PDA

View Full Version : Piezo's in je electrische gitaar?



Nickname
5 december 2005, 14:39
Hallo allen,

Na het horen van muziek gespeeld met een electrische gitaar met piezo elementen in de brug ben ik helemaal weg van deze sound :) . Ik heb nu 2 gitaren, een Ibanez RG 1570 en een GSA 60. Aangezien ik dus eigenlijk maar steeds op 1 speel zat ik te denken of het mogelijk was om een piezo element in 1 van de gitaren in te bouwen, en dan zit ik de denken aan de GSA 60.. maar naar zover ik begrijp is dit niet simpel omdat er dan een extra output moet komen, extra potmeters en een switch. Heeft iemand enig idee of dit mogelijk is en zo ja waar ik dat eventueel zou laten kunnen doen :???: (omgeving eindhoven of omgeving zeeland)

Fvddungen
5 december 2005, 15:05
Ruil je 1570 en GSA om voor een RG1820 of de wat oudere RG1620. Dan ben je helemaal klaar.

JesseBeau
5 december 2005, 15:12
ik zou zoiets dan ook zeker niet in je GSA-60 plaatsen.

SimonS
5 december 2005, 15:22
koop een ibanez met een X als toevoeging in de typenaam (dus niet EX). Die hebben piezo's. kijk ook even op www.graphtech.com. modulair opgezette piezo sytemen.

Nickname
7 december 2005, 13:06
Ruil je 1570 en GSA om voor een RG1820 of de wat oudere RG1620. Dan ben je helemaal klaar.

Op zich een goede optie.. maar het enige probleem is juist dat ik 2 electrische gitaren wil hebben met een vershillend karakter. En omdat ik helemaal weg ben van het geluid van pezo pickups heb ik 2 opties.. of een SA320X kopen waar ik geen geld voor heb... of die pickups eventueel laten inbouwen in mijn GSA. Aangezien de GSA 60 een beginnersgitaar is ben ik sowieso al van plan om deze gitaar flink op te waarderen met nieuwe elementen en hardware.. Dit vanwege emotionele waarde (jaja :wink: ) en simpelweg omdat ik de gitaar zeer fijn vind spelen.. zelfs in vergelijking met mn RG (afgezien van het ontstemmen, maar juist daarvoor de nieuwe hardware) Dus heeft iemand nog iedeen? :???:

Nickname
7 december 2005, 13:06
Ruil je 1570 en GSA om voor een RG1820 of de wat oudere RG1620. Dan ben je helemaal klaar.

Op zich een goede optie.. maar het enige probleem is juist dat ik 2 electrische gitaren wil hebben met een vershillend karakter. En omdat ik helemaal weg ben van het geluid van pezo pickups heb ik 2 opties.. of een SA320X kopen waar ik geen geld voor heb... of die pickups eventueel laten inbouwen in mijn GSA. Aangezien de GSA 60 een beginnersgitaar is ben ik sowieso al van plan om deze gitaar flink op te waarderen met nieuwe elementen en hardware.. Dit vanwege emotionele waarde (jaja :wink: ) en simpelweg omdat ik de gitaar zeer fijn vind spelen.. zelfs in vergelijking met mn RG (afgezien van het ontstemmen, maar juist daarvoor de nieuwe hardware) Dus heeft iemand nog iedeen? :???:

Fvddungen
7 december 2005, 13:14
Tja, maar die GSA60 is een low budget beginnersgitaar en naar mijn mening niet echt van hoogwaardige kwaliteit. Dus om die nou te upgraden met nieuwe pickups is best wel zonde van het geld en je loopt behoorlijk het risico dat het gewoon niet goed gaat en niet gaat klinken en dan ben je teleurgesteld. Dan zou je nog beter de brug van je 1570 kunnen vervangen. Dan komt de piezobrug veel beter tot zijn recht.

Nickname
7 december 2005, 13:26
Tja, maar die GSA60 is een low budget beginnersgitaar en naar mijn mening niet echt van hoogwaardige kwaliteit. Dus om die nou te upgraden met nieuwe pickups is best wel zonde van het geld en je loopt behoorlijk het risico dat het gewoon niet goed gaat en niet gaat klinken en dan ben je teleurgesteld. Dan zou je nog beter de brug van je 1570 kunnen vervangen. Dan komt de piezobrug veel beter tot zijn recht.

Dat is nog een ander probleem.. die bruggen worden dus niet los geleverd met een piezo systeem.. :(

JvD.
7 december 2005, 13:30
GSA60 is echt wel een lekker gitaartje hoor, de reactie: beginnersgitaar dus slecht, vind ik nergens op slaan!

de neck singlecoil vind ik erg goed klinken, en met een modeling amp ben je helemaal klaar! ding speelt ook nog als een tiet!

Nickname
7 december 2005, 13:37
GSA60 is echt wel een lekker gitaartje hoor, de reactie: beginnersgitaar dus slecht, vind ik nergens op slaan!

de neck singlecoil vind ik erg goed klinken, en met een modeling amp ben je helemaal klaar! ding speelt ook nog als een tiet!

Juist.. vind ik dus eigenlijk ook.. behalve de crappy hardware (ontstemt echt veel te snel) dus als ik die vervang is er toch wel wat van te maken? Bijv de hals vind ik erg fijn...

Nickname
7 december 2005, 13:37
GSA60 is echt wel een lekker gitaartje hoor, de reactie: beginnersgitaar dus slecht, vind ik nergens op slaan!

de neck singlecoil vind ik erg goed klinken, en met een modeling amp ben je helemaal klaar! ding speelt ook nog als een tiet!

Juist.. vind ik dus eigenlijk ook.. behalve de crappy hardware (ontstemt echt veel te snel) dus als ik die vervang is er toch wel wat van te maken? Bijv de hals vind ik erg fijn...

Nickname
7 december 2005, 13:39
GSA60 is echt wel een lekker gitaartje hoor, de reactie: beginnersgitaar dus slecht, vind ik nergens op slaan!

de neck singlecoil vind ik erg goed klinken, en met een modeling amp ben je helemaal klaar! ding speelt ook nog als een tiet!

Juist.. vind ik dus eigenlijk ook.. behalve de crappy hardware (ontstemt echt veel te snel) dus als ik die vervang is er toch wel wat van te maken? Bijv de hals vind ik erg fijn...

Fvddungen
7 december 2005, 13:39
de reactie: beginnersgitaar dus slecht, vind ik nergens op slaan!
Zei ik dat dan?

Ik zei dat de brug met piezo in een betere RG wellicht beter tot zijn recht komt dan in de GSA60.

Nickname
7 december 2005, 13:39
GSA60 is echt wel een lekker gitaartje hoor, de reactie: beginnersgitaar dus slecht, vind ik nergens op slaan!

de neck singlecoil vind ik erg goed klinken, en met een modeling amp ben je helemaal klaar! ding speelt ook nog als een tiet!

Juist.. vind ik dus eigenlijk ook.. behalve de crappy hardware (ontstemt echt veel te snel) dus als ik die vervang is er toch wel wat van te maken? Bijv de hals vind ik erg fijn...

Nickname
7 december 2005, 13:52
GSA60 is echt wel een lekker gitaartje hoor, de reactie: beginnersgitaar dus slecht, vind ik nergens op slaan!

de neck singlecoil vind ik erg goed klinken, en met een modeling amp ben je helemaal klaar! ding speelt ook nog als een tiet!

Juist.. vind ik dus eigenlijk ook.. behalve de crappy hardware (ontstemt echt veel te snel) dus als ik die vervang is er toch wel wat van te maken? Bijv de hals vind ik erg fijn...

Nickname
7 december 2005, 14:03
kut.. hoeveel keer staat die post er van mij nou weer? :-?

Nickname
7 december 2005, 20:24
niemand geen ideen meer :???:

Fumi SG
7 december 2005, 21:12
Ik zou ook een piezobrug op de RG gooien, komt zeker beter tot z'n recht. Denk nou niet dat je GSA alleen slechter is qua hardware!! Je RG heeft, als grootste voordeel, veel beter hout en daardoor komt die brug beter tot z'n recht. :wink:

Nickname
7 december 2005, 22:38
Ik zou ook een piezobrug op de RG gooien, komt zeker beter tot z'n recht. Denk nou niet dat je GSA alleen slechter is qua hardware!! Je RG heeft, als grootste voordeel, veel beter hout en daardoor komt die brug beter tot z'n recht. :wink:

Is al eerder boven gekomen dat ze helaas geen losse piezo bruggen leveren voor de RG en het hout van mn GSA heeft een veel warmer karakter dan die van mn RG.. dus eigenlijk heb ik daar veel liever een piëzo op :)