PDA

View Full Version : [SPOED] Fender strat '89



amon
5 december 2005, 10:03
Ok, ik ben nog altijd niet geslaagd met een strat en hoop nu dan toch wel iets gevonden te hebben:

http://koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/snaarinstrumenten_gitaren_elektrisch/13785660.html?return=eJwlytEOgjAMheF3IYFLsGOIblkMv kmjJCybrGEjosZ3t8Ob5vvTgwrUx6qDjgrkURVxxOU26SklUk3 jAo1z%2FcDFJfKIKdazb%2F6Tmia6bN5AdY%2FGPct2WCOW7TU FJjA8n6EXp0yRKXcm5ttS5paX0Hfn%2FfHikiBk23GFaDlFRQY K%2Ff0B2IUwnw%3D%3D&df=1


Ik heb hem gemaild; originele pu's, nog een kleine beschadiging ter hoogte van tone knop, medium jumbo frets.
Hij vraagt 600 euro.

Wel, das niet duur naar mijn weten... Japanners gaan voor die prijs weg (ja, ik weet dat die kwalitatief soms gelijk zijn).
Dus om niet weer net te laat toe te happen, vraag ik met spoed aan mensen die wat meer verstand hebben van strats uit deze tijd of dit een goede aankoop is. Zodat ik als eerste VERKOCHT kan roepen en niet weer net te horen krijg dat hij net verkocht is.

(die beschadigingen maken me niet veel uit)

Mr.Bluesbreaker
5 december 2005, 10:39
Je ziet ze heel af en toe wel iets goedkoper, maar 600 euro vind ik goed genoeg als je het een dijk van een gitaar vind. Soms zie je ze voor 575-550. Mijn ervaring met 80's strats is dat sommige exemplaren me helemaal niets deden, anderen weer heel ok. Ga er gewoon heen als het bij je in de buurt is en oordeel zelf. Staat de hals goed recht, is er geen fretbuzz, en til vooral ff de slagplaat op om te checken of er niet stiekem is gefreesd ooit voor een humbucker of dat soort ongein.

Gelukkig is dit geen exemplaat met die lace sensors: wat mij betreft een doffe dynamiekloze sound de je niet op je strat moet hebben. Maar daar zal een ander het natuurlijk weer compleet niet mee eens zijn. :-D
Ik vind dit qua finish en toets een van de mooiste combi's. Als ik de kans had een vergelijkbaar bedrag voor mijn gecustomizde MIJ strat '86 RI-1972 (hele bek vol) te krijgen, zou ik zeker zo'n model bekijken en bespelen.

dejohan
5 december 2005, 11:07
Volgens mij is dat een Standaard Strat uit late jaren 80, toen Fender in handen kwam van FMIC. Dit was een belangrijk model van Fender toen, omdat ze met dit model geprobeerd hebben de Strat terug in ere te herstellen (de CBS strats van toen hadden een hélé slechte naam). Dit is dus een strat die alle goeie elementen van de oude strat probeerde te combineren met alle goeie moderne technieken. En m.i. zijn ze daar toen heel goed ingeslaagd. En aangezien de Standars strats in 89 al enkele jaren op de markt waren, zijn de kinderziektes (als die er al waren) er al uit. Ik hou van dit soort strats, dus mijn advies is: kopen. En snel!
En laat je niet wijsmaken dat de Jap strats van toen even goed waren, ik heb een USA standard uit 90 gehad en een standard Jap uit '89, en de USA was zowel qua materiaal als afwerking en geluid stukken beter.

Raytheman
5 december 2005, 11:22
Die beschadiging is niet echt klein..hij moet een behoorlijke klapper hebben gemaakt. Daarbij lijkt de brug ook een beetje ver uit de body te komen.
Gewoon uittesten en zéker niet overhaast kopen

Orpheo
5 december 2005, 11:27
ik ben niet zo bekend met strats, maar op t headstock staat toch echt made in USA.... is ie dan toch een jap...?

BartL
5 december 2005, 12:47
ik ben niet zo bekend met strats, maar op t headstock staat toch echt made in USA.... is ie dan toch een jap...? :???:

ieme
5 december 2005, 12:57
ik ben niet zo bekend met strats, maar op t headstock staat toch echt made in USA.... is ie dan toch een jap...?

lul niet zo dom!

BartL
5 december 2005, 13:18
Niet zo boos ieme :wink:

Gitaar ziet er inderdaad wel leuk uit jah. Ik heb echter niet veel ervaring met verschillende strats (Ik zie ook niet 1,2,3 de verschillen), alleen met de Fender Plus serie...heerlijk :lol:

Ritch
5 december 2005, 13:51
Is deze niet van Toffe gozer? (Musicmanmaestro?)

Mr.Bluesbreaker
5 december 2005, 14:29
Dacht dat die in Groningen woonde en een rooie strat had.

Ritch
5 december 2005, 14:50
Dat dat die in Groningen woonde en een rooie strat had.

Oke, ik hou me al stil :amp:

MusicManMaestro
7 december 2005, 18:49
Dacht dat die in Groningen woonde en een rooie strat had.

Klopt , met een maple hals. Als amon intresse heeft moet hij maar even een PM sturen

Punt
7 december 2005, 21:46
Is die brug orgineel?

srv-man
7 december 2005, 23:31
't Is een gewone standard strat brug, origineel. Helaas is het wel een heel lelijke beschadiging.

Tip, bij Erik van der Haar staat ook een Fender strat te koop, Lindy Fralin VH pu's en een LSR nut. Een wat luxere versie dus, voor 650 euro.
http://www.haarguitars.nl/test/Merken/Sale/fender_strat.jpg

http://www.haarguitars.nl/test/Index2.htm

amon
8 december 2005, 14:34
Dacht dat die in Groningen woonde en een rooie strat had.

Klopt , met een maple hals. Als amon intresse heeft moet hij maar even een PM sturen

you've got mail!

amon
8 december 2005, 14:34
Dacht dat die in Groningen woonde en een rooie strat had.

Klopt , met een maple hals. Als amon intresse heeft moet hij maar even een PM sturen

you've got mail!