:07
De grote vraag die bij mij altijd rijst bij een SG:

Waarom zijn die gitaren zo gewaardeerd maar wordt er zo weinig op gespeeld? Of zijn ze in vroeger jaren wel een "hype" geweest en is dat nu gewoon over? Of worden ze veel gebruikt in een voor mij onbekend hoekje van de muziekwereld?

Als ik aan een SG denk dan denk ik gelijk aan AC/DC, maar dat is ook de enige bekende band die ik ken met een SG. Al hoewel er zo te lezen dus wel meer zijn.

vulvasonic
11 november 2002, 13:14
Frank Zappa, Carlos Santana, Black Sabbath en bijna alle grote jongens in de gitaarwereld die de SG wellicht niet als hun main AXE gebruiken, maar toch.

poeyerke
11 november 2002, 13:16
Hmm, ff denken bekende SG speler

- Tommi Iommi van Black Sabbath
- Eric Clapton gebruikte bij Cream een SG.
- Inderdaad ook AC/DC
- Krieger van The Doors (ook Les Pauls)
- Therapy
- Gitarist van Joy Division
- Greg Hetson van Bad Religion (geloof ik)
- Dave Grohl van de Foo Fighters
- Carlos Santana! (zie woodstock video)
- Frank Zappa
- George Harisson
- Pete Townsend van The Who
- gitarist van Lynyrd Skynyrd
- Iggy Pop
- gitarist van Weezer

Dat zijn zo'n beetje degene waar ik het van weet dat ze weleens een SG gebruik(t)en. Velen daarvan hebben op allerlei gitaren gespeeld, maar in ieder geval ook SG.

Mithrandir
11 november 2002, 13:21
Dan heb je het toch wel over de onbekende hoekjes in de muziekwereld ja :grin:

Rutger
11 november 2002, 13:25
Ja precies, het is niet hun "grote liefde" zeg maar. Daarom betwijfel ik een beetje de charmes van de SG. k Heb eens gelezen dat het de opvolger van de LP had moeten worden maar dat nooit echt gelukt is.

Dus, SG spelende forumleden: vertel mij de grote heldendaden van de Gibson SG.

Ik vind ze op zich wel karakter hebben. k Heb er weleens op gespeeld maar was toen niet erg onder de indruk omdat ik toen gewoon een ander geluid zocht. Ik ben dus wel benieuwd naar de kwaliteiten. (bv: de Strat is clean geweldig, goed te gebruiken in de blues. LP is een lekker scheurijzer met een diepe klank.)

vulvasonic
11 november 2002, 13:41
De SG heeft gewoon een brutaler geluid. Iets minder gelikt dan de Les Paul. De reden dat de SG nooit die mate van populariteit heeft genoten als de LP, zou te maken kunnen hebben met het feit dat de SG toch een vrij kwetsbare gitaar was/is. De hals/body verbinding is behoorlijk instabiel. De sterkste is waarschijnlijk nog de junior, omdat die geen halselement had.

Ironhead
11 november 2002, 14:30
De enige SG waar ik ooit op gespeeld heb, vond ik prachtig om te zien. Echt keurig afgewerkt. De body vond ik echter enorm licht (qua gewicht) en dat maakte de gitaar wat instabiel naar mijn smaak. En de losse actie vond ik ook niet zo prettig. Beetje slap. WEL een onwijs gaaf geluid over mijn marshall buizenbakkie.

Rutger
11 november 2002, 15:10
Betekent die instabiliteit ook dat ie snel ontstemd? De neck/body verbinding beinvloed de sound ook nogal.


Maar wat ik nou eigenlijk weten wil:
Wat heeft die gitaar nou zo legendarisch gemaakt??
Waarin heeft de SG dan zijn sporen verdiend??

poeyerke
11 november 2002, 15:46
Op 2002-11-11 13:25, schreef Rutger:
Ja precies, het is niet hun "grote liefde" zeg maar. Daarom betwijfel ik een beetje de charmes van de SG. k Heb eens gelezen dat het de opvolger van de LP had moeten worden maar dat nooit echt gelukt is.



De SG is inderdaad begonnen als een vervanging van de Les Paul, dit is uiteindelijk meer een toevoeging geweest met schaarse aanhangers.

Voor Tommi Iommi is het DE gitaar, ook voor Eric Clapton was het destijds DE gitaar en waarschijnlijk voor al die andere gitaristen die ik genoemd heb op dat moment ook. Overigens speelde de meeste genoemde gitaristen op een bepaald moment exclusief met een SG en sommige nog steeds, dus hij zal zijn charmes best hebben.

Ik heb ook best interesse in een SG, hij ziet er gewoon tof uit.

Nog een toevoeging... een van de Allman Brothers speelde ook op een SG.

vulvasonic
11 november 2002, 16:29
Ik weet het niet zeker, maar ik meen ooit te hebben gelezen dat zowel de SG van Tommy als die van Frank Zappa helemaal geen Gibsons waren....(????)

Mithrandir
11 november 2002, 16:41
Iommi's originele SG was een custom-made SG gemaakt door John Diggins in Birmingham.
24 frets, Jaydee pickup (bridge) en John Birch pickup (neck), schaller bridge, spretzel machineheads en de bridge-pickup toneknop was uitgeschakeld.

Verder gebruikt hij 2 Gibson Custom Shop SG's en vanaf eind jaren 90 ook z'n signature model van Gibson.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mithrandir op 2002-11-11 16:41 ]</font>

Rutger
11 november 2002, 17:05
k Zat nog eens op de Gibsonsite te kijken en het zijn toch wel stijlvolle gitaren. Ze worden wel met gitaristen geasocieerd maar het zegt me niet zoveel.

k Weet dat Autostatic een ouwe SG heeft, waar blijft ie??

Neals
11 november 2002, 19:08
SG's zijn een van de mooiste gitaren ooit gemaakt.
Hoewel gibsons er velen per dag de fabriek uit slingert heeft het toch een beetje iets unieks.

Het brutale geluid en het rebelse uiterlijk maken hem trouwens heel erg geschikt voor punk

sweet
11 november 2002, 19:20
Met die twee kleine puntjes bij de cut-a-ways heeft de body van de SG wel wat weg van een duivel... helemaal met de standaard kleur (rood):-)

Neals
11 november 2002, 19:40
kvinnem in ebony het mooiste,

Ic3gl0vE
11 november 2002, 21:06
Dave Murray speelde ook op een SG

vulvasonic
11 november 2002, 21:18
Tsja, de SG was mijn eerste grote liefde op gitaargebied.
De beste SG waar ik ooit op heb gespeeld was een Gibson The SG (zo hoorde ik pas jaren later). Die gitaar had het Gibson-logo in zijn kop gestanst i.p.v de gebruikelijke inlays. Nooit meer gezien zo'n gitaar.
Heeft iemand enig idee wat er van The SG terecht is gekomen?
;}

Neals
11 november 2002, 21:21
tis ook een massageproduceerd ding geworden.
Nu ook in de Voodoo en Gothic uitvoering

Maiden Michiel
11 november 2002, 21:21
Op 2002-11-08 15:24, schreef Ironhead:
Vergeet niet dat het ook met endorsements te maken heeft. Ibanez smijt echt met geld wat dat betreft. Die betalen artiesten idiote bedragen om met hun merk te spelen. En daarom zie je ze ook zoveel langskomen op TV. Echt niet vanwege de hoge kwaliteit hoor &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif"> sorry, Ibanez fans. Maar denken jullie nu echt dat jullie op dezelfde gitaren spelen als Steve Vai? Of Satch? Hell NO!



Misschien een idiote vraag, maar behalve andere elementen etc. etc., wat is er dan zo anders?

Moonchild
12 november 2002, 16:13
Steve Vai heeft zelf altijd gezegd dat hij echt op exact dezelfde productiegitaren speelt. Behalve EVO natuurlijk, want die was pre-production
En hij heeft natuurlijk ook in verschillende gitaren, verschillende elementen zitten, maar de evolutions, breeds ED. zijn allemaal dezelfde als in de production modellen zitten.
Op sommige (een of twee) van zijn planken heeft ie ook Jem555 necks (gehad) (kan dus niet hand-made zijn), EVO heeft trouwens ook een lange tijd een jem555 neck gehad.

En voor zover ik weet geldt dit voor alle Ibanez endorsers, want dit is juist wat Ibanez in het contract heeft staan. Het meekt ook gewoon sens, want de Signature gitaren zijn gewoon echt speciaal voor hun gemaakt, from scratch. Dit is niet het geval bij andere signatures, zoals die Angus Young sig SG bijvoorbeeld.

Rutger
12 november 2002, 16:22
Op 2002-11-11 21:18, schreef vulvasonic:
Tsja, de SG was mijn eerste grote liefde op gitaargebied.
De beste SG waar ik ooit op heb gespeeld was een Gibson The SG (zo hoorde ik pas jaren later). Die gitaar had het Gibson-logo in zijn kop gestanst i.p.v de gebruikelijke inlays. Nooit meer gezien zo'n gitaar.
Heeft iemand enig idee wat er van The SG terecht is gekomen?
;}


Van The SG weet ik niets maar ik weet wel van The Les Paul, en die is echt prachtig!! Met veel houten afwerking enzo. Volgens mij is ie in beperkte oplage gebouwd. Hij staat ook niet op de Gibson site.

Heb je daar trouwens weleens bij de pro-shop gekeken? Prachtige paints hebben ze daar, de Cow-girl vind ik top. :smile:

vulvasonic
12 november 2002, 16:26
The Les Paul (de equivalent van The SG) is inderdaad ook mooi, alleen jammer van die afgeschuinde randjes. Die The Les Paul kom je toch nog wel eens tegen 2e hands, maar die The SG helaas nooit.
;{

Rutger
12 november 2002, 16:34
Tja, dat wordt dan de buitenlandse 2de handsmarkt afstruinen? Ze moeten toch ergens te vinden zijn, en misschien is een mailtje naar Gibson zelf een manier om erachter te komen waar ze te vinden zijn. t Lijkt me prachtig om zo'n collectors item te hebben.

Heb je toevallig een plaatje van The SG? The Les Paul vind ik zelf de mooiste LP die ik ooit gezien heb, maar The SG kan ik me niet herinneren.

vulvasonic
12 november 2002, 17:02
slechts een mooie herinnering......
;}

Rutger
12 november 2002, 17:12
...sigh...

:smile:

Intussen ben ik nog steeds in afwachting van het sublieme antwoord op mijn SG vraag: Wat/wie heeft de SG legendarisch gemaakt?? En ik wil het heel graag weten!!

geen The SG te vinden op het net

Maiden Michiel
13 november 2002, 09:34
Op 2002-11-12 16:13, schreef Moonchild:
Steve Vai heeft zelf altijd gezegd dat hij echt op exact dezelfde productiegitaren speelt. Behalve EVO natuurlijk, want die was pre-production
En hij heeft natuurlijk ook in verschillende gitaren, verschillende elementen zitten, maar de evolutions, breeds ED. zijn allemaal dezelfde als in de production modellen zitten.
Op sommige (een of twee) van zijn planken heeft ie ook Jem555 necks (gehad) (kan dus niet hand-made zijn), EVO heeft trouwens ook een lange tijd een jem555 neck gehad.

En voor zover ik weet geldt dit voor alle Ibanez endorsers, want dit is juist wat Ibanez in het contract heeft staan. Het meekt ook gewoon sens, want de Signature gitaren zijn gewoon echt speciaal voor hun gemaakt, from scratch. Dit is niet het geval bij andere signatures, zoals die Angus Young sig SG bijvoorbeeld.


Dus we kunnen er vanuit gaan dat je met een Ibanez JEM wel degelijk eem supergoede gitaar in handen hebt die het geld waard is?

Mithrandir
13 november 2002, 10:04
Op 2002-11-12 17:12, schreef Rutger:
...sigh...

&lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">

Intussen ben ik nog steeds in afwachting van het sublieme antwoord op mijn SG vraag: Wat/wie heeft de SG legendarisch gemaakt?? En ik wil het heel graag weten!!

geen The SG te vinden op het net


Wat mij betreft zijn Angus Young en Tony Iommi toch de personen die de SG legendarisch hebben gemaakt. En natuurlijk Jimmy Page met zijn doubleneck SG.

Harry
13 november 2002, 10:20
Op 2002-11-13 10:04, schreef Mithrandir:


Op 2002-11-12 17:12, schreef Rutger:
...sigh...

&lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">

Intussen ben ik nog steeds in afwachting van het sublieme antwoord op mijn SG vraag: Wat/wie heeft de SG legendarisch gemaakt?? En ik wil het heel graag weten!!

geen The SG te vinden op het net


Wat mij betreft zijn Angus Young en Tony Iommi toch de personen die de SG legendarisch hebben gemaakt. En natuurlijk Jimmy Page met zijn doubleneck SG.


en Pete Townsend van the Who (waarschijnlijk in navolging van Link Wray)

Maiden Michiel
15 november 2002, 11:04
Toch liever een JEM dan een SG....

Ash ketchum
15 november 2002, 12:37
'tis gewoon een topgitaar!!!!
zowel clean als overstuurd apart geluid!!!

Moonchild
15 november 2002, 12:58
Dus we kunnen er vanuit gaan dat je met een Ibanez JEM wel degelijk eem supergoede gitaar in handen hebt die het geld waard is?


Jazeker.
Alleen let wel op, de jem 555 en jem 333 zijn weer een geval apart.
De jem 555 is op het moment zn geld niet waard vind ik, ik had m in februari ergens voor 960 euro gekcoht bij feedback, nu staat ie er voor 1240.
Voor 960 is een hele goeie deal, als dat is wat je wilt (jumbo frets, evolutions, jem neck, die plat en breed is, en dan natuurlijk het aparte uiterlijk) Als je de trem vervangt met een original floyd rose systeem (190 euro) dan maakt het echt voor een retegoeie gitaar.

De jem333 zou ik al helemaal niet aan beginnen, want die heeft gare pickups, en de ILT1 brug, die niet te vervangen is met een Floyd rose.

sweet
15 november 2002, 13:05
Toch vind ik het wel meevallen met die SG en Ibanez hype.
Toen ik laatst 'Top of the Pops' keek speelden bijna alle gitaristen óf op een LP Custom óf op een LP Goldtop. Daarnaast wordt je ook in de MTV- en TMF-clips doodgegooid met LP's.
Maar wat ik ook denk: Toen ik naar Pepsi Pop keek kwamen alle Gibson-gitaren uitgebreid in beeld, maar werden de Fenders heel erg door de camera's gemeden. Zelfs wanneer de lead-gitaristen stonden te soleren op Fenders werd er op de Gibsons van de tweede gitaristen ingezoomd.
Zou het kunnen zijn dat Gibson de regie een som geld heeft betaald om alleen haar gitaren in beeld te laten komen??

tomthumb
24 november 2002, 19:02
Het heeft wel een beetje te maken met merk-snobisme want ook andere merken dan Gibson maken goeie SG's (Guild bijvoorbeeld). Ik heb zelf ook Gibson SG en voor mij is het een geschikte gitaar omdat ie naast geluid, speelbaarheid en uiterlijk vooral licht is. Hij weegt al gauw zo'n 100 kilo lichter dan een Les Paul model. Dus als je zelf niet al te groot bent, is een SG een ideale gitaar.

Neals
24 november 2002, 20:18
zelf ben ik wel een forse kerel, maar vind het toch fijn als er iets lichts aan je nek hangt....

een Les Paul belemmert mij best wel in het helemaal los gaan op de muziek enzow....

vulvasonic
26 november 2002, 13:16
http://www.vguitar.com/gallery/details.asp?id=191&amp;firstTopic=1

Heb 'm gevonden!
De Gibson The SG, mijn eerste grote liefde!
Is ze geen beauty?!
;]

vulvasonic
26 november 2002, 13:34
Hier nog een (te koop voor maar 650 Euro!).
Is alleen wat ver weg......

En de foto is ook niet zo mooi:

http://www.nenoguitars.com/images/ELETTRICHE/gibson_sg_neno.jpg


Zie, ze bestaan dus wel
;]

Matje
26 november 2002, 14:49
'T lijkt wel een beetje een Firebrand SG.

vulvasonic
26 november 2002, 15:04
Die ken ik niet, tenzij dit dezelfde is...

Het is wel een feit dat het Gibsonlogo in de kop is gebrand en geen 'inlay' heeft.

Rutger
26 november 2002, 17:53
ooooooooooooooooooooooh

:smile:

vulvasonic
26 november 2002, 20:38
heb je je pijn gedaan?
;]

Rutger
27 november 2002, 09:28
pijn in mijn hart :'



ga je 'm kopen?

vulvasonic
27 november 2002, 12:21
oooooooooooooooooohhhhh !!!!!!!!
;[

Rutger
27 november 2002, 12:24
:grin:

Predator
27 november 2002, 17:31
Dudes... Dat zijn geen SG's die je op de telly ziet, het zijn ESP fakes... Van die overlompe Viper LTD's enzo...

Ibanez RG's zijn ook lomp, 'k vind het een goed merk maar die RG's doen het em echt niet, Nu Metal rotzooi! >|

Trouwens, als ik de telly aanzet op zo'n zender, word ik verblind met de hoeveelheid PRS die ik zie.

Ibanez
27 november 2002, 20:26
Op 2002-11-27 17:31, schreef Predator:

Ibanez RG's zijn ook lomp, 'k vind het een goed merk maar die RG's doen het em echt niet, Nu Metal rotzooi! >|
Gelul man, je vind de gitaren alleen lomp omdat nu metal bands erop spelen wat tegenwoordig allang niet meer zo is omdat prs in is. Terwijl prs ook gewoon goeie gitaren zijn. De rg's worden heel veel gebruikt door vele metalbands en een paar daarvan misschien nu metal. Dan vind ik het echt onzin om daarom te zeggen dat rg's lomp zijn.

Neals
27 november 2002, 22:47
de RG's komen ook al veel voor in de punk-scene

vulvasonic
27 november 2002, 23:50
Iedere zichzelf respecterende gitarist moet ooit een goede RG proberen. Alle RG's met Edge of LoPro Edge systemen zijn in potentie bijzonder goede gitaren.

Ibanez RuleZ
28 november 2002, 01:04
amen, blij dat jij dat in ieder geval begrijpt!

harrald

Thomasvv
28 november 2002, 10:34
RG's zijn hele fijne gitaren IMHO.. ik hou alleen niet van een floyd als brug.. Nu zal ik er heus wel eens een keer eentje nemen, maqar k ben nu zo mn LP-brug gewend...

Anders Destium
28 november 2002, 12:56
Ibanez RG's zijn ook lomp, 'k vind het een goed merk maar die RG's doen het em echt niet, Nu Metal rotzooi! >|



Weet je hoe OUD RG's zijn?
Ze voldoen al meer dan tien jaar aan de hoge verwachtingen van de wat serieuzere Metal/Hardrock-gitarist, en Ibanez kan er ook niets aan doen als Nu-metalkneuzen graag op hun gitaren spelen :wink:

Barret Wallace
28 november 2002, 13:06
Weet je hoe OUD RG's zijn?
Ze voldoen al meer dan tien jaar aan de hoge verwachtingen van de wat serieuzere Metal/Hardrock-gitarist, en Ibanez kan er ook niets aan doen als Nu-metalkneuzen graag op hun gitaren spelen &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_wink.gif">


[/quote]

Ibanez kan er niks aan doen ????? what the fuck ze betalen juist die gasten ervoor en maken veel reclame in bladen met nu metal mannetjes die een RG vasthouden etc. zodat de fans ook ibanezjes willen hebben

vulvasonic
28 november 2002, 13:21
Zoals ieder slim en groot bedrijf dat graag pleegt te doen.....

Anders Destium
28 november 2002, 13:22
Meestal is het zo dat als iemand van Ibanez iemand die veelbelovend is op een Ibbie ziet spelen hij even linkt, en als de carriere dan de goede kant op lijkt te gaan, dan komt er een endorsement.....dus als ze er al op spelen.

Het is niet zo dat ze een vertegenwoordiger op nietsvermoedende bands afsturen met de mededeling: Wil je op onze gitaren spelen?

Barret Wallace
28 november 2002, 14:05
dat is wel zo marcel coenen kreeg ook een endorsement na het winnen van de NLSE gitaarkampioenschappen
en volgensmij speelde hij toen nog niet op een talibanez?

Ibanez
28 november 2002, 14:52
Toen speelde hij al wel op ibanez. Hij heeft daarna een ibanez erbij gekregen. Hij krijgt trouwens binnenkort ook een mesa boogie endorsement.

Ic3gl0vE
28 november 2002, 16:40
RG's zijn wel fijn, heb er nog serieus over nagedacht een RG470 te kopen. speelt lekker klinkt oké blablabla. maar dat alleen nu-metal mensen erop zouden spelen is onzin

Barret Wallace
28 november 2002, 17:48
Op 2002-11-28 16:40, schreef Ic3gl0vE:
RG's zijn wel fijn, heb er nog serieus over nagedacht een RG470 te kopen. speelt lekker klinkt oké blablabla. maar dat alleen nu-metal mensen erop zouden spelen is onzin


Wie heeft er gezegd dat er ALLEEN MAAR Nu-metal mensen op spelen ?

Ash ketchum
29 november 2002, 12:26
Ik dacht dat het over SG's ging

vulvasonic
29 november 2002, 13:20
is ook weer zo
;]

Fluffy
27 augustus 2004, 20:41
nu metal en die crap speelt veel op PRS

een SG zie je weldegelijk wel verschijnen op TV, bijna alle Emo-band spelen op Sg, ik noem lost prophets, taking back sunday, funeral for a friend

vulvasonic
27 augustus 2004, 22:00
Wel ja, laten we allemaal even een twee jaar oude topic uit de sloot trekken... :seriousf:

schwalbe
27 augustus 2004, 22:03
Ja, we zitten al weer in de revival van de hype waar het topic over begonnen was.. :cool:

AART
27 augustus 2004, 22:37
weer een grafgraver :-D

ja jongens, hij moet toch iets doen om zijn posts terug te krijgen :-D

Anders Destium
27 augustus 2004, 23:19
Als je dit topic leest heb je bijna zoiets van: The more things change.... :wink:

Stitch
28 augustus 2004, 00:04
Hahhaa ik had nog niet op de datum gekeken, en dacht mwoah daar zit opzich wel wat in! Revival inderdaad :)

Stitch
28 augustus 2004, 00:04
Hahhaa ik had nog niet op de datum gekeken, en dacht mwoah daar zit opzich wel wat in! Revival inderdaad :)